Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ledningsgrupp.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ledningsgrupp."— Presentationens avskrift:

1 Ledningsgrupp

2 Vad hände 2016: Nya videon - premiär Tävling gymnasie GIANTS-eventet:
Se här Öppet hus Student för en dag.

3 Vad händer 2017: GIANTS går av stapeln 18 februari – eventet vidgas från 100 till 300 personer, inbjudan går ut under denna veckan, redan nu har eventet 31 anmälda så vi räknar med att det blir fullt även i år.   Uppföljning tävlingsdeltagare som inte vann deltagare varav (80% är tjejer) bjuds nu in till Student för en dag. Sidan har inte gått live än men finns här Två-dagars studiebesök för de tio vinnarna. Går av stapeln i början på mars. Försök att hitta finansiering för en omgång av tävlingen till genom företagspartners.

4 Outreach i forskningsansökningar
En möjlighet att finansiera tävlingarna – såväl den nationella som internationella är att vi tar fram en modell (skrivelse) som man enkelt kan inkorporerar i sina forskningsanslag för outreach-aktiviteter. Den är byggda på samma sätt som den nationell e-tävlingen och Indientävlingen. Det blir alltså en kunskapstävling där deltagarna uppmanas läsa på om forskningsområdet och sedan svara på frågor. Priset kan variera beroende på målgrupp men alltifrån besök på labbet/avdelningen till saker som producerats på spinn-off företag kopplade till forskningsområdet (finns ju pucken på MST t ex). Målgruppen för aktiviteten kan man bestämma själv, det kan vara lands-, ålders eller könsfokuserat. Beroende på vilken målgrupp som man önskar nå. Vi kan inkludera rapporten för årets tävling och från Indientävlingen som två exempel på ett gediget genomslag och bra träffsäkerhet i målgruppen.

5 Nationell tävling Projektets sammanfattning Hemsida: Tid: 11 mars-1 december 2016 Utformning: Kunskaps-quiz och casefrågor för att uppmuntra framför allt tjejer mellan år i Sverige att söka elektroteknik-programmet på KTH. Pris: En hotellnatt i Stockholm, guidat besök på KTH, besök på teknikbolag som bistår med VR-upplevelse för tio vinnare. Mål: Att marknadsföra elektroteknikprogrammet samt KTH inför ansökningsperioden 2017

6 Highlights Lite siffror: 517 registrerade deltagare
84 kompletta bidrag 83% tjejer 3,378 antal unika besökare på websidan Tävlingsbudget: SEK (exkluderat vinsten)

7

8 Marknadsföringsaktiviteter

9 Snapchat och studentkortet

10 Facebookannonsering genom partners

11 Uppföljning med deltagare
Samtliga deltagare (517) bjuds nu in till: Primärt Student för en dag (dagsrundtur på KTH med student) Student för en kväll (rundtur och middag på KTH) Öppet hus Öppet hus + Noblesse-middag (enbart tjejer) Sekundärt The future needs GIANTS (elektro, IT och data)


Ladda ner ppt "Ledningsgrupp."

Liknande presentationer


Google-annonser