1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HSB - Panelundersökning 4. Sammanfattning •HSB har startat en webbpanel genom vilken HSB önskar kartlägga medlemmars och förtroendevaldas åsikter kring.
Advertisements

Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet.
Talföljder formler och summor
Tredje steget i tandvårdsreformen
Allmänheten om inköp av hjälp till hemmet T Målaremästarna:Tina Thorsell Synovate Temo: Arne Modig Datum:
IPad grundkurs.
Kort tillbakablick Vem startar ett eget företag, och hur gör man?
iPad fortsättningskurs
Julshopping 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
X-mas algebra Är du redo? Klicka!!.
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
För drygt 30 år sedan - i mitten av 70-talet - kostade sjukvården i USA och Sverige mest i världen som andel av BNP - ca 9 %.
MaB: Ekvationssystem Allmänt
Om samarbetet Syfte LRF och ICA arbetar tillsammans för att möta konsumenternas efterfrågan på mat producerad av svenska råvaror samt tydliggöra de mervärden.
Enkel steg för steg guide. Det förutsätter att du har en dator som är uppkopplad till internet. Ta det i lugn takt och läs instruktionen så tar det inte.
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Samarbetsprojekt ALRp o SIA 2014
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
GfK Consumer TrackingGfK Fashion*ScopeOktober 2009 Gain & Loss analys – sporthandeln GfK Fashion*Scope Januari – juni 2009/Januari – juni 2008.
Betaltjänster E-legitimation Juni 2013.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
Miljarder möjligheter på en plats!
Bakgrund Rehnbergsavtalet 1991 Samarbete mellan PRO, LO
Sortera Ordna följande bråk så att det minsta kommer först:
Västra Färgelanda.
Jag beställer fiber! 299kr/mån i 12 månader Därefter ordinarie pris.
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
GfK Fashion*Scope Översikt 2009.
Veckohandling eller impulsköp - så påverkas din hushållsekonomi Ingela Gabrielsson, privatekonom.
Kapitel 9 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och 2008.
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
Ekvationer Det är inte så svårt?.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Samarbetsprojekt ALRp o SIA 2011
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
Helmjölk eller pulvermjölk med högre mjölkpris?
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Fakta om undersökningen
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Livet fungerar – med bredband från Telia
GfK. Growth from knowledge
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kapitel 9 Liv & hälsa i Örebro län år 2008 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa en undersökning om hälsa, levnadsvanor och livsvillkor.
5 8 Sätt in talen 1 till 9 i den magiska fyrkanten så att
Presentkort Historik: -Nästa 20 år sedan senaste införande -Explosionsartad utveckling inom skönhetsvården -Konkurrenter paketerar erbjudanden - Vi vill.
Introduktion - Konsumentekonomi
1 Välkommen till Axfood Klimatcertifiering av mat. 15 juni 2010 Åsa Domeij, miljöchef.
| Föredragsnamn, Föredragshållare, ååmmdd Snart dags för Saco Studentmässa 4 december 9-16 på Stadionmässan.
SNABBGUIDE FÖR SÄNDFUNKTIONER OCH FAX PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon.
OLIKA VAL ATT TA STÄLLNING MELLAN.
Enkel dator teknik Tips och tricks. Välja storlek och radavstånd Här väljer du storlek på texten vi vill att ni använder 14 p till rubriker och 12 p till.
1 När Hard Discount-butiken kom till byn 1. Hur har allivsbutikerna påverkats? 2. Hur differentierar sig allivsbutikerna? 3. Går det att dra några generella.
Sammanfattning: Kedjornas nyckeltal 2016, och utveckling 2015.
Kedjornas nyckeltal under 2017 samt utveckling jämfört mot 2016
Presentationens avskrift:

1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta sätt; Man väljer ut alla de hushåll som köper Dagligvaror i en viss kedja/kanal, tex Hemköp. Dessa ”läggs i en hög” och sedan tittar man på vilka kedjor/kanaler dessa hushåll handlar i. Efter detta så kan man beräkna vilka andelar (procentsats) de andra kedjorna/kanalerna har av de inköp som tex Hemköps-köparna gör. Sedan har vi Indexerat de framräknade siffrorna med den marknadsandel den utvalda kedja/kanalen har (tex Hemköp har en marknadsandel på 3,6%. De som väl handlar i Hemköp så lägger de 9,1% av sina inköp i Hemköp. Indexet blir då 252 (9,1/3,6 *100)). På så sätt ser man vilka kedjor/kanaler som har en överandel och vilka som har en underandel. Kedjorna/kanalerna som har ett Index över 100 så har man en överandel, och är Indexet under 100 så har man en underandel. Får en kedja/kanel ett Index över 100 så innebär det att köparna handlar mera än förväntat i just denna kedja/kanal.

2 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De kedjor/kanaler som ingår i undersökningen finns på nästa sida! Vilka andra kanaler handlar Vi-köparen i? I detta exemplet tittar man på de som någon gång har handlat dagligvaror i Vi- butikerna. Sedan ser man på vilka andra kedjor/kanaler dessa handlar i. På så sätt ser man att Vi- köparna handlar mest i Willys, ICA Maxi och ICA Supermarket. MEN tittar man på vilka kedjor/kanaler som Vi- köparna handlar mer än vad man förväntar sig i, så är det följande kanaler/kedjor; Coop Nära, Coop Extra och Lidl.

3 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Dessa kedjor/kanaler ingår i undersökningen; * ICA Maxi* Hemköp * ICA Kvantum* Willys * ICA Supermarket* Citygross * ICA Nara* Vi * Coop Forum* Lidl * Coop Konsum* Netto * Coop Nära * Coop Extra

4 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Undersökningen är klar för leverans Kostnaden för undersökningen :- + moms kr Vilka andra kanaler handlar man i? Ring in Er beställning till Fredrik Ydell eller svara på detta . Tillägg; Det går bra att göra samma undersökning på Din varugrupp, Ditt varumärke eller en konkurrent, tex Bönkaffe, Kelloggs eller I love Eco. Pris :- + moms kr per varugrupp/varumärke.