Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Invånartjänster Maj 2016. Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående, kommande och avslutade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Invånartjänster Maj 2016. Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående, kommande och avslutade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser."— Presentationens avskrift:

1 Invånartjänster Maj 2016

2 Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående, kommande och avslutade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden Aktuell status i tjänster Inbokade möten Kontaktvägar support Felanmälan Beröm - rosor 2

3 Om rapporten Det här är en ”det händer just nu”-rapport. Om du har synpunkter och tankar, mejla dem gärna till: lisa.adolphsson@sll.se Rapporten publiceras på inera.se och meddelande skickas också ut per mejl till: Förvaltningsgrupperna Informationsdirektörerna Landstingens kommunikatörer Verksamhetschefer 1177 Vårdguiden på telefon 3

4 Statistik nyttjande av tjänster Nationellt Maj 2016 Excelfil finns på https://ehealthstats.inera.se/https://ehealthstats.inera.se/

5

6

7

8

9

10 1177 Vårdguiden på webben Månad Sessioner per invånare och år i snittSessioner Sessioner på regionaliserade sidor Sessioner på hitta och jämför vård% Mobiltrafik Besvarade frågor i frågetjänsten Totalt 9,237 725 73830 056 2354 107 37569%4 622 jan9,37 628 7906 121 225820 20470%719 feb 9,47 717 6146 147 554847 89969%1 050 mar 9,57 756 3066 191 205841 78570%909 apr 9,07 366 8105 849 566804 43468%1 006 maj 8,97 256 2185 746 682793 05369%938 jun jul aug sep okt nov dec

11 1177 Vårdguiden på telefon Inkomna invånarsamtal per invånare och år i snitt Inkomna invånarsamtal Besvarade invånarsamtal % Andel besvarade invånarsamtal Totalt 0,62 505 5951 961 45578% jan 0,6508 450409 04680% feb 0,6522 136400 57076% mar 0,6523 660399 22976% apr 0,6464 621374 14980% maj 0,6467 515367 83779% jun jul aug sep okt nov dec Maj inkluderar inte samtal i Norrbotten på grund av tekniska problem.

12 1177 Vårdguidens e-tjänster Månad Inloggningar per invånare och år i snitt % Andel invånare med konto Invånar- konton Vårdpersonal- konton Vårdenheter anslutna till 1177 Vårdguidens e-tjänster Vårdenheter i 1177 Vårdguidens e-tjänster som erbjuder webb- tidbokning Invånar- inloggningar Totalt antal ärenden (avslutade) Webbtidbok - nybokningar Webbtidbok - ombokningar Webbtidbok - avbokningar Totalt 1,431,3%3 078 869105 5098 3142 4915 581 0321 322 887108 21169 85438 765 jan 1,328,3%2 782 968101 3387 9912 0541 029 060202 48620 10913 4277 587 feb 1,329,1%2 858 659102 4438 0682 1081 074 391211 44321 65514 5487 835 mar 1,530,6%3 010 145104 5048 2672 4471 192 351223 406 23 56515 2927 999 apr 1,530,6%3 010 145104 5048 2672 4471 192 351223 40623 56515 2927 999 maj 1,531,3%3 078 869105 5098 3142 4911 196 615465 56822 21213 2598 030 jun 000000000 jul 000000000 aug 000000000 sep 000000000 okt 000000000 nov 000000000 dec 000000000

13 20-i-topp på 1177 Vårdguiden på webben Sidor med flest sidvisningar Mest använda sökorden i hitta vård-söket Mest lästa frågorna och svaren på 1177.se20-i-topp frågekategorierna i frågetjänsten 1 Sök VårdcentralVilka biverkningar har kortison?Hud och hår 2 Startsidan (1177.se)(inget sökord) Vad är normal puls vid vila och vid olika grader av aktivitet?Mage och tarm 3 E-tjänster vårdcentral Varför får jag lock för öronen? Hur spolar man öron?Övriga behandlingar 4 Fakta och råd TandvårdVad kan pulsljud i örat bero på?Övrig administration 5 Pollenallergi HälsocentralVad visar egentligen sänkan?Läkemedel 6 Vattkoppor BarnmorskemottagningVarför måste jag kissa så ofta?Leder, muskler och skelett 7 Magsjuka – diarré och kräkningar PsykiatriVad kan man göra åt segt slem i halsen?Övriga undersökningar 8 Ont i magen hudmottagning Är det farligt att dricka alkohol i samband med penicillinbehandling?Kvinnors könsorgan 9 Urinvägsinfektion NärakutVad är snabbsänka?Hjärna och nervsysten 10 Halsfluss SjukhusVarför får man nervryckningar?Graviditeten 11 Hitta vård - Hitta vårdcentral, tandvård, akutmottagning - Stockholms läns landsting barnmorskemottagningHur högt kan blodvärdet vara?Mun och tänder 12 Bipolär sjukdom BarnavårdscentralVad gör man åt lågt blodsocker?Hjärta och blodkärl 13 Hitta vård - Hitta vårdcentral, tandvård, akutmottagning - hela Sverige gynekologimottagningKan man träna fast man är lite sjuk?Infektioner 14 Hemorrojder AkutmottagningVarför sticker det och pirrar i händer och fötter?Skador och olycksfall 15 Kontakta din mottagning via nätet Vårdcentral Nära migVad innebär gulsot hos spädbarn?Öron, näsa, hals 16 Sidan finns inte KBTkortTål småbarn att ramla och slå i huvudet?Psykiska sjukdomar och besvär 17 Så loggar du in i e-tjänsterna folktandvårdenVilken mat är bra när man har magkatarr?Ögon 18 Utslag och hudförändringar hos barn – bildguide GynekologimottagningVad är normal vilopuls?Mäns könsorgan 19 Borrelia Vårdcentral StockholmHur smittar resistenta bakterier av typen ESBL?Lungor och luftvägar 20 Diabetes typ 2 sjukhus sundsvallHur får man bort sår i näsan?Preventivmedel

14 20-i-topp 1177 Vårdguiden på telefon Kontaktorsaker 1 Yrsel 2 Hosta - barn 3 Utslag - vuxen 4 Buksmärta - barn 5 Öronbesvär - barn 6 Fot- och fotledsskada 7 Bröstsmärta 8 Andningsbesvär - vuxen 9 Urinvägsbesvär - kvinna 10 Kräkning eller illamående - barn 11 Ryggbesvär - vuxen 12 Sårskada 13 Utslag - barn 14 Allergiska symtom 15 Halsont 16 Allmän medicinsk information 17 Administrativ åtgärd 18 Läkemedelsfråga 19 Feber - barn 20 Buksmärta - vuxen Gäller ej Stockholm, Sörmland, Värmland och Norrbotten.

15 UMO.se Månad Sessioner per invånare och år i ålder 13-25 i snitt Sessioner 2015 Mobiltrafik % inklusive surfplattor UMO.se Besvarade frågor i fråga UMO Total 5,83 713 32673%4 328 1 5,8735 39275%822 2 5,4688 70273%921 3 5,7731 44374%810 4 6,0763 67172%932 5 6,2794 11872%843 6 7 8 9 10 11 12

16 20-i-topp på UMO.se Sidor med flest sidvisningarMest lästa frågorna och svaren på UMO.se20-i-topp frågekategorier i fråga UMO 1 UMO.seKan man ha mens nar man ar gravidSkydd mot graviditet 2 SexKan jag gora min penis storreMens 3 Sex första gångenVisst ar det liten risk att bli gravid under mensenTjejers underliv 4 KlamydiaHur pullar manen tjejKillars underliv 5 P-pillerJag vill skjuta pa mensen med p piller hur gor jagGraviditet 6 Tjejers underlivVarfor kliar det pa penisenKönssjukdomar 7 MensVarfor kliar det pa mina brostHud 8 KönssjukdomarJag har klada i underlivet ar det svampKärlek 9 KondylomNar borjar p pillren verkaAtt ha sex 10 Hur har man sex?p bSlutade med p piller och fick ingen mensbpBröst 11 Kärlek & vänskapVarfor har jag omma brostÖvrigt 12 PubertetenHur visar man att man ar karNedstämdhet 13 JagJag har vita prickar pa penisenÅngest 14 Herpes i underlivetVarfor bloder jag efter sexFöräldrar 15 Skydd mot graviditet Det svider nar jag kissat och jag har flytningar kan det vara klamydiaUngdomsmottagning 16 Hitta din mottagningFar jag storre penis med en pumpPuberteten 17 - SökresultatHur far jag igang en konversationSexlust 18 Tobak alkohol drogerVad hander om man inte ater kottVänskap 19 KroppenVarfor far jag sa mycket smegmaOro 20 Heta novellerMitt underliv luktar illa vad ska jag goraKroppsideal

17 Pågående och avslutade projekt Maj 2016 17

18 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Förstudie nationell samverkan Förstudie för att ta fram förslag på plan framåt för nationell samverkan 2015 Q12016-06Sofie Bäck Berglund Förstudie Upphandling RGS och telefoniplattform Avtalet för Rådgivningsstödets tekniska förvaltning, inklusive RGS Webb, och avtalet för 1177 telefoniplattform löper ut i december 2018. Upphandling av de två avtalen bör starta tidigt 2017. Ett vägval i kommande upphandling av Rådgivningsstödet inklusive RGS Webb behöver göras 2016-012016-06Irene Ferm Hitta och jämför vård: Valfrihetsinformation Skåne (specialiserade vårdval) Förbättra valfrihets- och jämförelseinformationen för invånarna i Regions Skåne genom att göra specialiserade vårdval sökbara via 1177 samt att visa väntetider till specialistvården. 2015-022016-05Anna Dahlström Hitta och jämför vård: HJV Genomförande av strategi (SLL finansierar en liten del av projektet) Genomförande av koncept och strategi framtaget i projektet ”HJV koncept och utvecklingsstrategi” med avseende på förbättrad informationsstruktur, guide till vården och utökad valfrihetsinformation. 2015-092016-10Agneta Östlund Stöd och behandling, integration av visuell kommunikation och vårdsystem Utveckla ett gränssnitt för integration av visuell kommunikation ( t ex video) och vårdsystem (t ex journal). Även framtagande av ramverk för applikationer ingår i projektet. 2015-102016-12Marie Frosteman

19 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Virtuell portal 2.0 Mina vårdkontakter Ett sammanhållande projekt som innefattar uppgraderingar av gränssnitt, funktionalitet och verksamhetsprocesser inom MVK för att svara upp mot behov av anslutande virtuella portaltjänster såsom Vårdhändelser och Behandlingsplattformen, såväl som interna och landstingsgemensamma användbarhets- och förvaltningsaspekter, samt anpassning till 1177 Vårdguiden som varumärke. 2014 Q32016 Q2 Löpande delleveranser Gabriel von Euler (Delöverlämningar till förvaltning pågår) Tjänstedatabas/ Tjänsteutdelning Projektet syftar till en mer dynamisk tjänsteutdelning och minskade administrativa kostnader jämfört med dagens system. För att uppnå detta behövs en grundläggande funktionalitet i databas-hanteringen av tjänster oavsett om dessa är knutna till mottagningar eller ej, och projektet avser utreda och om möjligt genomföra erforderliga förändringar. 2015-022016 Q2Gabriel von Euler Vidareutveckling webbtidboken Landstingen önskar få bättre funktionalitet när det gäller flödet i invånargränssnittet för webbtidbokning. Ett gemensamt arbete pågår inom nätverksgruppen för Mina vårdkontakter kring detaljering och prioritering av krav. Utifrån estimat av de mest prioriterade förslagen av förbättringar genomförs vidareutveckling av webbtidboken. 2015 022016 Q4Gabriel von Euler

20 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Framtidens e-tjänster (Initiering och planering) Planering och genomförande av en realisering av nästa version e-tjänster på 1177 Vårdguiden. Det innebär exempelvis plattformsbyte, utveckling av nya gränssnitt och migrering av tidigare tjänsteutbud. 2016-032016-06 (Enbart initiering och planering) Anna Dahlström Prenumerations- tjänsten Projektet ska möjliggöra för invånare för invånare att prenumerera på journalinformation från vårdens verksamhetssystem till e-hälsomyndighetens e-tjänst Hälsa för mig. Huvudprojektledning finns på Inera och invånartjänster bidrar med delleveranser Planering pågår Gabriel von Euler UMO – projekt för unga nyanlända Ta fram digital plattform för att tillgodose grundläggande behov av information om kropp, hälsa, relationer, rättigheter med mera för unga nyanlända. Planering pågår Liselotte Nordh Rubulis

21 Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden Maj 2016 21

22 InförandenKort syfteStartKlart närKontaktperson Stöd och behandlingStötta lt/regioner i införande av Stöd och behandling Uppföljningsmöten fortsätter för lt/reg som önskar. webbinarier genomförs kontinuerlig kring olika kunskapsområden. Planering för fortsatt införandestöd pågår, ex Designernätverk. December 20142016Kristina Stener, Eva Lindholm Rådgivningsstödet webb införs i utbildning – Högskolan i Skövde. (pilot) 20132016Eva Lindholm Rådgivningsstödet webb Införs i utbildning- Högskolan Dalarna. Implementera RGS webb i vårdutbildningar April 2016Dec 2016Annelie Amigelius Införande RGS WEBB Statens institutionsstyrelse SiS. November 2015Juni 2016Annelie Amigelius Pågående införanden – nationellt 22

23 InförandenKort syfteStartKlart närKontaktperson Utbildning 1177 Sjukvårds- rådgivning Språktolktjänsten Uppdaterat utbildningsmaterial efter kvalitetsutvärdering 2015. Nytt utbildningsmaterial och talmanus Januari 2016April 2016Elisabeth Almgren Eriksson Nätverksträff utbildare 1177 Vårdguiden på telefon Säkra och utveckla kompetensen hos lokala utbildare. Bygga nätverk. Gemensamt arbetssätt April 2016 Elisabeth Almgren Eriksson Pågående införanden/utbildningar – Nationellt 23

24 Genomförda utbildningsinsatser – Nationellt UtbildningSyfteStartKlart närKontaktperson Nätverksträff samtalshandledare Fördjupa och utveckla kunskap och förmåga i att handleda i rådgivnings processen och metoden i arbetssättet i SVR 11 maj Elisabeth Almgren Eriksson Utbildningsdag Kronoberg SVR och primärvård i Växjö. Heldagsutbildning Fördjupa och utveckla kunskap i samtalsprocessen 26 maj Elisabeth Almgren Eriksson 24

25 ProjektKort syfteStartKlart närKontaktperson Nationell samverkan 1177 Vårdguiden på telefon Bättre tillgänglighet och kort svarstid April 2016 Utbildningsdag 9 Mars 2016 Maj 2016Annelie Amigelius Elisabeth Almgren Eriksson Pågående utbildningsinsatser projekt – Nationellt 25

26 Aktuell status i våra tjänster Maj 2016 26

27 1177 Vårdguiden på webben Bildbank, under maj har vi arbetat med bildbanken Samarbete, vi har påbörjat en pilot med Västerbottens läns landsting för att se hur artiklar kan produceras regionalt men publiceras nationellt. Praktiskt, under maj har vi tittat på och gått igenom externa länkar i publiceringsverktyget. En stor insats med att rensa och aktualisera. Revidering, 55 artiklar har reviderats under maj. 27

28 Hitta och jämför vård 28 Projektrelease den 18 maj Proj_HJV_R16.02 Ny funktionalitet för att administrera presentationsordningen av e-tjänster i Kontaktkortsadmin utvecklad, kan användas först när ny design för kontaktkorten produktionssätts under hösten. Nätverksträff den 25 maj Presentation av status utvecklingsprojektet Hitta och jämför vård.

29 Hitta och jämför vård – Utveckling 29 En gång per månad informerar vi övergripande kring de utvecklingsaktiviteter som pågår i projektet Hitta och jämför vård 2.0. Nu finns statusrapporten för april att läsa här: Statusrapporten för maj

30 1177 Vårdguidens e-tjänster Maj månad har ägnats åt att färdigställa release 7.13 som genomfördes tisdagen den 31 maj. Den innehöll bland annat förbättringar i webbtidboksflödena, mindre buggrättningsärenden och större infrastrukturförändringar. Nationella förvaltningen har deltagit i ett omfattande testarbete.

31 1177 Vårdguiden på telefon 31 I projektet ”nationell samverkan 1177 vårdguiden på telefon” har nu både Pilot 1 och Pilot 2 genomförts. Under Pilot 1 fungerade samtalsstyrning och teknik relaterat till nationell samverkan utan problem. Under Pilot 2 kan däremot lokala driftstörningar i regioner och landsting ha påverkat piloten vid flera tillfällen. Som tydliga positiva effekter av samverkan kan nämnas att maximal väntetid har förkortats avsevärt samt att det totalt under båda piloterna endast finns ett (1) överbelastat samtal. Sammanställning av resultatet av genomförda piloter beräknas vara klart i slutet av juni.

32 Stöd och behandling Införande Den 8 november 2016 kommer SKL, Inera och 1177 Vårdguiden gemensamt bjuda in till kick-off på Norra Latin i Stockholm. Då får man möjlighet att bjuda in beslutsfattare och andra intressenter från sitt landsting. Införandet i landstingen och regionerna är i full gång: Ett antal landsting är har nu pågående behandlingar i plattformen och över 160 enheter har aktiverat Stöd och behandling i 1177 Vårdguidens e-tjänster!

33 Förvaltning och utveckling Stöd och behandling I maj tillträdde Ulla-Carin Wiklund den fasta tjänsten som förvaltningsledare för Stöd och behandling. Projektet för integration av videostöd har under maj gjort en första överlämning till förvaltningen. Projektet kommer fortsätta finansiera förvaltningen under en interimsfas hösten 2016

34 Nya funktioner i Stöd och behandling Den 25 maj produktionssätts en ny release för Stöd och behandling. Några exempel på nya funktioner som kommer: Förbättrad översikt för invånaren. Möjlighet till att göra anmälan/screening genom att dela ut moment på gruppnivå. Koppla ihop moment, t.ex. screening – behandling – uppföljning. Gruppera moment/invånare (t.ex. status). Egna inställningar för sökningar i listorna Mina och Alla. Se antal prioriterade flaggor i Mina och Alla. Nya flaggor för aktivitet/inaktivitet. Behandlare kan se om det finns kommentarer i flaggor. Invånaradministratör kan lägga upp administrativa meddelanden till enheten (riktat till vårdpersonal och/eller invånare). Roller och behörigheter på enheten blir synliga för alla. Antal patienter/moment igång per behandlare blir synliga för alla. Dataadministratör kan välja vilket data hen vill exportera.

35 UMO Nyreviderat Att tänka på när man umgås på nätet Bildspel: Träffas första gången utanför nätet Bildspel: Om saker som händer på nätet Om det tar slut Om någon gör slut med en Att göra slut Nollning – roligt eller hemskt vid skolstart? Mykoplasma HPV Illa behandlad på nätet - det här kan du göra! Att vara gift Gynekologisk cellprovtagning

36 36 Egna berättelser – sammanställning Vi har under april månad tittat på könsföredelningen av de berättelser som kommer in till UMO. Totalt kom cirka 70 berättelser in varav 25 procent av berättelserna var från killar. Vi har inom arbetsgruppen diskuterat möjligheten för att öka andelen berättelser från killar. Detta ingår som ett mål i UMO:s strategiarbete med att locka fler killar till sajten och få fler killar att känna att UMO är för dem. Workshop kring att jobba med spel UMO har deltagit i en workshop i Skövde 18 maj för att diskutera deltagande i ett spelprojekt. Initiativtagare och ansvariga för projektet är Västra Götalandsregionen. Projektet riktar sig till unga och ska fokusera på psykisk hälsa. Nästa steg blir att titta på eventuella möjligheter till finansiering och utifrån det se på om/hur olika aktörer kan bidra/delta i projektet. FSUM-konferens 24-27 maj UMO deltog på Föreningen för Sveriges ungdomsmottagningar, FSUM:s, konferens i Skellefteå 24-27 maj. UMO hade dels ett bord och dels en programpunkt. Fokus var att informera om det nya uppdraget kring att ta fram information riktad till nyanlända. Intresset för UMO:s nya uppdrag var stort. Ungdomsmottagningarna vittnar om att informationsbehovet till målgruppen är stort och informationen efterlängtad. Projektet nyanlända Projektet är i uppstartsfas. Styrgrupp samt referensgrupper (inom målgruppen unga samt professionen/vidareförmedlare) håller på att tillsättas. MUCF kommer att ansvara för den del av projektet som handlar om att ta fram ett förslag på utbildningsinsats. Projektet delas in i fyra delprojekt: innehåll (inklusive översättningar), teknisk utveckling och koncept samt marknadsföring och kommunikation. Regeringens pressmeddelande om uppdraget

37 Inbokade möten per maj 2016 37

38 Möten 2016 Förvaltningsgruppsmöten 4 februari 14 april 2 maj 8 september 20 oktober 7 december Nätverksmöten 1177 Vårdguiden på telefon - verksamhetschefer 11 maj och 12 maj (tillsammans med MLA på fm den 11 maj) 21 sep 23 nov Katalogadmin 9 nov 1177 Vårdguiden på telefon - Medicinskt ledningsansvariga läkare (MLA) se ovan 1177 Vårdguiden på telefon - utbildare 12 april 2 november 1177 Vårdguiden på telefon - samtalsledare 11 maj 16 november RGS webb 21 april 24 november Mina vårdkontakter 21 sep 8 nov Redaktörsnätverket Inga datum klara ännu/Emmali Hitta och jämför vård 25 maj Stöd och behandling Under våren inom ramen för införanden 38

39 Kontaktvägar support 1177 Vårdguiden på telefon Driftsstörningar och allvarliga fel: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runt.nationellkundservice@inera.se Användarstöd, synpunkter och frågor: 1177svr@1177.se 1177svr@1177.se 1177 Vårdguiden på webben Driftstörningar och allvarliga fel: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runt.nationellkundservice@inera.se Synpunkter och frågor kan även skickas via kontaktformulären på 1177.se. Hitta och jämför vård Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runt. nationellkundservice@inera.se

40 Kontaktvägar support UMO.se Driftstörningar och allvarliga fel: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runtnationellkundservice@inera.se Mina vårdkontakter Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: e-tjanster@1177.se 08-123 135 25 – Vårdgivarsupport, 08-123 135 00 – Invånarsupport alla dagar kl. 6-22e-tjanster@1177.se Stöd och behandling Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: e-tjanster@1177.se 08-123 135 25 – Vårdgivarsupport, 08-123 135 00 – Invånarsupport alla dagar kl. 6-22e-tjanster@1177.se

41 Viktig info i en felanmälan För att en felanmälan ska kunna tas om hand och felsökas på är det viktigt att supporten får en så komplett bild av felet innan felsökning kan påbörjas. Ni kan hjälpa oss att hjälpa er genom att ta med nedstående i er felanmälan. Om ni inte har det så kan supporten behöva kräva in det innan ärendet tas vidare för felsökning: Går felet att upprepa? VIKTIGT!!! Om ni är på en webbsida, ex i Epi, 1177 eller UMO - Vilken URL var ni på när problem uppstod? Sänd länk dit problem uppstår Noggrann steg-för-steg-beskrivning av vad man gjort (Var på skärmen klickade man, eller använde man ett snabbkommando på tangentbordet? Gjorde man något precis innan problemet uppstod? ) Omfattningen - Är det fler som upplever samma problem? Kolla om ni får samma fel i er klient. (Om ni har tillgång till den) – Kan göra det lättare att skilja mellan driftsproblem (lokala eller centrala) och när det är direkta fel i klienten. Om ni mailar i ert ärende - skicka gärna med skärmdump i er felanmälan på ev felmeddelande mm Namn, kontaktuppgifter och roll. Med roll menar vi ex Nationell Redaktör, Regional Redaktör, Svarare för anonym frågetjänst, Telefonssjuksköterska m. m.

42 Beröm - Rosor Subject: Positiv uppdatering ; Det helt okände inlägget om endometrios var en glädje att läsa. Tummen upp för en sjukvård som includerar alla. Oavsett könstillhörighet och genus Besökt sida: http://www.1177.se/Jonkopings- lan/Fakta-och- rad/Sjukdomar/Endometrios/ Subject: Utmattad... nästan... igen.; Tack för en mycket lättöverskådlig "checklista" och information som känns relevant och ändamålsenlig. Jag har fått ett återfall av stressyndrom men har självklart förnekat att det var så tills min fru gav mig denna lilla väckarklocka. Nu kan jag gå vidare och söka hjälp i tid innan jag faller igenom och slutar fungera. Tack! Besökt sida: http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Utmattningssyndrom/ Subject: Bipolär sjukdom; Som prof kommunikatör är det underbart att läsa en så bra text om ett svårt ämne! Besökt sida: http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom--- bipolar-sjukdom/?ar=True


Ladda ner ppt "Invånartjänster Maj 2016. Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående, kommande och avslutade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser."

Liknande presentationer


Google-annonser