Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

|UTBILDNING.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "|UTBILDNING."— Presentationens avskrift:

1 |UTBILDNING

2 Introduktion TDXMobile (App)

3 Logga in på din enhet! Starta APP:en
Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten som ses i bilden till höger. Anv.namn  F0-[Anst.nr] Enhet:  [Ange enhet] Lösen:  [Ditt Anst.nr] Klicka på ”Logga in”. Inloggningen kräver att nätverkskommunikation/mobildata är möjlig.

4 Se dina orders för utförande!
Klicka på orderlista Under menyrubriken ”Alla” finns alla era utskickade ordrar. Under menyrubriken ”utförda” finner ni era redan utförda orders. De finns där under 10 dagar.

5 Förändra status! Alt. 1 När ni får en order utskickad ska den accepteras direkt enligt en av två sätt nämnda nedan. Detta för att transportledningen ska veta att den är mottagen. Alt 1: I orderlistan, klicka och håll ner knappen en kort stund på den order du önskar att förändra status på. Du får då upp flera olika val. Markera önskad status och tryck OK. Alt 2: Öppna en order genom att klicka på den. Klicka på grå pil bredvid nuvarande status, för att välja status och tryck sedan OK. Alt. 2

6 Kvantifiera din order! Öppna order från orderlistan. Klicka på den grå ruta som anger uppdraget. Kranbilar: Fyll i antal (timmar) – ”SPARA” Återvinning: Under ”Innehåll” ange vikt. Möjlighet för att ändra fraktion och bearbetningsplats. Vid omklassning eller avvikelse (elektronik t.ex.). Ange detta i meddelandefältet under ”Meddelande” vid öppnad order. Här anger du att det är omklassning eller hur mycket avvikelsen innefattar.

7 Vid behov – ta signatur! Vid status ”accepterad” eller ”startad/påbörjad” kan man notera en signatur. Detta göres vid öppnad order, Välj sedan ”Signera” – OK. Möjlighet finns att visa orderinfo för kund – bekräfta med OK. Notera att Signatur ”Lossning” är markerat. Låt kund signera. Ta gärna namnförtydligande – personnummer är en option som vi initialt inte använder. Där finns möjlighet för att scanna körkort för att automatisk erhålla personnummer.

8 Slutför order! När du har kvantifierat en order samt tagit en eventuell signatur ska du sätta ordern som slutförd! Så här gör du: Klicka på grå pil bredvid Status ”Startad” Klicka på ”slutför order” Ordern syns nu som utförd och klar för fakturering.

9 Efter varje arbetspass - Logga ut!
Klicka på Logga ut

10 Testa med verkliga orders!
Transportledningen skickar nu ut orders till dig för att du ska kunna testa och se hur APP:en fungerar Passa på att testa, så kan en del frågetecken rätas ut innan det är skarpa orders som körs. Logga in och testa! Notera! Via huvudmenyn kan du välja sök ny order Att skicka tillbaka en accepterad order till TP kan ej göras – ring!

11 Slut


Ladda ner ppt "|UTBILDNING."

Liknande presentationer


Google-annonser