Ordersvar till Skanskas e-handelsverktyg

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
TRAFFITECH extended transport solution. TRAFFITECH Traffitech XTS hanterar helt automatiskt samtliga aktiviteter i transport och leverans processen Detta.
Advertisements

Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Automatic Delivery Rewards
Maximo Användarmöte hösten 2005 Från behov till betalning
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
Avvikelsehantering våren 2013 av företagen som erhållit avvikelser
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Kommunikationslösning för licensansökningar
Access med Sebastian och Robert
E-post juni 2013.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Jag beställer fiber! 299kr/mån i 12 månader Därefter ordinarie pris.
Home Use Program Support och Process för att beställa
Teletolktjänster Samordningscentral Ca 150 språk TelefontolkningarKontakttolkningarTeckenspråk Skriftliga översättningar Tel: Fax:
INTERNFAKTURERINGINTERNFAKTURERING 1.Skräckexempel 2.Hur det önskvärt borde fungera 3.Vinsterna av ändrade rutiner.
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
Balans- & slutavräkning Förslag till nya korrektionsrutiner
Inköp Processen Direktleveranser Behov Beställningspunkt Larmlista
SITHS anslutningsprocess
Manual: Att lägga till personer i en grupp. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
INTRODUKTION TILL SUMMIUM (c) 2006 by Wapice Oy, all rights reserved Wapice Oy.
Samordnad varudistribution
Fortlöpande chatt Skapa ämnesfeeds och spåra aktivitet
Licensmanual 2015 Steg 1-13 visar hur ni ansöker om en licens Steg visar hur ni i efterhand kan kontrollera era licenser 1.
Valfrihet inom biståndsbedömning. Juridiska aspekter - frågeställningar Är det möjligt att bevilja kunden en ”timbank” per månad, som kan användas på.
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
IT i organisationer och databasteknik
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
© 2010 IBM Corporation Business Analytics eller Hjälp till självhjälp Intressant och lärorik information på våra websidor.
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Bakgrund&läge idag: Missförstånd, förvirring, otydliga FFU, ÖP Svårigheter att ställa relevanta och uppföljningsbara krav Starkt fokus på djurskyddskrav.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Klicka här för att logga in på ditt konto Fyll i dina kontouppgifter och tryck på logga in knappen. Är det inte din dator glöm inte att se till så ”Kom.
Referensgruppen 23/ Leveranser av programloggar Pirjo Svedberg MMS.
MTM:S PRODUKTION AV KURSLITTERATUR EN FÖRDJUPNING Kerstin Ekman.
Kommunikationslösning för licensansökningar (KLAS)
Dialect – Thomas Eriksson
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
BOO FF Generell info HT 2015 P07:12. Ledare Boo FF P07:12 Lagledare:Gabriella Elmroth Tränare:Mattias Fråhn Tränare: Henrik Hagel Tränare:Fredrik Hultner.
Lathund för Marknadsplatsens sökfunktion. Översikt Detta är en lathund för Marknadsplatsens nya sökfunktion. Vi börjar med en kort genomgång av de olika.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Telia Bredband / TV / IP telefoni Installation under december. Start senast 1 januari Kostnad 299 kronor / månad. Debiteras på hyresavin som tillägg.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
ETT ÖPPET NÄT där Du själv väljer den eller de tjänster som passar just Dina behov Du väljer mellan ett stort antal TJÄNSTELEVERANTÖRER Konkurrensen mellan.
CTM är kopplad till TransQ och Sellihca. När upphandlaren vill bjuda in leverantörer till en upphandling i CTM kan de via upphandlingen i CTM logga in.
Beställning - Slutenvård. Tryck på vårdtagarens namn eller personnummer för att påbörja beställningen.
Lathund Ladoksupport.
|UTBILDNING.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
MedControl Hantering av händelse och avvikelse samt teknik och övrigt
Leverans och betalning
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
WEBBORDERGUIDE.
Beställning - Öppenvård
Instruktioner för orderportal på:
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Inköp och upphandling på UF intra. kth
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Hämtning av rapportresultat och exporter vid time-out
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Rapportera resultat med titel
Presentationens avskrift:

Ordersvar till Skanskas e-handelsverktyg För leverantörer som använder e-mail (MOR – mail order response) som ordermetod

Ordersvar: Accepterad Order accepterad IBX Orderstatus Skanska Leverantör Inköpsorder Ordersvar: Accepterad Väntar på svar Order accepterad

Ordersvar: Accepterad Order avvisad IBX Skanska Leverantör Inköpsorder Ordersvar: Avvisad Orderstatus Väntar på svar Order avvisad Ändringsorder Ordersvar: Accepterad Order accepterad

Leverantören får ett e-mail med bifogad inköpsorder samt en webblänk till en ordersvarsapplikation (se exempel nedan)

Den bifogade inköpsordern innehåller orderinformation så som produktnamn, beställd volym, önskat leveransdatum, leveransadress och så vidare.

Möjligt att skicka kommentar till köparen i ordersvaret. Ordersvarsapplikation - leverantören kan antingen acceptera eller avvisa hela ordern OBS! Leverantören kan skicka ordersvar för samma order flera gånger – genom att nå ordersvarsapplikationen via ordermailet. Orderstatus uppdateras då automatiskt i e-handelssystemet och köparen aviseras. Möjligt att skicka kommentar till köparen i ordersvaret.

Bekräftelse på att ordern blivit accepterad och att ordersvaret skickats till köparen

Bekräftelse på att ordern blivit avvisad och att ordersvaret skickats till köparen

Rutin för när enbart delar av en order kan accepteras (dvs Rutin för när enbart delar av en order kan accepteras (dvs. när inte hela ordern kan accepteras): När en leverantör inte kan acceptera en hel order, utan enbart delar av ordern, ska leverantören göra följande: Avvisa hela ordern Kontakta köparen på Skanska per telefon (se kontaktinformation på ordern) Köparen på Skanska kan då välja att skicka en ändringsorder enligt den rekommendation som leverantören gett. Ändringsordern ska då hanteras som en vanlig order och ordersvar ska skickas av leverantören.

Skanska Sveriges krav gällande ordersvar Leverantör ska skicka ordersvar via IBX för alla order som skickas via IBX Ordersvar ska skickas inom 24 timmar, om inget annat anges i ramavtalet Om uppdatering av ordersvar sker efter 24 timmar ska beställaren även informeras per telefon. I ordersvar ska framgå vad som ska levereras, hur mycket samt när det ska levereras. Undantaget är produkt- och tjänstetyper där omfattning av leverans ännu inte är klarlagd inom 24 timmar – då ska ordersvaret som skickas inom 24 timmar innehålla så omfattande information som möjligt samt uppdaterat ordersvar skickas så snart omfattning på leverans är klarlagd

Support För ytterligare frågor kring ordersvar kan leverantören kontakta IBX: IBX Service Desk E-mail: support@ibxgroup.com Telefon: +46 8 5030 4216