Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avBritt Olofsson
1
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari
2
“Business Performance AB hjälper företag att utveckla sitt arbetssätt för att göra fler och lönsammare affärer samt att bygga kundservice med kundomhändertagande som verkligen gör avtryck, skapar genuint nöjda kunder och stärker det egna varumärket.”
3
1. Sales Performance 2. Service Performance 3. Corporate Culture & CSR Business Performance AB
4
1. Säljsnack 2. Framgångsrika säljare 3. Framgångsrika säljorganisationer 4. Pitch 5. Tips/reflexion 6. Frågor Agend a
5
Sales För att lyckas som entreprenör måste du lyckas i affärer. Det var ingen entreprenör som myntade uttrycket ”Personalen är företagets viktigaste resurs”. Kunderna är företagets viktigaste resurs! Det är kunderna som står för notan. Det är kunderna som är kravställare och domare.
6
Vad tycker du om säljare?
7
Produktkunskap Personliga egenskaper Säljteknik 100% 70% 20% 10%
8
För att lyckas som säljare måste du lyckas tillsammans med dina kunder. Dina kunder måste förstå att de kan lyckas bättre med hjälp av det som du har att erbjuda. Du skall därför endast presentera och erbjuda produkter och tjänster som hjälper din kund framåt. Försäljning Ju duktigare du är på att finna dina kunders behov desto mer kommer du att sälja. Ju fler säljmöten du genomför desto fler chanser kommer du att få.
9
1.Kvantitet 2.Flyttar fram positionerna 3.Behovsanalys 4.Reflekterar 5.Service 6.Förtroende 7.Engagerande o ihågkommen>> improves sales every day Framgångsrika säljare 7
10
Framgångsrika företag (sales) 1.Jobbar hela tiden för att bli bättre - Alternativet är att bli sämre 2.Service och kundomhändertagande - Planera för nöjda kunder 8 3.What’s measures gets attention 4.Rensa i systemen 5.Bakdörr till ledningen - Bolagets hjältar 6.All utveckling skall stärka säljaren i säljögonblicket 7.Företagskultur 8.Strategi - Längta ut på plan>>
11
Tips/reflexion 1.Elevator pitch 2.Vad är det du säljer? 3.Sätt dig i kundens situation 4.Behovsanalys - Låt kundens svar leda dig vidare 5.Skjut aldrig upp säljaktiviteter 6.Längta ut på plan 7.Låt skarpa säljinsatser in bli en del av din affärsplan
12
Vilka är dina kunder? 1.Affärsidé 1.Produkt / Tjänst (De produkter / tjänster du kommer att erbjuda) 2. Segmenteringsvariabler (För att beskriva dina kunder. Ev bransch, storlek, geografiskt område, sälj – producentled, etc.)
13
Företagspresentation? 1. Elevator Pitch? 2. Företagspresentation – Live ( Hur du beskriver ditt företag/erbjudande vid sittande bord till potentiella kunder)
14
Harri Saarinen www.businessperformanc e.se harri@businessperformance. se Växel: 031-761 08 00 0702- 101854 Kontor och kurslokal: Drottninggatan 9, 411 14 Göteborg Kontor och kurslokal, Jörgen Kocksgatan 4, Malmö.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.