Samverkan kring P-anmärkningar Livshändelsen: ”Jag har fått parkeringsanmärkning” Samverkansprocess: Fordonsrelaterade skulder – Flytt av fordon.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till BNK! • Om ni har en bokad tid (har fått en kallelse hit) ber vi er vänta i väntrummet. Vi kommer och hämtar er där. • Det finns ett till.
Advertisements

Varför förlorade jag mitt favoritjobb?
Försäkringskassans förslag för minskat krångel • • Sida 1 Välkommen på pressträff om Försäkringskassans förslag för minskat krångel 12 april.
Välkommen till Studenthälsan!
Varför är det viktigt att mäta?
MFSMFS Ett äventyr utöver det vanliga. SIDA:s utbildning i Härnösand o Tre intensiva dagar som förbereder dig inför din resa o Träffa andra som ska ut.
Arkitektbyrå Tiina Holmberg
Försäkringskassan.
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
Ledarutveckling över gränserna
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Internetbanken - Smidiga tjänster för vardagsekonomin.
Jag beställer fiber! 299kr/mån i 12 månader Därefter ordinarie pris.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Workshops för närstående - vad har det tillfört? 4.e Strokekonferensen med Anhörigfokus Ylva Lyander & Daniela Bjarne.
AU Digital samverkan LO Information
Projekt pinnar.
AU Digital samverkan LO Process
Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.
Grannsamverkan 17 maj 09 - placering av skyltar idag.
SFAM-Q Best Practice-vår verktygslåda
Utvärdering av BBIC på Södertörn
Förstudie.
Information om hur man spelar Trafik!. Din väckarklocka ringer på morgonen och du går upp och gör dig i ordning. Efter en smaskig frukost är du på väg.
Region Östergötland ITiS Kommunala kontaktpersoner i Linköping 16/ ITIS år 2002, Platser 2001/2002 Skolledarutbildning vt 2002 Handledarstöd Informationskampanj.
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
Den oroliga chefen kollar på klockan, Hans bästa arbetare är sen, Och snart börjar ett viktigt möte. Chefen bestämmer sig för att ringa hem till honom.
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
Trender inom statsförvaltningen
Utvärdering Övning 2 GSS/GGI Övning 8 maj. Mål med övningen  Träna samverkan i en gränstrakt  Lösa problem tillsammans över gränsen  Juridiska spörsmål.
Jag heter Sussi.
Pengar 1 Jacob Freij, Mogärdeskolan 4-9, Vetlanda –
Läget i Golfsverige, en trolig utveckling och varför spelrätter.
Ett material från Migrationsverket 2015 Här kan den som gör presentationen lägga in sitt namn.
Mina vårdkontakter. Svaranden Förra årets enkät låg ute i två veckor, i år låg den ute i 4 DAGAR!!! 66 % kvinnor 34 % män 66 % kvinnor 34 % män.
ALTERNATIV TELEFONI på Hörsel- och Balanskliniken Gunilla Suwe
Det ständiga förbättringsarbete
Grattis faster! ...jag hörde att du fyller år idag. Det tänkte jag man kunde fira genom att bland annat visa lite hur jag har det  Pappa pratade om någon.
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Ett material från Migrationsverket VARFÖR… vill människor komma hit?VEM… bestämmer?VAD… gör Migrationsverket?
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Öppet forum för examenshandläggare »Annika Thunström Områdesansvarig för examen
Infoga eget foto Infoga ett foto som täcker sidytan och placera det längst bak. Ta sedan bort exempelfotot! (markera och klicka “delete”) Välkommen till.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
Betalningsformer vid utlandsaffärer 1 Anders Persson Cash Management Regionbanken Östra Sverige Telefon
Praktiskt upplägg av tillsynen. Innan tillsynen Skall vi göra tillsyn på objektet? Uppfylls kriterierna för tillsyn enl tillsynsplanen? Kontakta objektet.
Morföräldrar Du bor ihop med din partner sedan ett år tillbaka men ni är inte gifta. Dina strängt religiösa morföräldrar kommer på besök. Du vet att det.
Personalstöd Kostnadsfritt samtalsstöd för alla medarbetare.
Välkomna.
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
Fokusområden BRÅ
Stormen Helga 4-6 Dec 2015 Torsdag
Välkommen till Studenthälsan!
Insiktsdagen 8 november
Migration och psykisk hälsa
Cytostatika-ordinationer i 1177 Vårdguidens e-tjänster på Barncancercentrum Margaretha Jenholt Nolbris1,2, Maria Bandelin1, Birgitta Ericksson1, Eva.
Välkommen till Studenthälsan!
Angered En gemensam äldreomsorg.
Välkommen till Studenthälsan!
Kundens faktura förfaller
Kundundersökningen Enkätfabriken har genomfört en kundundersökning om de arbetsmarknadsinsatser som kommunen finansierar. Syftet med undersökningen är.
Version 3  Nöjd kund. Hela resan..
Artvise Kundtjänst Handläggarutbildning -Mobile.
Kundens faktura förfaller
Presentationens avskrift:

Samverkan kring P-anmärkningar Livshändelsen: ”Jag har fått parkeringsanmärkning” Samverkansprocess: Fordonsrelaterade skulder – Flytt av fordon

Syftet För att kunna flytta ett fordon enlig ny lag, behöver kommunerna och ev. polisen ett smidigt sätt att få information om fordonsägarens samlade P-anmärkningsskulder från Transportstyrelsens fordonsregister.

Problemformulering Informationen från TS finns inte tillgängligt dygnet runt. Idag ringer ”Fordonsflyttarna”, FF, på kommunerna TS kundtjänst. Antal telefonsamtal ca 100/månad, ca 5-10min per samtal (Transaktion QRA2). FF ringer idag bara på de uppenbara fallen. Volymkontroll av bilar inte möjlig i den omfattning som kommuner efterfrågar. Upplevs som krångligt att ringa till TS, hamnar väntandes i ordinarie telefonkö.

Aktörer/Intressenter Samverkan FRS KFM TS VTR Kund- tjänst

Kommun Fordonsrelaterade skulder – Flytt av fordon Fordonsägare Bil tas i anspråk Skuldfri FÖREUNDEREFTER Får ny skuld { Skuld > 5000 SeK } P-vakt P-bolag ”Jag har fått parkeringsanmärkning” Trafikkontor Får påminnelse KFM TS Polis Utfärdande av p-anmärkning Skuld förfaller Fordon flyttas Hämtar bil Får P-anmärkningBetalar hela skulden OFULLSTÄNDIG

Samverkansidé