Ung-Ullbaggestipendiet 2015

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gemenskap Vi har lyckats när: Eleverna tar spontana kontakter över klass/åldersgräns Detta uppnår vi genom att: Har regelbundna aktiviteter tillsammans.
Advertisements

ENA Samverkan skola och samhälle, lokalt och regionalt
Från idé till verklighet!
Gamla Påvelundsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
Ca 330 elever fördelat på 5 program 4 yrkesförberedande 1 studieförberedande Lindengymnasiet.
LUPP – lokal uppföljning av ungdomspolitiken LUPP är myndigheten Ungdomsstyrelsens verktyg för lokal uppföljning av ungdomspolitiken – en kvalitetsmätning.
EKONOMIPROGRAMMET UNG FÖRETAGSAMHET. Sundsgymnasiet Ämnesövergripande - Miljögranskarna Granska och förbättra ett företags miljöarbete - Reklambyrån Åk.
FIRST LEGO LEAGUE HVEM STÅR BAK? Stiftelsens FIRST Scandinavia står bakom FIRST LEGO League turneringarna i Skandinavien. "Stiftelsens uppdrag är.
Verksamhetsidé Ung Företagsamhet arbetar, genom utbildningskoncept för skolan, för att Sverige ska få fler företagare och företagsamma medborgare. stimulerar.
Entreprenörskap Initiativ Problemlösning Samarbetsförmåga Handling
Ung-Ullbaggestipendiet 2014 Vandringspris kr.
Ung-Ullbaggestipendiet 2013 Vandringspris kr.
Förslag till verksamhetsplan med ekonomisk plan för 2014 RF-stämman 2011 beslutade attuppdra till RS att, efter samråd med DF, klargöra och fastställa.
Interaktion Bild klass 8.
Svenska Balettskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Jättestensskolan - Gamla Lundby gymnasium - Åk Göteborgs Stad
Skårsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lillekärrskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Nya Lundenskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lerlyckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
ENTRIS – Entreprenörskap i skolan Skolan ska förbereda barn och unga för jobb som ännu inte existerar, för att lösa problem som vi ännu inte känner till,
Sjumilaskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kungsladugårdsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Assaredsskolan - Åk Göteborgs Stad
Trollängsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Centrum - Åk 4-9- Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Flatåsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bärbyskolan F-6 - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Gärdsmosseskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Nya Långedragsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Centrina - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bräckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lövgärdesskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Flatåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Svartedalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hammarkullsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Ramsdalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lindåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kärraskolan - Åk Göteborgs Stad
Solbackeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lerlyckeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Gamla Långedragskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Bjurslättsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hjällboskolan - Åk Göteborgs Stad
Skogomeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Talldungeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Tångenskolan F-6 - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Gamla Långedragsskolan - Åk Göteborgs Stad
Ung-Ullbaggestipendiet 2016 Vandringspris kr.
Ung-Ullbaggestipendiet 2016 Vandringspris kr.
Ung-Ullbaggestipendiet 2016
Ung-Ullbaggestipendiet 2017
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Ung-Ullbaggestipendiet 2017
Västra Göteborg - Åk F-3 - Göteborgs Stad
DET-Uppgifter.
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE OCH FACEBOOK
Här kommer vi att titta lite på hur vi vill arrangera JSM i framtiden, då vi har upptäckt att det är väldigt få klubbar som är intresserade av att ta sig.
Ung-Ullbaggestipendiet 2018
Ung-Ullbaggestipendiet 2018
Välkomna till denna presentation av projektet Idrott för alla.
20 års utvecklingsarbete tillsammans och resan fortsätter
Presentationens avskrift:

Ung-Ullbaggestipendiet 2015 Vandringspris + 2.000 kr

Kriterier NB-elever ska ha visat att de är innovativa och tar vara på möjligheter har en stark drivkraft har god samarbetsförmåga gärna vill skapa sin egen framtid på landsbygden visat prov på entreprenörskap i skolan aktivt deltagit i utvecklingen av skolan och under-visningen mot mer autentiska/entreprenöriella arbetsätt En elevgrupp kan bestå av ett UF-företag, styrelsen för en elevförening, t.ex. JUF, 4H, elevrådet, klass eller del av klass m.m.

Landsbygdsgalan 2010 Årets ungdomssatsning på landsbygden Naturbrukselever landsbygdsutvecklar (FNALL-projektet) "Projektet har stimulerat naturbrukselevernas och lärarnas egna drivkrafter inom entreprenörskap, företagande och landsbygdsutveckling. Projektet har tagit hänsyn till integration och jämställdhet. Projektet har stärkt sam-arbete mellan naturbruksgymnasier och andra ungdomsfrämjande aktörer.”

De nominerade är NB3, kurs Aktivitetsledarskap August Kobbs gymnasium, Göteborg En engagerad klass som via UF-företag arrangerar insamlingar och djurrelaterad aktivitetsdag till förmån för välgörenhetsorganisationer.

De nominerade är Kraftutvecklarna UF Naturbruksgymnasiet Osby, Skåne Ett UF-företag som utifrån marknadsundersökningar genomför naturbaserade och andra teambildande aktiviteter för företag och privatpersoner i olika åldrar.

De nominerade är Hallands Svets & Smide UF Plönningegymnasiet, lärling Skog/maskin Ett engagerat UF-företag som återanvänder gamla hästskor, vilka svetsas och smids till dekorativa produkter såsom ljusstakar, krokar, flaskställ m.m.

De nominerade är Elevgrupp ur Lantbruk åk 3 Naturbruksgymnasiet Sötåsen En positivt drivande grupp elever, som utvecklar såväl sig själva som undervisningen, och som hittar lösningar på praktiska problem i lantbruksföretag.

De nominerade är LIA’s UF Vretagymnasiet, Östergötland Ett drivande UF-företag som sett ett behov och därefter utvecklat samt marknadsför och på beställning tillverkar ett nytt effektivare schabrak för hästbranschen.

De nominerade är NB3 Aktivitetsledarskap, August Kobbs gymnasium Kraftutvecklarna UF, Naturbruksgymnasiet Osby Hallands Svets & Smide UF, Plönningegymnasiet Elevgrupp ur Lantbruk åk 3, Naturbruksgymnasiet Sötåsen LIA’s UF, Vretagymnasiet

Vinnare av 2015 års Ung-Ullbagge presenteras under Nb-konferensens festkväll torsdagen den 16 april