Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Riksnavigeringen Enkel att genomföra med de data-hjälpmedel
Motorflygförbundet KSAK Enkel att genomföra med de data-hjälpmedel M-KSAK kan erbjuda som PFCM Precision Flying Compitition Marking System och Ultimate Down Load 2008
2
Så genomför du en tävling
Motorflygförbundet KSAK Gör en bana Flyg Analysera 2008
3
Gör en bana 3 Motorflygförbundet KSAK 2 4 1 M S 2008
4
Så genomför du en tävling
Motorflygförbundet KSAK Gör en bana Flyg Analysera Analysera flygningen efter nedladdning av färdspåret Det görs i PFCM under view flight menyn 2008
5
Flyg banan 3 2 4 1 M S Motorflygförbundet KSAK 2008
Här är ett ex. på en bana M S 2008
6
Så genomför du en tävling
Motorflygförbundet KSAK Gör en bana Flyg Analysera Analysera flygningen efter nedladdning av färdspåret Det görs i PFCM under view flight menyn 2008
7
Analysera flygningen Motorflygförbundet KSAK 2008
Här ser vi den nyss flygna banan med färdspår 2008
8
Analysera flygningen Motorflygförbundet KSAK 2008
En närrmare titt på brytpunkt (Turning Point) 3 där procidur sväng skall utföras 2008
9
Andra exempel på flygningar
Motorflygförbundet KSAK 2008
10
Brytpunkt med minutsväng
Motorflygförbundet KSAK Korrekt utförd minutsväng. Passage av BP några sekunder tidigt. För tidigt utförd minutsväng, ”back track”. Passage av BP ca 1,5 minuter för sent Ej utfört minutsväng, ”back track” Ej passerat BP 2008
11
Brytpunkt utan minutsväng
Motorflygförbundet KSAK Korrekt passage av BP. Något sent passerad BP. Ingen ”back track”. ”Back track”. Ej passerat BP 2008
12
Du kan kontakta någon av oss
Håkan Carlsson Fräs Erik Andersson Ingemar Olsson Gunnar Franzén Motorflygförbundet KSAK 2008
13
Motorflygförbundet KSAK
2008
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.