Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Invånartjänster April 2017

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Invånartjänster April 2017"— Presentationens avskrift:

1 Invånartjänster April 2017

2 Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna
Pågående, kommande och avslutade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden Aktuell status i tjänster Viktig info i en felanmälan Kontaktvägar support Självbetjäningsportal Beröm - rosor

3 Om rapporten Det här är en ”det händer just nu”-rapport. Om du har synpunkter och tankar, mejla dem gärna till: Rapporten publiceras på inera.se och meddelande skickas också ut per mejl till: Förvaltningsgrupperna Informationsdirektörerna Landstingens kommunikatörer Verksamhetschefer 1177 Vårdguiden på telefon

4 Statistik nyttjande av tjänster Nationellt
April 2017

5

6 Data för HJV saknas from feb 2017
Data för HJV saknas from feb Åtgärd pågår, problemet bör vara löst i samband med maj månads rapport.

7

8

9

10

11 1177 Vårdguiden på webben - 2017 Sessioner per invånare och år i snitt
Månad Sessioner per invånare och år i snitt Sessioner Sessioner på regionaliserade sidor Sessioner på hitta och jämför vård % Mobiltrafik Besvarade frågor i frågetjänsten Totalt 10,0 72% 3 572 jan 10,7 785 feb 9,8 71% 958 mar 10,3 1 076 apr maj jun jul aug sep okt nov dec

12 1177 Vårdguiden på telefon - 2017
Inkomna invånarsamtal per invånare och år i snitt Inkomna invånarsamtal Besvarade invånarsamtal % Andel besvarade invånarsamtal Totalt 0,6 77% jan 78% feb 76% mar apr maj* jun* jul* aug* sep* Okt* nov dec

13 1177 Vårdguidens e-tjänster - 2017
Månad Inloggningar per invånare och år i snitt % Andel invånare med konto Invånar-konton Vårdpersonal-konton Vårdenheter anslutna till 1177 Vårdguidens e-tjänster Vårdenheter i 1177 Vårdguidens e-tjänster som erbjuder webb-tidbokning Invånar-inloggningar Totalt antal ärenden (avslutade) Webbtidbok - nybokningar Webbtidbok - ombokningar Webbtidbok - avbokningar Totalt  2,3 39,7% 9 241 3 169 82 489 52 619 jan 2,4 37,0% 8 740 2 891 34 216 20 140 12 428 feb 2,1 37,9% 9 102 2 934 34 174 21 521 13 377 mar 38,8% 9 176 3 112 35 433 21 682 14 008 apr 2,2 30 781 19 146 12 806 maj jun jul aug sep okt nov dec

14 20-i-topp på 1177 Vårdguiden på webben (senaste månaden)
Sidor med flest sidvisningar Mest använda sökorden i hitta vård-söket Mest lästa frågorna och svaren på 1177.se 20-i-topp frågekategorierna i frågetjänsten 1 Startsidan (1177.se) Vilka biverkningar har kortison? Läkemedel 2 (not set) Vad är normal puls vid vila och vid olika grader av aktivitet? Hud och hår 3 E-tjänster Är det farligt att dricka alkohol i samband med penicillinbehandling? Övriga behandlingar 4 Så loggar du in i e-tjänsterna Vad visar egentligen sänkan? Mage och tarm 5 Se dina bokade tider Vad kan jag göra åt segt slem i halsen? Övriga undersökningar 6 Läs din journal via nätet Varför får jag lock för öronen? Kan jag spola öronen för att bli bättre? Leder, muskler och skelett 7 Magsjuka – diarré och kräkningar Kan man träna fast man är lite sjuk? Övrig administration 8 Fakta och råd Varför måste jag kissa så ofta? Infektioner 9 Vattkoppor Hur får jag bort sår i näsan? Graviditeten 10 Ont i magen hos vuxna Hur högt kan blodvärdet vara? Psykiska sjukdomar och besvär 11 Halsfluss Varför sticker det och pirrar i händer och fötter? Öron, näsa, hals 12 Lunginflammation Varför får jag nervryckningar? Kvinnors könsorgan 13 Urinvägsinfektion Tål småbarn att ramla och slå i huvudet? Mäns könsorgan 14 Utslag och hudförändringar hos barn – bildguide Vad är proppar och hål på halsmandlarna? Hjärna och nervsysten 15 Feber hos barn Vad kan jag göra åt lågt blodsocker? Hjärta och blodkärl 16 Sidan finns inte Smärthugg i bröstet. Vad kan det vara? Skador och olycksfall 17 Feber Varför har jag yrsel och ett konstant tryck i huvudet? Hormoner och diabetes 18 Bihåleinflammation Vilken mat är bra när man har magkatarr? Journal 19 Öroninflammation Vad innebär gulsot hos spädbarn? Lungor och luftvägar 20 Kontakta en mottagning via nätet Vad är Morbus Tietze ? Mun och tänder

15 20-i-topp 1177 Vårdguiden på telefon (senaste månaden)
Kontaktorsaker 1 Diarré - vuxen 2 Sårskada 3 Utslag - vuxen 4 Yrsel 5 Buksmärta - barn 6 Hosta - barn 7 Hosta - vuxen 8 Urinvägsbesvär - kvinna 9 Andningsbesvär - vuxen 10 Öronbesvär - barn 11 Kräkning eller illamående - barn 12 Ryggbesvär - vuxen 13 Bröstsmärta 14 Utslag - barn 15 Allmän medicinsk information 16 Halsont 17 Administrativ åtgärd 18 Läkemedelsfråga 19 Feber - barn 20 Buksmärta - vuxen Gäller ej Stockholm, Sörmland, Värmland och Norrbotten.

16 UMO.se - 2017 Sessioner per invånare och år i ålder 13-25 i snitt
Månad Sessioner per invånare och år i ålder i snitt Sessioner 2017 Mobiltrafik % inklusive surfplattor UMO.se Besvarade frågor i fråga UMO Total 6,0 76% 3 206 1 6,6 78% 768 2 5,7 822 3 6,1 75% 918 4 5,6 77% 698 5 6 7 8 9 10 11 12

17 20-i-topp på UMO.se - 2017 UMO.se
Sidor med flest sidvisningar Mest lästa frågorna och svaren på UMO.se 20-i-topp frågekategorier i fråga UMO 1 UMO.se Visst ar det liten risk att bli gravid under mensen Skydd mot graviditet 2 Sex Kan man ha mens nar man ar gravid Killars underliv 3 Sex första gången Hur pullar manen tjej Tjejers underliv 4 Klamydia Varfor kliar det pa mina brost Mens 5 P-piller Varfor kliar det pa penisen Graviditet 6 Svamp i underlivet Jag vill skjuta pa mensen med p piller hur gor jag Könssjukdomar 7 Hur far jag igang en konversation Att ha sex 8 Orgasm Varfor bloder jag efter sex Kärlek 9 Mellanblödningar Jag har vita prickar pa penisen Ungdomsmottagning 10 Nar borjar p pillren verka Hud 11 Ar man skyddad under sockerpillerveckan Övrigt 12 Kärlek & vänskap Kan man bli gravid av forsatsen Oro 13 Jag Torr pa snoppen finns det nagon hudlotion som passar Nedstämdhet 14 Herpes i underlivet Varfor har jag omma brost Onani 15 Att må dåligt Varfor far jag sa mycket smegma Undersökning 16 Hitta din mottagning Hur ska jag fa tillbaka min sexlust Bröst 17 - Sökresultat Att ta hjalpfraga andra ungaFler fragor och svarSexHar ni tips for att sluta kolla pa porr Föräldrar 18 Tobak alkohol droger Hur visar man att man ar kar Hårväxt och rakning 19 Kroppen Kan jag smitta nagon med HPV Ångest 20 Heta noveller Jag har kliande utslag runt konsorganet vad kan det vara Vänskap

18 Pågående och avslutade projekt
April 2017

19 Pågående projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Ny plattform för webbtjänster Etablera en ny, stabil och framtidssäkrad plattform för webbtjänster i syfte att förbättra upplevelsen av tjänsterna, skapa möjligheter för bättre integration med e-tjänsterna och andra tjänster, samt blir ett bättre arbetsredskap för redaktörer och vårdpersonal. Bibbi Joa/ Teresa Nilsson Nya 1177 Vårdguidens e-tjänster, etapp 3 Projektet innebär en fortsättning av tidigare påbörjad utväxling av en del av den befintliga tekniska plattformen i kombination med förbättringsåtgärder kring prestanda och stabilitet. Detta för att skapa förutsättningar för att kunna fortsätta utveckla tjänsterna och medge den prognostiserade ökade användningen. Anna Dahlström/ Maria Berglund Nationell samverkan 1177 Vårdguiden på telefon, del 2+3 Utforma förslag till koncept för nationell samverkan för 1177 Vårdguiden på telefon med ett stegvist införande. Desirée Söderberg/ Elisabeth Kvilén Eriksson Prenumerationstjänsten - anpassning till Hälsa för mig Projektet ska möjliggöra för invånare att prenumerera på journalinformation från vårdens verksamhetssystem till e-hälsomyndighetens e-tjänst Hälsa för mig. Huvudprojektledning finns på Inera och invånartjänster bidrar med delleveranser. Pausat. Tove Rylander Rudqvist/ Gabriel von Euler

20 Pågående projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 1 Videointegration Stöd och gränssnitt för videointegration sätts upp i plattformen för Stöd och behandling. Projektet ska resultera i att minst en pilot för utvärdering av videomöten kopplade till behandling är genomförd. Ramverk för anslutning ska tas fram. Projektet ska även resultera i att det är tekniskt möjligt för olika videotjänstleverantörer att ansluta sig till stöd och behandlingsplattformen. (Ev. interims-förvaltning till ) Annelie Bergman/ Maria Berglund Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 2 Journalintegration Syftet är att etablera regelverk och processtöd för integration mellan Stöd och behandling och olika journalsystem. Initialt var målet att i mindre omfattning testa om en teknisk realisering fungerar för att automatiskt överföra patientinformation från stöd och behandlingsplattformen till en vårdgivares journalsystem samt om det är möjligt att genomföra ett pilottest. Eftersom journalsystemleverantörer idag inte kan möta upp för validering och pilot pausas projektet i avvaktan på eventuell omstart.

21 Pågående projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 3 Applikationsramverk Syftar bland annat till att möjliggöra för innehållsleverantörer (utgivare) att använda appar som en del av ett innehåll/behandlingsprogram. En generell anslutningsarkitektur för verktygsutvecklare/apputvecklare inom hälsa och sjukvård ska erbjudas. Annelie Bergman/ Maria Berglund Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem: Etapp 4 Min vårdplan - cancer Vårdplan i cancervården syftar till att patienter digitalt ska kunna ta del av information under hela tiden som vårdkedjan pågår. Syftet är att underlätta för patienter att få information samt själva föra anteckningar och meddela sig med vården under sin vårdprocess. Stödtjänst behörigheter, HJV Stödtjänst för att hantera behörigheter inom HJV för att underlätta för både nationella och regionala administratörer. Tomas Kaipe/ Gabriel von Euler

22 Avslutade projekt Projekt Syfte Start Klart när Kontaktperson
Hitta och jämför vård: HJV Genomförande av strategi (SLL finansierar en del av projektet) Genomförande av koncept och strategi framtaget i projektet ”HJV koncept och utvecklingsstrategi” med avseende på förbättrad informationsstruktur, guide till vården och utökad valfrihetsinformation. Agneta Östlund/ Anne-Lie Krook Vidareutveckling webbtidboken Syftet är att få bättre funktionalitet när det gäller flödet i invånargränssnittet för webbtidbokning. I projektet ingår även delprojektet ”Visa bokade tider” som handlar om att invånaren ska kunna se alla sina inbokade tider oavsett på vilken vårdmottagning de är gjorda. Gabriel von Euler/ Maria Berglund

23 Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden
April 2017

24 Pågående införanden – nationellt
Kort syfte Start Klart när Kontaktperson Stöd och behandling Stötta lt/regioner i införande av Stöd och behandling Uppföljningsmöten fortsätter för lt/reg som önskar. webbinarier genomförs vid behov kring olika kunskapsområden. Fortsatt införandestöd  pågår i form Designernätverk. Arbete pågår att ta fram utvecklingsramverk. December 2014 2017 Kristina Stener, Eva Lindholm Rådgivningsstödet webb införs i utbildning – Högskolan i Skövde. (pilot) Implementera RGS- webb i vårdutbildningar. 2013 Juni 2017 Eva Lindholm Rådgivningsstödet webb doktor.se Implementera rådgivningsstödet webb för sjukvårdsrådgivning doktor.se April Juni Annelie Amigelius

25 Pågående införanden/utbildningar – Nationellt
Kort syfte Start Klart när Kontaktperson E-hälsocoachprogram vänder sig till personer i landsting/regioner som arbetar med att optimera användningen av de tjänster som 1177 Vårdguiden erbjuder. Att de som går programmet får ta del av metoder och verktyg för att driva arbetet med införande och användning i det egna landstinget/regionen. Förarbete/planering workshop 5 pågår Augusti 2016 Maj 2017 Kristina Stener Webbinarium för lokala Utbildare i Vårdguiden på telefon Syftet är att gå igenom nytt och uppdaterat utbildningsmaterial, samt finnas som stöd för de lokala Utbildarna. Mars 2017 Fortlöpande Eva-Marie Söberg Ewa Schmidt

26 Genomförda utbildningsinsatser – Nationellt
Syfte Start Klart när Kontaktperson Utbildning – Stöd och behandling, 0 tillfälle Utbildning i designverktyget för designers och behandlare. april Pelle Nilsson Rådgivningsstödet webb Nationellt nätverksmöte ( Sjunetanvändare) Nationellt erfarenhetsutbyte samt information / återkoppling från 1177 Invånartjänster 6 april Annelie Amigelius Nätverksträff för lokala utbildare 1177 Vårdguiden på telefon 18 april 19 april Ewa Schmidt Nätverksträff för samtalshandledare 1177 Vårdguiden på telefon 20 april Eva-Marie Söberg

27 Aktuell status i våra tjänster
April 2017

28 1177 Vårdguiden på webben Textmaterial, 38 artiklar har reviderats, 2 nyproduktion. Bild och film, 2 reviderade illustrationer, 3 nyproduktion. Redaktörsnätversträff, 25/4 hade vi redaktörsnätverksträff med regionala redaktörer.

29 Svarsbank UMO.se Reviderade svarsbankssvar, april
Borde jag berätta om otroheten? Jag känner mig rädd för min kille Hur ska jag göra för att inte vara så morgontrött? Varför fick jag panik i klassrummet? Det var rätt att göra slut ändå har jag såna skuldkänslor Hur kan man veta vad andra tänker om en Jag spanar in andra killar är jag homosexuell Jag är kär i min kompis flickvan, vad ska jag göra? Ska jag berätta för kuratorn om de sexuella övergreppen? Min pojkvän tvingar mig till sex Vad ska jag göra när min kompis har börjat röka- spice? Testikeln åker upp ovanför pungen? Varför blir jag kåt så ofta? Kommer förhuden alltid att vara så lång? Hur länge lever sperma utanför kroppen? Vad ska jag göra för att inte få stånd så lätt?

30 Svarsbank UMO.se Reviderade svarsbankssvar, april
Varför kommer det ingen sperma när jag runkar? Varför blir sperman som klister i duschen? Hur länge ska man vara i målbrottet? Hur köper jag en sexleksak? Hur ska jag tvätta mig efter att ha opererat förhuden? Varför känns det ibland obehagligt i klitoris? Varför känner jag mig så rädd för sex? Måste man blöda så här mycket vid mens? Min kille vill ha sex men jag känner mig helt oerfaren vad kan jag göra? Min pojkvän gör slut om jag fortsätter skära mig Jag oroar mig hela tiden Hur begår man självmord utan att känna något? Han tjatar om att jag ska visa mig framför camen? Jag har sålt sex, nu ångrar jag mig

31 1177 Vårdguiden på telefon 1 juni är det officiella startdatumet för utökad samverkan. En testperiod från 8 maj till 31 maj ger tid för finjusteringar inför beslut om att fortsätta kontinuerligt efter den officiella starten 1 juni. Följande 9 landsting/regioner har sagt ja till samverkan före sommaren: Landstingen Dalarna och Kalmar. Regionerna Halland, Jönköping, Skåne, Gävleborg, Västmanland, Västra Götaland, Örebro och Östergötland. Region Gävleborg och Uppsala har sagt att de har möjlighet att gå med efter sommaren. Kontakt:

32 1177 Vårdguidens e-tjänster
Release 7.19 planeras för driftsättning maj Incident, systemet stängt mer än 12 timmar, 3-4 april Incident, systemet stängt 4 timmar, 15 april NKI för invånare har ökat från 72 till 76 NKI för vårdpersonal har ökat från 63 till 65

33 Stöd och behandling Införande
Införandet i landstingen och regionerna är i full gång: Alla landsting är nu anslutna och majoriteten har nu pågående behandlingar i plattformen. En stadigt ökande användning med 305 startade vårdenheter i Stöd och behandling! Piloter bedrivs i nyutvecklingsprojekten kring applikationsramverket och videointegration och ny pilot startades under april i projektet för Min Vårdplan Cancer. Vi har fått klart med resurs för att kunna hålla fler utbildningar under hösten. Återkommer med datum så snart dessa är klara.

34 Nuläge förvaltning Välanvänd och uppskattad tjänst där användandet är på väg upp. Har fortfarande stort behov av att utvärdera och utveckla grundfunktionalitet. Helår 2016 Januari 2017 Februari 2017 Mars 2017 April 2017 Totalt 2017 Inloggning invånare 36236 8878 9715 11995 10405 40993 Inloggning personal 34041 16731 5103 5742 4821 32397 Aktiverade vårdgivare 53 + 2 +4 59  Aktiverade enheter 257 + 10 + 13 +15  305 Startade moment 3096 626 630 769 548 2573 Vidmakthållna moment 348 146 110 159 170 585 Avslutade moment 1217 318 365 433 397 1513 Gallrade moment 273 232 199 114 659

35 Förvaltning och utveckling Stöd och behandling
Sprintdemos publiceras kontinuerligt på inera.se under Stöd och behandling, Releaser och sprintdemos. Release 1.10 den 4 april blev inställd pga. incident för 1177 Vårdguidens e-tjänster. Den planerades om till den 19 april och på försök lades releasen efter kontorstid, vilket fallit väl ut. Release notes finns under länken ovan. Nästa release (1.11) planeras till den 30 maj. Fokus i denna release kommer att vara att en större ombyggnad av meddelandefunktionen för att den ska bli tydligare och stabilare. Vi kommer även påbörja en genomgång av prestanda.

36 Grupper Stöd och behandling
Nätverksgrupp Nätverksgruppen för Stöd och behandling har två representanter från varje landsting/region. Den andra träffen, som skedde nu i vår, genomfördes den 2 mars. Det finns ett stort intresse att delta och dagen uppskattades av deltagarna. I samband med träffen genomfördes en enkät för att låta deltagarna påverka framtida innehåll. Utifrån enkäten planeras nu webbinarier. Den första blir den 16 maj. Den 11 maj kommer landstingens designernätverk ha sin nästa träff. Förvaltningsgruppen träffades senast den 30 mars. Nästa tillfälle är den 29 maj. Förvaltningsgrupp Anette Aronsson, Landstinget i Kalmar Län Mats Bäckarslöf, Landstinget i Sörmland Ulla Forsbeck-Olsson, SLL Patrik Kalander, Västerås Stad Anneli Uusitalo, Region Jönköpings Län Jennie Österberg, Landstinget Gävleborg Kerstin Hinz, Västra götaland

37 Umo.se Klara livet – mobilanpassad sajt om psykisk hälsa från UR som legat på Umo i flera år har tagits bort. Detta efter policy beslut hos UR. Vi har marknadsfört podden i sociala medier.

38 Pod Avsnitt: Nytt reportage: ”Vi blev osams om disken” – ett avsnitt om att flytta ihop. Hur sluta röka när kompisarna fortsätter

39 Lansering Youmo.se Vi invigde Youmo.se 6 april 2017, en sajt om sex, hälsa och jämställdhet. Den vänder sig till unga som är nya i Sverige och finns på sex språk: dari, arabiska, somaliska, tigrinska, svenska, engelska. Sajten invigdes av jämställdhetsminister Åsa Regnér, tillsammans med vår unga panel. På plats fanns även Lena Nyberg, generaldirektör för MUCF. Lanseringen uppmärksammades av Rapport, Ekot, Metro, Gomorron Sverige, P5, P4 och SRs språkprogram. En lanseringskampanj i sociala medier startade strax efter lansering och pågår fram till sommaren. Vi talade även om Youmo på Vitalis och skolsköterskekonferensen i Göteborg i april.

40 Inera Kundservice Begreppet Nationell Kundservice har nu bytts till Inera Kundservice
På vardagsnätter mellan och samt hela helgerna kommer endast akuta ärenden som måste anmälas via telefon hanteras. De ärenden som mejlas in under denna tid tas om hand påföljande vardag efter klockan 7 på morgonen. De som arbetar med 1177 Vårdguiden på telefon kan fortsätta ringa in akuta ärenden på samma sätt som tidigare. Kompletteringar via applikationen ”rådgivningsstödet felanmälan” eller e-post kan göras efter telefonkontakten. Massor av ny supportpersonal hos Ineras kundservice. I och med Ineras hemtagning av supporten så har man byggt upp supporten med ny personal som just nu är nya på jobbet. Ni som anmälare kan märka av detta då hantering kan vara lite osäker och kanske kan ta lite längre tid. Ni som kontaktar supporten får gärna hjälpa till med att vara extra tydliga i er kontakt. Vem ni är, ex redaktör på xxx vilken tjänst det faktiskt gäller och tydlig beskrivning av vad ni önskar hjälp med eller felbeskrivning.

41 Viktig info i en felanmälan
För att en felanmälan ska kunna tas om hand och felsökas på är det viktigt att supporten får en så komplett bild av felet innan felsökning kan påbörjas. Ni kan hjälpa oss att hjälpa er genom att ta med nedstående i er felanmälan. Om ni inte har det så kan supporten behöva kräva in det innan ärendet tas vidare för felsökning: Går felet att upprepa? VIKTIGT!!! Om ni är på en webbsida, ex i Epi, 1177 eller UMO - Vilken URL var ni på när problem uppstod? Sänd länk dit problem uppstår Noggrann steg-för-steg-beskrivning av vad man gjort (Var på skärmen klickade man, eller använde man ett snabbkommando på tangentbordet? Gjorde man något precis innan problemet uppstod? ) Omfattningen - Är det fler som upplever samma problem? Kolla om ni får samma fel i er klient. (Om ni har tillgång till den) – Kan göra det lättare att skilja mellan driftsproblem (lokala eller centrala) och när det är direkta fel i klienten. Om ni mailar i ert ärende - skicka gärna med skärmdump i er felanmälan på ev felmeddelande mm Namn, kontaktuppgifter och roll. Med roll menar vi ex Nationell Redaktör, Regional Redaktör, Svarare för anonym frågetjänst, Telefonssjuksköterska m. m.

42 Nytt använd kontaktformulär
Kontaktvägar support Nytt använd kontaktformulär 1177 Vårdguiden på telefon Driftsstörningar och allvarliga fel: Felanmälansapplikationen i Rådgivningsstödet Formulär: Användarstöd, synpunkter och frågor:   1177 Vårdguiden på webben Driftstörningar och allvarliga fel: Formulär: Synpunkter på specifik artikel, använd Tyck till längst ned på artikeln på 1177.se. Hitta och jämför vård Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor:   Formulär:

43 Kontaktvägar support UMO.se Mina vårdkontakter Stöd och behandling
Driftstörningar och allvarliga fel: Formulär: Mina vårdkontakter Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: – Vårdgivarsupport, – Invånarsupport alla dagar kl. 6-22 Stöd och behandling

44 Självbetjäningsportal
Ineras Självbetjäningsportal kan du som är kund logga in och själv hantera dina ärenden. Portalen är tänkt att bidra till en effektivare hantering av dina ärenden och att den ska vara ett bra komplement till kontakt med oss via telefon och e-post. Vem kan logga in och hur gör jag? För att kunna logga in i portalen behöver du ha ett konto med inloggningsuppgifter. Om du inte redan har ett sådant, kan du ansöka om konto här. Vilka ärenden kan jag hantera i portalen? Du kan hantera och följa upp alla ärenden som du själv anmält till Nationell kundservice via Självbetjäningsportalen. Detta gäller både ärenden som du skapat i portalen, och ärenden du ringt eller mejlat in till Nationell kundservice. I portalen samlas alla ärenden som du anmält, och du får en bra överblick. Det är också möjligt för en organisations lokala IT-avdelning att få ett organisationskonto. Det innebär att ni då har möjlighet att se och hantera ärenden som gäller hela organisationen. 

45 Beröm - Rosor Telefon. Hej 1177! Vill bara säga att ni är fenomenalt grymma alla ni som jobbar dag och natt på Jag har på senare tid börjat få tillbaka mina panikattacker och söker hjälp för detta på dagarna. Men på kvällarna blir det värre och är ibland riktigt jobbigt. Men så inser jag alltid att i värsta fall kan jag ringa er och bara den tanken lugnar mig varje gång. Att veta att det sitter ett gäng stjärnskott som är beredda att hjälpa mig dag som natt är underbart. Fortsätt vara ni! Ni är bäst!!! Telefon Sjuksköterskan jag pratade med var inte bara informativ och kunnig dessutom väldigt snäll, trevlig, förstående, och bekräftade allvaret i mina sömnproblem på ett sätt som läkare och sjuksköterskor på min vårdcentral inte gjort. Jag kände mig sedd av henne och ville genuint tacka henne för att hon tog mig och mina problem på sånt allvar och att hon verkade bry sig om mig och mitt mående. Tack. Webb: ont i bröstet, hjärtklappning; kände mig lite lugnare efter att jag läst om detta, tack Besökt sida: Webb: Artikeln om Malignt melanom ; Mycket bra info. Kort och koncist med svar på de funderingar som jag som nära anhörig till en nyligen drabbad hade. Tack! Besökt sida:


Ladda ner ppt "Invånartjänster April 2017"

Liknande presentationer


Google-annonser