HelpdeskNGL CentrumIT-avd Avd för Studentservice Öppettider Supportcenter: • måndag – fredag • HDa Café: måndag – torsdag Supportcenter = besök, telefon, e-post, HDa Café
Nivå 1 : Självbetjäning - ComAround Nivå 2: telefon, besök, epost, Connect Nivå 3: fjärrstyrning, ”närservice” Supportnivåer
Supportledare Koordinator – Avd för studentservice Koordinator - NGL Centrum Koordinator - IT- avdelning Koordinator - Fastighetsavd Styrgrupp = Cheferna för de fyra avdelningarna Organisation
Telefoni Måste finnas en ”policy” för hur vi besvarar samtal som vi egentligen inte ”ska” svara på, ex när det gäller privata datorer.För engelsk version, tryck 0. NGLC •Vill du ha hjälp med Högskolans digitala lärmiljöer såsom Fronter och Connect, tryck 1. •NGLC Skill 100, IT Skill 50 HD •Vill du ha hjälp med ditt användarkonto, lösenord eller passerkort, tryck 2. •HD Skill 100, IT Skill 50 IT-service •Vill du hjälp med högskolans datorer eller tekniska utrustning, tryck 3. •IT-Serv Skill 100, NGLC skill 50, NGLC skill 30 SS •Vill du ha hjälp studieadministrativa frågor, tryck 4. •SS Skill 100, HD skill 50 Övrigt •För övriga frågor, dröj kvar så kopplas du till en ledig handläggare. Välkommen till Högskolan Dalarnas.. IT-sysgr •IT-sysgr skill 100 •IT-service skill 30 SS-ant •SS-ant skill 100 SS-sv •SS-ant skill 100 Fast-tsFast-vaktmF Fast-vaktmB Vid vänt: Det är samtal före, vänta kvar så blir du kopplad till första lediga handläggare. (Info om ComAround ex)
Regelbundna internutbildningar Regelbundna möten över avdelningarna Systemövervakningssida Planerade systemändringar ska rapporteras till SC Efter systemändring ska ansvarig finnas i SC Förteckning över system/systemansvarig Intern FAQ där ansvariga finns för att sidorna uppdateras Sociala medier? Övrigt