För att studenterna skall få en korrekt bild av Accenture är det viktigt att vi ger ett konsekvent budskap och att vi attraherar rätt profil från början. Denna lathund är en övergripande genomgång hur vi skall marknadsföra Accenture, vad vi erbjuder, vilka vi söker samt övriga vanliga frågor (inkl. svar) som vi får från studenter. Bakgrund Många medarbetare som informerar om Accenture – viktigt med ett konsekvent budskap och att vi attraherar rätt profil från början. Innehåller övergripande information om Accenture, vad vi erbjuder, vilka vi söker, långsiktiga budskap och vanligaste frågor och svar Formen – tips om hur få fram vårt budskap på rätt sätt Input till materialet är från nyanställda, externa undersökningar, interna budskap Accenture Delivery Methods & offshore delivery Företagspresentation Uppsala 25 mars, 2009
Agenda 1st half (10.15-11.00) Something about us Facts about Accenture Accenture Delivery Methods 2nd half (11.15-12.00) Offshore experience Consultant at Accenture Questions Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
About myself Name: Jerker Sjögren Education: M Sc EE at LTH, Sweden Position: Senior Manager, System Integration Years with Accenture: 11 years (5 years in Brazil) Roles: Tester, Test lead, Project / Program manager, Advisor, Account responsible Industry/Specialty: Telecom, Billing, CRM, Outsourcing Personal: Married; Two daughters: Carolina, 7 & Isabella, 5 ”Foodie”, Boats, Diving Offshore experience: 3+ år direkt m både off-shore on-site och off-shore Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
About myself Name: Henrik Boström Education: M Sc IT at UU, Sweden Position: Senior Systems Analyst, System Integration Years with Accenture: 5 years Roles: Developer, Designer, Technical Team Lead Industry/Specialty: Resources, Finance Outsourcing Personal: Living in Uppsala Daughter Offshore experience: 3+ år direkt m både off-shore on-site och off-shore Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Agenda 1st half (10.15-11.00) Something about us Facts about Accenture Accenture Delivery Methods 2nd half (11.15-12.00) Offshore experience Consultant at Accenture Questions Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Om Accenture Globalt tjänsteföretag inom management, IT och outsourcing Brett tjänsteutbud med utveckling av strategi, processer, organisation och teknologi Gemensamt varumärke och affärsmodell för konsekvent service till våra kunder världen över 1/3 av våra medarbetare anställda i offshorecenter, en del av vår globala leveransmodell Starkt erbjudande genom våra allianspartners Mer än 178 000 medarbetare i 49 länder varav drygt 950 i Sverige Olika karriärmodeller anpassade efter arbetsuppgifter Resultatorienterad företagskultur Spännande arbetsuppgifter och balans i livet Etik och Corporate Citizenship är viktigt Världens ledande tjänsteföretag inom management, IT och outsourcing. Vi har ett brett tjänsteutbud med utveckling av strategi, processer, organisation och teknologi för att möta kundens totala behov. Inom management och IT hjälper vi företag med förändringsprogram inom strategi, organisation, processer och IT. Inom outsourcing hjälper vi företag med att outsourca både processer och IT för att kunderna skall kunna fokusera på sin kärnverksamhet. Vi arbetar globalt med ett gemensamt varumärke och en gemensam affärsmodell för att ge konsekvent service till våra kunder världen över. I vår globala leveransmodell använder vi oss av offshorecenter i till exempel Indien Vid behov stärker vi upp vårt erbjudande ytterligare genom våra allianspartners Vi har över 158 000 medarbetare i 49 länder. I Sverige är vi cirka 900 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sandviken Vi omsatte 16,65 miljarder dollar under räkenskapsåret som slutade den 31 augusti 2006. I Sverige omsätter vi drygt 1 miljard SEK Resultatorienterade företagskultur och sammanhållning som ett företag präglar alla våra personalkategorier Vi har fyra olika personalkategorier; Consulting Solutions (Accenture Technology Solutions – ATS) Outsourcing (Accenture Services) Enterprise (supportfunktioner) Då Accenture är ett globalt företag finns möjligheter att arbeta utomlands Accenture har ett omfattande program inom Corporate Citizenship. Vi bidrar med vår kompetens i olika projekt bl a för Rädda Barnen. Årets julgåva kunde skänkas till Rädda Barnen, ett erbjudande som de flesta av våra anställda nappade på. Vi har dessutom ett globalt program som för gör det möjligt att arbeta utomlands med välgörenhetsprojekt. (notera även separat bild om Corporate Citizenship) Accenture har också en omfattande policy för etiska frågor. Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Vår tjänsteportfölj och strategiska leveransmodell Vårt breda tjänsteportfölj gentemot kunderna innebär att vi jobbar med olika funktionella områden med kompetens utifrån samtliga Growth Platforms. Exempelvis kan man jobba inom Supply Chain Management både inom MC (SCM SL) och SI&T (primärt IFS-SCM, SI-SAP eller ATS-SAP eller SI-Oracle). Det rör sig om olika typer av uppdrag och roller. Exempel: Inom SCM SL kan en consultant arbeta med att omstrukturera och effektivisera kundens inköpsprocesser Inom SI-SAP kan en consultant typsikt jobba med att intervjua verksamhetens representanter för deras krav för ny systemstöd för SCM och översätta dessa krav till en design av en SAP template Global Delivery Network near-shore och off-shore centers kompletterar vår leveransmodell och är en viktig del i nästan alla större SI projekt (samt naturligtvis i förvaltningsåtaganden). Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Agenda 1st half (10.15-11.00) Something about us Facts about Accenture Accenture Delivery Methods 2nd half (11.15-12.00) Offshore experience Consultant at Accenture Questions Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Varför behövs metoder? Struktur Dokumenterad, paketerad erfarenhet Gemensamt språk Gemensamma arbetsmetoder Fördefinierad dokumentation och mallar ”Checklista” => proaktivitet Fokus kan läggas på att lösa arbetsuppgiften, inte struktur, adminstration, planering Förutsägbarhet Trygghet Ökad möjlighet att leverera lyckade projekt Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Accenture Delivery Methods Evolved over 25+ years, the Accenture Delivery Methods (ADM) reflect Accenture’s established reputation for delivery Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Accenture Delivery Methods for Custom Development Script: The ADM framework provides a structured means of approaching client projects. That framework consists of workstreams, stages, processes, work products, and roles. While the specific content of each method varies, the framework is common across methods. One benefit of a common structure is the portability of your ADM experience. You can more easily move from one ADM project to the next, with minimal learning curves. Let's illustrate the common ADM framework with an example. Clicking on an intersection of a workstream and stage takes you to an activity, or discipline. Transition Points Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
ADM för olika tillfällen Development Accenture Insurance Solution Accenture Life Insurance Platform (ALIP) - EA Agile Development Alnova - EA Application Renewal - EA Business Intelligence Change Enablement Custom Development Custom Development with SOA Extension - EA Custom Development - Portal (Accelerator) Enterprise Content Management - EA Enterprise Integration Infrastructure Joint Custom and Packaged Development - EA Oracle Packaged Development Packaged Development with SOA Extension - EA Packaged Development - Cùram (Accelerator) PeopleSoft Retek SAP - Core SAP Roll-Out SAP - Core Banking (Accelerator) Development cont. Service Transition Siebel Small Project Development - EA Solution Realization - EA Testing Management Development Program Management Program & Project Management - EA Service Termination - EA Transformational Change Management Strategy & Planning Due Diligence Enterprise Architecture Planning Solution Planning - Outsourcing - EA Solution Planning - SI&T Operations Application Management Infrastructure Outsourcing – EA EA = Early Adopter Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
ADM: the V-model Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Build Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Build Application Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Build and Test Application Components Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Build and Test Application Components – CR Process Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Development Process Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Development Process - description Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Custom Development Methods Status Reports Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Varför ADM? Ett konsekvent ramverk för metoder gör det enklare att navigera mellan metoderna; du kan fokusera på projektarbetet utan att lära dig nya metoder på varje projekt Samma erfarenhet och förväntningar mellan projekt skapar möjliggör tätt samarbete med teamet och din teamledare från första dagen; du vet vad du skall göra Ett gemensamt metodspråk betyder att du kan ta hjälp av kollegor från hela världen, och du kan snabbt bli varm i kläderna i nya projekt Korrekt estimerade projektuppgifter gör att du kan driva arbetet framåt med övertygelse och mot ett gemensamt mål Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Accenture Delivery Methods for Custom Development - DEMO Script: The ADM framework provides a structured means of approaching client projects. That framework consists of workstreams, stages, processes, work products, and roles. While the specific content of each method varies, the framework is common across methods. One benefit of a common structure is the portability of your ADM experience. You can more easily move from one ADM project to the next, with minimal learning curves. Let's illustrate the common ADM framework with an example. Clicking on an intersection of a workstream and stage takes you to an activity, or discipline. Transition Points Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved. Link ADM: http://adm.accenture.com
Questions? Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Agenda 1st half (10.15-11.00) Something about us Facts about Accenture Accenture Delivery Methods 2nd half (11.15-12.00) Offshore experience Consultant at Accenture Questions Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Experts do it more accurate and faster Repeatedly done Why go off-shore? Project cost Effort Timeframes Risks Support cost Lower cost of sourcing Use several slides to outline the features of your product. Group features in logical categories, using one slide per category. Experts do it more accurate and faster Repeatedly done Advantage of scale and access of skills and resources Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
How does Accenture go off-shore? Accenture is meeting a changed IT market with a global network of delivery centers; 71.000 employees, including 1,500 Nordic and Baltic staff. Dalian (1) Manila (7) Shanghai (1) Mauritius (1) Chennai (1) Hyderabad (1) Toronto (1) Spain (2) Mumbai (3) Wilmington (1) Atlanta (1) Prague Bratislava (1) London (2) Chicago (1) Sao Paulo (1) Riga (1) Bangalore (3) Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved. Figures in parenthesis represents the number of physical sites
Offshoring is a success factor for Accenture in Sweden and continues to increase Approx 1000 employed in India per month Approximately 250-300 Indians in Swedish projects All larger IT project have offshore components today Increased turnover with 50% with good profitability “Sanity factor” rather than competitive advantage when competing in today’s market Few of our competitors can compete with our organic growth at the off-shore locations, utilizing the same methodology for delivery across the globe Vilken HR apparat…! Exempel när jag flyttade från Brasilien till Sverige Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Two different approaches adopted by the Onshore Delivery Leadership heavily influenced their respective offshore “experiences”. Project A Project B 10.30 CHECK-TIME! The observations and opinions expressed in this case study are from a global expert in offshoring who had visibility to both projects. Following list includes some specific examples which support the point of view on the page. These are not intended to be comprehensive, just examples. ---------------------- PROJECT A - Inclusive & thorough delivery planning recurring scheduled planning sessions review & input on estimates for offshore components detailed KT approach, including careful planning of initial work assignments of offshore personnel, and temporary travel to onshore location PROJECT B - Less inclusive, black box approach to planning “one-way” discussions almost coercing the DC into taking on work despite concerns raised, exacerbated by cultural/language styles differences not being recognised. Eg “it will be a challenge” means very different things in India versus Western country. PROJECT A – Effort made to understand the DCN Operating Model Review of DCN costing & operating guides Careful attention to DCSO in planning & transitioned into delivery Input and guidance off local expertise (in US this would be akin to use of the “DCN front door”) PROJECT B – Onshore management’s misguided belief that they know all they had to SISA/DL treated the DCSO more as a one-way administrative form that needed to be sent-off Unfavourable “surprises” occurred thru delivery with costs they hadn’t planned for PROJECT A – Strong expectation setting & communications between onshore and offshore management Established clear understanding and agreement of accountabilities and responsibilities through discussion of capabilities, best practises, DC experiences. PROJECT B – Incorrect assumptions made on behalf of the DC Onshore mgmt made un-communicated assumption/expectation that the DC had deep functional skills in a particular area of SAP “on tap”. PROJECT A – Strong management relationships & rapport Onshore Delivery Lead treated offshore mgmt as respected parts of the mgmt team with valuable input to provide. PROJECT B – Uncertainty over role, responsibilities and governance on both sides No consolidated org chart (showing at least the mgmt & governance on both sides) Onshore team didn’t have certainty over who was leading the work offshore, or who to escalate problems to. Disintegration of relationship into “US” and “THEM” PROJECT A – Staffing of onshore management factored in the need for additional management rigor. Onshore team lead responsible for overseeing all development work was selected based on prior experience in working with the DCN, as well as being methodical and rigorous in team management disciplines PROJECT B – Settled for less experienced management Onshore team lead responsible for overseeing all development work had no prior experience dealing with DCN, and was too junior PROJECT A – Awareness of culture and communications styles Team management on both sides cognizant of differences in “Group” versus “Western” communication styles (eg. When does “yes” really mean “yes”) Documented communications, eg emails after meetings to confirm outcomes etc. PROJECT B – Communications break-downs Onshore management not cognizant of differences in communication styles, leading to mis-understandings on perceived commitments, actions etc. Comms too in-frequent and ad-hoc Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Project A - Comments on working with the DC Mobilisation "….my first impression is very positive. We have created a good starting point for the project – all is left is to deliver". [Onshore Development Team Lead] Post Implementation "the work with the IDC was very good and we were able to expand the scope from core ABAP development into functional testing, conversion and BW as well. [Onshore Development Team Lead] "the project can be seen as a triumph and has in a way broken new ground in delivering a truly collaborative solution with our Offshore colleagues. With this in mind a special mention should go to our dedicated team at the India Delivery Centre, who delivered not only 2/3 of all development but also provided much needed on-site functional expertise in SAP Plant Maintenance, Materials Management, Project systems and BW. [Overall Delivery Lead] These quotes are direct cut-and-pastes taken from unprompted emails. They were not changed in any way. Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Project B - Not so good. Many Delivery & Quality problems Frustration & excessive unplanned overtime, both onshore and offshore Witch hunts & finger pointing Time consuming escalation and intervention from DC and OG management Cost overruns Delivered, but with much pain Soured experience for all concerned, including the client. Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Team (with some off-shore) The offshore ratio depends on the project and client maturity as well as the complexity of the system portfolio Project/Client Maturity Interaction process Development process Requirements / specifications Platforms & technologies Tools High Dedicated offshore facility Project/Client Maturity System Complexity Data model Functionality Types / number of interfaces On shore Team (with some off-shore) Low High Low System Complexity Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Accenture Delivery Methods is adopted for multiple geographies Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
My offshore experience Project with resources from Toronto, Bangalore, Riga, Madrid and Galway for almost 2 years 200 resource team for a custom development project rolled out across a large number of sites across the globe. Approx 140 FTEs located in India. Main responsibilities for local resources Client contact Requirements and Scope definitions Functional and High Level Design Integration Testing Implementation and Deployment Main responsibilities for offshore resources Detailed design Coding Unit testing System Testing Bug fixing Technical support Data Migration Application Maintenance Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
“The three key lessons learnt are communication, communication and communication…” …and additional lessons learnt includes: Follow and respect the established methodology and working process Clearly define handover points, entry/exit criteria, deliverables Plan technical connectivity early in the process Plan well ahead, involving the off-shore team as early as possible One Team, not “us and them” For larger, more complex engagements, embed onshore solution skills and management strength into the offshore location My own lessons learnt: Beware of the culture (vaggande huvud means I am listening…) Complex names are easily shortened (Jaikumar becomes Jay - Venkatesh becomes Venky) Use the structure and the skills Do not hesitate to use the hierarchy if needed Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Off-shoring impacts Offshoring will affect roles but not replace them Technical skills locally will be vital in the future as well Lead roles will need to be positioned locally Offshoring is positive for business and personal development We have far greater possibilities to match resources with specific competence and experience to open roles in projects Having experts of the specific area within a team gives opportunities to learn and minimizes project risk Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Questions? Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Agenda 1st half (10.15-11.00) Something about us Facts about Accenture Accenture Delivery Methods 2nd half (11.15-12.00) Offshore experience Consultant at Accenture Questions Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Varför Accenture? Spännande projekt i global miljö Ständiga utvecklingsmöjligheter och coaching God kamratskap i en resultatorienterad företagskultur Marknadskraftig lön och bra förmåner Gedigna karriärmodeller Nytänkande kompetensutvecklingsprogram Hos oss ökar du ditt marknadsvärde snabbare än någon annanstans! Denna bild lyfter fram de viktigaste argument varför vi tycker man skall välja Accenture som arbetsgivare och varför vi som redan är anställda trivs hos oss. Obs! I appendix hittar du mer detaljerade bilder som beskriver vårt erbjudande. Anpassa beroende på målgrupp. Spännande projekt i global miljö Omväxlande arbete hos stora intressanta kunder inom olika branscher i internationell miljö Du får erfarenhet av stora förändringsprojekt – i alla faser från strategi till implementering Skapande och genomförande av helhetslösningar, inte bara anpassning av dem Dynamisk kombination av affärsnytta och teknik Arbete i team med bred kompetens och på mycket hög intellektuell nivå Den unika kompetensen i de olika personalkategorierna samspelar för en helhetslösning Ständiga utvecklingsmöjligheter och coaching Strukturerat, välutvecklat och stödjande vidareutbildningsprogram genom hela karriären vilket ger en brant inlärningskurva med stora utvecklingsmöjligheter Under de två första åren får du den utbildning och erfarenhet som krävs för att bli en duktig konsult. Det kan liknas vid ett traineeprogram men det ger större ansvar och bredare erfarenhet De två första åren får du drygt 300 timmar utbildning, därefter cirka tio dagar per år Unikt coachande och integrerad miljö ger de bästa förutsättningarna att bygga kunskap och erfarenhet; alla har en Career Counselor som fungerar som ett slags mentor Välutvecklade metoder för att stödja karriärutveckling (career counselor, kontinuerlig feedback, utvecklingssamtal m.m.) Erkänt bra plattform för personer som vill kombinera teknik- och verksamhetskunnande Möjlighet att bygga upp en specialistkompetens inom en av våra Service Lines eller Capability Groups God kamratskap i en resultatorienterad företagskultur Hög akademisk och intellektuell nivå vilket ger en kombination av strategisk höjd, kreativitet och handlingskraft Du premieras för att överföra kunskap till kolleger, vilket motverkar vassa armbågar och ger plats för alla att växa Lärande organisation med stort struktur- och kunskapskapital vilket ger ständigt nya möjligheter och är öppet för förändringar Förutsättningar att kombinera spännande arbete med familj och fritid – Balans i livet Befordran efter prestation och pappaledighet är en självklarhet – Helt jämställt Vi jobbar aktivt med att anställa fler tjejer för att få en jämnare könsfördelning Corporate Citizenship/välgörenhet – Genom att använda vårt kunnande och erfarenheter samarbetar vi med organisationer internationellt och nationellt för att hjälpa dem utveckla deras potential och få dem att prestera bättre. Marknadskraftig lön och bra förmåner Stark löneutveckling över karriären – Bruttolönemodell plus ett prestationsrelaterat tillägg baserat på årlig rating. Man påverkar sin löneutveckling själv då Accentures lönemodell helt bygger på prestation Inom Consulting kan du fördubbla din lön vart femte år! SI Consulting, AIMS och ATS har betald övertid. Annual Bonus kopplat till din rating och Accenture globala mål Aktieprogram – Möjligheter att köpa Accenture-aktier till reducerat marknadspris Sociala aktiviteter – Julfest och sommarfest, pubar, Company meetings, årlig resa, Counselor-träffar, projektaktiviteter m.m. Flexibelt arbetssätt Stora möjligheter att arbeta hemifrån då det passar med projektet Möjlighet att ta längre ledigheter mellan projekt SATS-kort (eller likvärdigt) – Helt subventionerat Bredband i hemmet eller mobilt bredband – Ersättning för installation och månadskostnad upp till 350 kr Idrottsförening – Sponsrade idrottsaktiviteter, t ex tennis och golf Föräldraersättning – 80% av lönen utöver ersättning från Försäkringskassan. Pappaledighet lika självklart som mammaledighet Hälsovård – Kontinuerlig fri hälsovårdsundersökning Tjänstebil – Alla fast anställda oavsett nivå har möjlighet att skaffa tjänstebil Försäkringar ingår i anställningen – Tjänstegrupplivförsäkring, olycksfallsförsäkring, tjänstereseförsäkring och trygghetsförsäkring vid arbetsskada Gedigna karriärmodeller Olika karriärmodeller för olika personalkategorier. Befordran efter prestation och inte tid. Consulting – Analyst, Consultant, Manager, Senior Manager, Senior Executive ATS – Associate Software Engineer, Software Engineer, Senior Software Engineer, System Analyst, Senior System Analyst, Manager, Senior Manager, Senor Executive Services – Chefskarriär eller specialistkarriär Enterprise – Assistant, Analyst, Specialist, Manager, Senior Manager, Senior Executive Nytänkande kompetensutvecklingsprogram - Accenture Academy for SAP Ett tvåårigt utbildningsprogram med ett nytänkande sätt att bygga en marknadsrelevant kompetensprofil Deltagare väljs ut bland nyrekryterade konsulter baserat på Kompetens och erfarenhetsprofil för att driva affärssystemarbete i våra förändringsprogram Tydligt driv och intresse att bygga en affärssystemprofil Alla standardkomponenter inom Accentures karriärramverk ingår. Därutöver ingår även Grundutbildning i SAP lokalt eller i ett av våra internationella centers Schema av kortare fortbildningskurser och community events Inplanerade tillfällen till individuellt kunskapsutbyte med våra bästa experter Extra fokus på coaching och tillsättning av nya roller Certifikat vid examen efter två år Anställning inom Consulting eller Solutions med samma anställningsvillkor som andra i enheten Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
En gedigen karriärmodell Kontinuerlig personlig utveckling Utbildning Feedback Mentorskap Personlig utbildningsbudget Obligatoriska och valfria kurser Framför allt – utmanande arbetsuppgifter Informell feedback under projekten Formell utvärdering vid projektslut Sammanfattande utvärdering vid årets slut Hjälp med karriärplanering Stöd vid befordranstillfällen Allmän rådgivare och bollplank Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Vilka söker vi – krav och meriter Formella krav Civilekonom, Civilingenjör, Systemvetare, Datavetare, Högskoleingenjör med IT-inriktning Funktionella krav anpassade efter karriärmodell Önskvärda meriter Engagemang vid sidan av studier Någon form av utlandserfarenhet Formella krav Civilekonom (160 p) eller Civilingenjör (180 p) ett krav inom Consulting Minst Systemvetare eller Högskoleingenjörer med IT-inriktning ett krav inom ATS Goda akademiska meriter Behärska engelska i tal och skrift Önskvärda meriter Intresse/förståelse för IT och organisationsförändring samt hur IT kan stödja affärsverksamheter (Consulting) Fördjupning inom någon teknologi såsom Java- eller Microsoftutveckling, databasteknologi eller ERP lösningar (ATS) Engagemang vid sidan av studier (t ex föreningsarbete, sport på elitnivå) Någon form av utlandserfarenhet (arbete eller studier) Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Hur söker du – Rekryteringsprocessen Du ansöker via vår hemsida www.accenture.se/jobb. Bifoga personligt brev, CV och betyg från högskola och gymnasium Rekryteringsavdelningen läser igenom din ansökan. Har du en intressant profil kallas du till en intervjudag i Stockholm Intervjudagen består av en presentation av Accenture och tre intervjuer Vi återkommer med vårt beslut inom en vecka Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.
Agenda 1st half (10.15-11.00) Something about us Facts about Accenture Accenture Delivery Methods 2nd half (11.15-12.00) Offshore experience Consultant at Accenture Questions Copyright © 2007 Accenture All Rights Reserved.