ISEC Support Ett bolag – En support. Fyra blir en! Fonda IT Secura Services ISEC SUPPORT.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Service Management & ITIL Solutions
Kvalitetssäkrad leverans i Maximoprojekt
Hugo Pettersson & Sara Bodin
Kort om Matrisen Bildat anställda Cirka 2500 kunder
Enkel anvisning för planering av projekt
ISEC Services Roadmap Presenterat av: Christian Nyberg Carl-Fredrik Svensson.
Användarföreningsmöte 8 maj 2014
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Affärsintegration och Asset Management
© 2008 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained here in is subject to change without notice 1 Warranty protects your hardware.
Fondernas kostnadsutveckling Finansutskottet den 24 november 2005 Tredje AP-fonden VD Kerstin Hessius.
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
PX-Web användarmöte 10 september 2012
Integrerat växtskydd modul 13 I Alvesta 18 mars 2014.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Referensgruppen på MMS 10 dec 2009 Mätningar av Webb-TV.
SITHS anslutningsprocess
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.
Folksams resa mot en centraliserad övervakning
Business Intelligence
Rapportmallar Presenterat av: Fabian Lindegren Johan Andersson.
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
Öka servicen genom att använda fler kanaler så som e-tjänster, webb, telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Hålla webben mer uppdaterad.
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
IT-chef Riksidrottsförbundet & SISU Idrottsutbildarna
Digital portfölj i lärarutbildningen
Kontextuell ärendehantering
E-ARKIV Johan Kjernald eSamordnare.
KTHB - PERSONALMÖTE 4 september Fokus på två grupper: Färdriktning – Förändringar Insortering av det som framkommit i grupp A, D, E Fortsatt arbete.
Presented by: iScala Credit Control – Scalabruk 2009 Fred Boström VD – BitLog AB & Part Trap Logistics AB And Robert Sinfield.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
C IT - Service BUPS c IT - Service Problem Budgeteringen tar tid Budgeteringen är svåröverskådlig Informationsbrist mellan avdelningar Ett isolerat.
HSA Integration.
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
SERVICEDESK PLUS Översikt ur ett användarperspektiv Jenny Sandqvist Enheten för IT-stöd och systemutveckling (ITS), Umeå Universitet för nya.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Att mäta tillgänglighet Susanna Laurin
Bergs Tingslags Elektriska AB, Elektra Nät AB, Gävle Energi AB, Hamra Besparingsskog, Hofors Elverk AB, Härjeåns Nät AB, Härnösand Elnät AB, Jämtkraft.
D RIFT, TEKNIK OCH SUPPORT I L ADOK 3 Konstfack Nätverksträff Jenny Sandqvist och Mattias Holmlund.
Kostnadshantering Ansvarar för att de IT-tjänster som levereras har kostnadstäckning och att pris är i relation med kvalitén. Det finns indirekta och direkta.
I NFÖR PRODUKTIONSSÄTTNING AV NYA L ADOK Malin Zingmark 4 juni 2015.
Information och kontakt:  Hur nöjd är du med Informationen du får i nyhetsbrev från Hjälpmedelstjänsten:
Skicka data till SPOR Stockholm 17 mars 2017 Linda Engblom
Välkommen till bords Serveras kl. Fredag
CM Implementation & Customer Support
Tisdag: Nötfärsgratäng med potatis Onsdag: Kycklingsoppa serveras
Vision Infocenter - en väg in
Universitetsadministrationen 2017
Livet i en välfärdsstat
Country report Statistics Sweden
Serveras , mån-fredag från 89:-
PNA i framtiden: Vad kan jag förvänta mig och vad kan förväntas av mig
Matsedel vecka 1, 1-7 januari
2 Introduktion administration och system 25/ Sofia Wallgren
Matsedel vecka 6, 5-11 februari
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
HITTA KURSVINNARE – PRAKTISK HANTERING
Lektion 1 Grönsaker, frukt och bär
Division Länsteknik Vårt uppdrag är att utveckla och förvalta Region Norrbottens tekniska infrastruktur och säkerställa patientsäkra IT och MT-system/utrustningar.
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
National Implementation of the GSBPM – The Swedish Experience
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Lathund Ladoksupport.
Presentationens avskrift:

ISEC Support Ett bolag – En support

Fyra blir en! Fonda IT Secura Services ISEC SUPPORT

Den nya supporten ISEC SUPPORT 1st and 2nd line support5 3rd line support12 Dessutom ”Services” adminpersonal

Kundportal Webinars och FAQ

Scoopet Securas Compliancemodul används. En regel skapas i portföljen. Regeln ska begränsa affärsdagslikviditeten till 10% av NAV. Kontroll att regeln fungerar som den ska. En fond har en placeringsregel som begränsar likviditeten!

Ärendehantering

Nytt ärende Prod

Sammanfattning Samtliga ärenden i Ärendehanteringssystemet Var tydlig med information och bilagor Uppge om produktion eller test samt versionsnummer Ett ärende per ”issue” Nytt ärende bekräftas med en notification via mejl Gå regelbundet igenom status på era ärenden Vad är Critical? – Ex. om systemet inte går att starta eller om det inte går att sätta NAV i produktionsmiljön. Ring!

ISEC Support/ 1st and 2nd line ISEC Produktråd/AM Kund/Report Manager ISEC Roadmap ISEC Known Issue ISEC/ Utvecklare ISEC Ready for test ISEC Ready for Delivery ISEC/ 3rd line ISEC ResursallokeringSupport/Leverans BugDevelopment Question? Configuration

Summering Det bästa från 4 olika supportorganisationer ”Services” djupa system- och branschkompetens Ny kundportal Utökad användande av verktyg som t.ex. webinars och FAQ Regelbundna supportmöten med alla kunder Konfigurerbart Ärendehanteringssystem ISEC Support – Utvecklas med våra kunder

Lunch… Bakad kummel med blomkål och broccoli serveras med dillcitronette samt kokt potatis! …12.45 Året som gått ISEC - ett bolag