Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avDaniel Ivarsson
1
Anpassning av den ekonomiska hanteringen och anpassning mot e- handel
2
E-handelsflödet för leverantörsersättningar BeställaBeslutaBevaka/genomföraInlevereraBetala
3
1.Leverantören träffar den sökande för att upprätta den gemensamma utbildningsplanen (GUP) i KA Webb. 2.Arbetsförmedlaren stämmer av planeringen och bekräftar utbildningsplanen (GUP) i KA-Webbstöd. 3.En beställning skapas. Eventuella förändringar i GUP resulterar i versionshanterad beställning. BeställaBeslutaBevaka/genomföraInlevereraBetala
4
Vinster med versionshanterad GUP Vad Arbetsförmedlingen planerar att avropa blir tydligare för alla GUP:en speglar den faktiska planeringen Underlättar kommunikationen mellan arbetsförmedlare och leverantör
5
1.Budgetansvarig godkänner (attesterar) beställning. 2.Inköpsorder skapas som speglar GUP och tillgängliggörs för leverantören i KA-Webb BeställaBeslutaBevaka/genomföraInlevereraBetala
6
Vinster med inköpsorder Arbetsförmedlingen anpassar sig till ESV:s föreskrifter för e- handel Synliggör den formella beställningen Versionshanterar inköpsorder efter förändringar i GUP och vid avbrott Tydliggör vad leverantören skall verifiera sin inleverans mot Därmed anpassas avropet med leverantören utifrån gjorda förlängningar eller förkortningar
7
1.Leverans genomförs i enlighet med inköpsorder. 2.Förändringar (bekräftad GUP) och ev. avbrott i beställning påverkar inköpsordern. BeställaBeslutaBevaka/genomföraInlevereraBetala
8
1.Leverantören rapporterar genomförd leverans (ex antal dagar i utbildningsmodul). Generera annan ersättning, ex startersättning. Detta skapar inleverans. Rapportering kan aldrig överstiga värdet i inköpsordern. 2.Stickprov av leverantörens rapportering görs genom urval. Af rapporterar ev. avvikelser till leverantören. BeställaBeslutaBevaka/genomföraInlevereraBetala
9
Vinster med inleverans Systemet matchar automatiskt inleveransen mot inköpsordern –Periodisk rapport tas bort. Återkommande stickprov kommer att genomföras på central nivå
10
1.Leverantören initierar självfakturaunderlag i KA-Webb. 2.Underlaget skapas utifrån inköpsorder och inleverans. 3.Självfaktura skapas, referens är inköpsordern, när leverantören godkänner underlaget. 4.Betalning sker senast förfallodatum. BeställaBeslutaBevaka/genomföraInlevereraBetala
11
Vinster med självfaktura Följer regelverket för faktura i enlighet med momslagen och ESV:s föreskrifter för e-handel Ger Leverantören underlag för sin fordran (kundreskontra) Följer genom förfallodatum på fakturan betalning i rätt tid (Förordning (2006:1097) om statliga myndigheters betalningar och medelsförvaltning)
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.