Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avIda Lundgren
1
”Where there is a need there is a Lion ”
3
Lions Sveriges projekt “De glömda barnen” IPDG Åke Nyquist
5
Vår styrka Lions till Lions!
6
DGB2! De största behoven just nu i Adanaregionen är enligt chefen för invandrarenheten Säkra och trygga Camper med ordentliga tält. Trygg miljö och tillgång till skola för barnen. Mat, kläder, vitaminer, hälso- och hygienartiklar, mediciner. Rent vatten och sanitära anläggningar. IPDG Åke Nyquist
7
Container/Service- hus med toa/dusch Tält Lions Adana camp Container/Service- hus med skola Container/Service- hus med sjukvård Tält
8
8 1:a modulen på plats i juni 10 nya moduler på plats i september IPDG Åke Nyquist
9
9 Glädje!
10
Tälten 20 kvm Producerade i Turkiet IPDG Åke Nyquist
11
Våra matpaket, räcker ca en månad till en familj. 11 IPDG Åke Nyquist Pris ca 400 kr
12
Vi får inte tappa en generation! IPDG Åke Nyquist Ge ditt bidrag till de "Glömda barnen" PG: 901948-0 eller Swish 9019480
13
Syfte och mål 13 Syfte Syftet är att i Lions humanitära anda hjälpa flyktingbarnen på plats i framförallt Adana - Mersinområdet och även Istanbul Turkiet med förutsättningar för utbildning, boende och förnödenheter. Mål Att genom insamlingar/aktiviteter i Sverige under höstarna 2016-2018 samla in 1 SEK/ invånare ca 10 miljoner kronor varje år. Att minst 90 % av samtliga Lionsklubbar i Sverige deltar i insamligen.
14
Syfte och mål 14 Långsiktig målsättning Att hjälpa ca 150 000 flyktingar i Adana- Mersin området och Istanbul till en drägligare tillvaro genom att uppföra tält, skolmoduler och tillhandahålla matpaket. Att genom detta projekt öka kännedomen om Lions. Att stärka intresset inför framtiden att göra dels gemensamma Nordiska aktiviteter och nationella aktiviteter där Lions är huvudavsändare.
15
När? 15 Kampanj period 2016-10-01 till 2016-12-31 Projekt period 2016-08-15 till 2017-12-31 IPDG Åke Nyquist
16
16 Aktiviteter för att nå målet: Insamlingsbössor. Omfördela medel i klubbarna Genom sponsorer, ex: en butik avsätter x% av sin dagskassa Göra specifika aktiviteter för DGB, anpassade efter klubbarnas möjligheter Sociala media kampanjer Samarbete med övriga Nordiska/Europeiska länder IPDG Åke Nyquist
17
17 Material Affischer 50x70 Bössbanderoller Plugg annonser Pressreleaser Webben Reklamkampanj
18
18
19
19 IPDG Åke Nyquist
20
”Det är bara det som blir genomfört som räknas” Tack! IPDG Åke Nyquist Ingvar Kamprad IKEA
21
21
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.