Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Improvements of the website
Håkan Morberg
2
Findability and understanding
Inadequate search engines The tyranny of subject area categories Product pages/contentpages Static tables vs database tables Understanding content
3
The scoop
4
Glossary
5
Approach Improve step by step according to the strategic plan
Strive to maximize the benefits and effect Work user centered – user goals, test and change
6
”Start- and mainpages”
Start from user studies Take care of known usability problems Define a scoop
7
User studies Card sorting Task solving with ”think aloud”
Usability studies Interviews of stakeholders Eye tracking Focus groups
8
Known user problems Users finds the content unmanageable and divided
Deficiencies in the logic of the structure Our subject areas are hard to use Weak target focus - too much irrelevant information blurs the vision
9
”Hittbarhet och förståelse”
Sök- och navigeringsprinciper Struktur och logik Resultatredovisning Språk och innehåll
10
From study to design user centered design
11
Benefits from usage
12
User goals vs business goals
13
Målgrupp En målgrupp är en grupp av användare som har likartade förväntningar på produkten, och som kommer att använda produkten på ett likartat sätt. En målgrupp är en grupp av användare som har likartade förväntningar på produkten, och som kommer att använda produkten på ett likartat sätt. En målgrupp är en grupp av användare som har likartade förväntningar på produkten, och som kommer att använda produkten på ett likartat sätt.
14
Target groups – different approaches
Role based target groups Behaviour based target groups
15
Role based target groups
Journalists Reseracher Teachers and students Analysts
16
Behaviour based target groups
”Tourist” (beginner) ”Farmer” (intermediate) ”Miner” (expert)
17
”Tourist” (Beginner) Check facts, daily life decision, solve a school task. Weak relation to Stat Sweden, not the first choice Impatient Limited knowledge of statistics
18
”Farmer” (intermediate)
Monitor and use within role of profession. Relatively good knowledge of Stat Sweden Motivated Returning visitor but not an expert
19
”Miner” (expert) Longer visits, more complex tasks
Strong relation to Stat Sweden, contact persons inside Stats Sweden. Motivated Skilled and with a very good knowledge of statistics
20
The Design
21
General design guides Communicate each goal and content
More logic to the content structure Start from the users knowledge, needs and user goals Quicker way to the goal – more active pages Confirm previous decisions of navigation A more functional and straight forward design.
22
Statpage and News & press
23
Demo – Startpage Startpage
24
1. Main users and goals Tourists and farmers
A quick answer or guidance to move on Monitor and use
25
2. Designriktlinjer och element
Tydlig bekräftelse – vi är en statistikmyndighet Snabb överblick av hela vårt erbjudande Presentera efterfrågat innehåll Erbjud vägar in till statistiken Uppmuntra aktivitet – klicka vidare
26
Nyheter och press – tas bort
Målgruppsingång – dubblerad information Hitta är logisk hemvist Tydligare skillnad mellan huvudflikar Större utrymme för nyheter på startsidan
27
Find statistics
28
1. Användare och mål Tourists and farmers
Moving on to find the answer to their question.
29
2. Designriktlinjer och element
Kommunicera sidors syfte/innehåll Tydlig bekräftelse – du är på rätt väg Stöd måluppfyllelse - erbjud tydliga och få val Aktivera sidan - gå från information till interaktion Eliminera hinder och krav på förkunskap Ge alternativ till ämnesområden – nyckelord
30
Demo – Hitta statistik Hitta statistik – under uppbyggnad
31
Våra tjänster
32
Scoop and challanges Large number of products and services
Tasks are komplex What’s on the website and what’s not? What is free of charge and what is not? What are the business goals? How can we communicate our sevices?
33
Basic goal of Our services
To give a representative view of our whole product- and service catalog Must transmit that this is a business section Reach potential customers and motivated byers Harmonize with the products own marketing.
34
Concept Our USP (USP - unique selling point) Quality
Experience, methods, competence, servicemind
35
Concept Our USP (USP - unique selling point) Quality
Experience, methods, competence, servicemind Tone of the communication Scared Unsecure Confident Overweening Incomprehensable Vague Distinct Too obvious
36
Concept Our USP (USP - unique selling point) Quality
Experience, methods, competence, servicemind Tone of the communication Today Scared Unsecure Confident Overweening Incomprehensable Vague Distinct Too obvious
37
Concept Our USP (USP - unique selling point) Quality
Experience, methods, competence, servicemind Tone of the communication Today Transfer Scared Unsecure Confident Overweening Incomprehensable Vague Distinct Too obvious
38
1. Användare och mål Potentiella kunder inom bl.a. näringsliv och region. Näringslivet osäker på vårt erbjudande, inte alltid förstavalet. Söker underlag till analys och beslut som rör verksamheten. Näringslivet har ofta bråttom, snabbare beslut än kommun.
39
2. Designriktlinjer och element
Bekräfta genom case och exempel att det är en uppdragsverksamhet Igenkänning från vår marknadsföring Snabb överblick av vårt erbjudande Utgå från användarens situation – vad vill de göra? Snabb förståelse av enskild tjänst genom jämförelsefaktorer som pris, metod, leverans Enkelt kunna komma vidare i köpprocessen – ”call to action” - kontaktinformation eller produktblad
40
Våra tjänster
41
Documentation
42
Grundläggande syfte Lyfta metod- och dokumentationsinnehållet
Visa hela vår verksamhets bredd i huvudflikarna Samla informationen och höja dess kvalité Renodla och avlasta Hitta statistik
43
1. Användare och mål Forskare och den akademiska världen
Forskaren behöver mikrodata och dokumentation av mikrodata. Forskare använder inte startsidan och är inte intresserade av populärt eller perifert material. Man använder i liten utsträckning själva statistikresultaten - ibland för att relatera till.
44
2. Designriktlinjer och element
Innehållet ska tillåtas vara smalt – smal målgrupp Titeln ska positionera sidan från övriga ingångar och ge rätt förväntningar Medvetet torrt, avskalat och precist Vana användare behöver genvägar Alternativ väg in till innehållet – nyckelord
45
Demo - Dokumentation Dokumentation – under uppbyggnad
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.