Aktivera administrationsmodulen i Business Online

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Advertisements

Automatic Delivery Rewards
Portal för elektroniska beställningar via Asynja
PAS Card säljer och utvecklar produkter och tjänster för säker identitetshantering, det vi kallar ID Solutions. Vi erbjuder anpassade helhetslösningar.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Nya Autogiro – en helt elektronisk tjänst
EnergiMarknadens InformationsväXel ”Elbranschen tar sig i kragen” Svenska Kraftnäts Ediel- och avräkningskonferens 2008.
”HEJ” ”Hej” är ett webbaserat IT-stöd för prissättning och framställning av fakturerings- och bokföringsunderlag ”Hej” uppdateras dagligen med vårddata.
Växthusstödet 2014 Anvisning för sökande Piia Ylikoski Landsbygdsverket/ IT-avdelningen 1 •
E-post juni 2013.
Sälja Microsoft Office 2010 Möjligheter att sälja Office 2010 Vid uppgradering till Windows 7 Vid installation av en nätverksinfrastruktur Med nya datorer.
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
Home Use Program Support och Process för att beställa
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 1 Det här bildspelet är till för dig som arbetar på Naturvårdsverket och vill ha.
Lägga till provsamlings- och HSA id i mottagarboxen 2.
Logga in i Cambro Efter att du har aktiverat ditt CAS-id kan du logga in i Cambro. Gör såhär: 1. Surfa in på och klicka på ”Student” längst.
Links2keep - Nyb ö rjarguide. Links2keep Här kommer alla dina länkar att visas. Länkarna som du kan se på startsidan är exempel och kommer inte finnas.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Dalsland DATUM UTBILDNING I E-TJÄNSTBYGGAREN.
SITHS Thomas Näsberg Sjukvårdsrådgivningen
Rekvirera arbetsgivarstöd via internet
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
© 2010 IBM Corporation Business Analytics eller Hjälp till självhjälp Intressant och lärorik information på våra websidor.
Study Manager är en SharePoint-lösning som ger lärare och administratörer möjlighet att lägga till och administrera självrättande övningar och uppgifter.
SENASTE NYTT 29 APRIL. Innehåll Aktivitet Hemsida Avgifter Administration Nästa tillfälle.
Lämna anbud på våra upphandlingar. Registrera dig på e-avrop för att bevaka, prenumerera och lämna anbud på våra upphandlingar 1.Gå in på
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Tryggare ekonomi på äldre dar. Konsumenternas Bank- och finansbyrå Verksamhet Lämnar gratis och oberoende information och vägledning till konsumenter.
SNABBGUIDE FÖR SÄNDFUNKTIONER OCH FAX PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon.
ReachMee Det moderna och användarvänliga rekryteringsverktyget Rekrytering = varumärkesbyggande!
Förvaltningen informerar. Plattform Stöd och behandling Plattform Designverktyg Tjänsten Stöd och behandling.
Konsumenternas Bank- och finasbyrå. Konsumenternas Bank- och finansbyrå Verksamhet: Gratis och oberoende information och vägledning Kontakt via telefon,
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
ETT ÖPPET NÄT där Du själv väljer den eller de tjänster som passar just Dina behov Du väljer mellan ett stort antal TJÄNSTELEVERANTÖRER Konkurrensen mellan.
Workshop 2: Skapa egna e-tjänster och skicka ärenden till era patienter.
Chef Viktig information till dig som chef gällande nya lönesystemet från september 2016.
Lokalbokning i Outlook
Min ansökan. Ansökan . ..
Min ansökan. Ansökan om utbetalning
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Microsoft® Office Word 2007-utbildning
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Lägga till provsamlings- och HSA id i mottagarboxen
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
WEBBORDERGUIDE.
Beställ opersonligt konto för delad iPad i Ustart
Cosmic R8.1 i primärvården
Vilka är dina förväntningar?
Beställ opersonligt konto för delad iPad i Ustart
Introduktion Study Manager är en SharePoint-lösning som ger lärare och administratörer möjlighet att lägga till och administrera självrättande.
Microsoft® Office SharePoint® 2007-utbildning
Självbetjäningsterminal i primärvården
Direktupphandling av varor och tjänster
1 1.
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Så här fyller du i ansökan
Praktikplatsen.se Demo - Företag • • SKAPAD AV
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Direktupphandling av varor och tjänster
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
-Administratörer.
Direktupphandling av varor och tjänster
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Presentationens avskrift:

Aktivera administrationsmodulen i Business Online 2013-02-01

Utrullning av administrationsmodulen Brev med information och instruktioner samt ID-blankett för ifyllnad KUND BANK 1. Utse administratör i Business Online 2. Printa ny Användarfullmakt från Business Online Verifiera handlingar och aktivera administratör Beskriva processen på ett överordnat plan samt hur lång tid det tar 3. Returnera Användarfullmakt, ID-blankett samt kopia på leg för firmatecknare

Steg 1 – Utse administratör Hur man hittar till Användaröversikten Hur man väljer ”Utse administratör” Skillnaden mellan Användaradministration och Avtalsadministration Skillnaden mellan 2 i förening resp ensam, samt vikten av att utse minst två administratörer om man väljer 2 i förening Godkänn och ge elektronisk signatur 16-01-2019

Steg 2 - Skriv ut användarfullmakt Hur man hittar till eArkiv Hur man väljer rätt dokumentgrupp och rätt dokument Sök Välj och skriv ut 16-01-2019

Steg 3 – Skriv under och returnera till banken Skriv under och lägg följande dokument i kuvertet Användarfullmakt för varje utsedd administratör – underskriven av samtliga firmatecknare ”Identifiering av användare” för varje utsedd administratör – underskriven av respektive användare Kopia på legitimation för samtliga firmatecknare Frisvar Danske Bank Administrationsmodulen 204 729 28 588 18 Linköping Vad som ska skickas till banken 16-01-2019

Anslutna bolag Vissa anslutna företag till ett Business Online-avtal måste teckna den nya versionen av anslutningsfullmakt (ny sedan november 2010) för att företaget ska kunna hanteras i Business Online Administration De anslutna företag som behöver nyteckna anslutningsfullmakt har informerats om detta via brev, med ”Ändring av anslutningsfullmakt” bifogad ”Ändring av anslutningsfullmakt” skrivs under av både anslutet bolag och avtalsägare, samt returneras till banken tillsammans med de övriga handlingarna för aktivering av administrationsmodulen. Hur anslutna kunder ska hanteras 16-01-2019

Har du tappat bort utskicket från banken? Blanketten ”Identifiering av användare” finns länkad från texten till höger i steg 1, 3 och det sista steget i Business Online när du ändrar en befintlig, eller registrerar en ny användare. Länk till blanketten finns även i hjälptexten (frågetecknet i översta högra hörnet) i bilden Utse administratör Användarfullmakten skapas när du utsett en användare till administratör, och printas via funktionen eArkiv i Business Online Saknar du ”Ändring av anslutningsfullmakt” så kontakta banken för att få ett nytt exemplar 16-01-2019

Läs mer! På www.danskebank.se/administration hittar du mer information om hur du gör för att aktivera administrationsmodulen, och hur du använder den, t ex - fördelar med Administration - vägledning Utse administratör - frågor och svar Inne i Business Online finns eLearning som i detalj guidar dig genom Administrationsmodulen På bankens hemsidor, under Business Online - Support, finns Vägledningar som beskriver vilka möjligheter du har i Business Online Har du allmänna frågor om bankens produkter och tjänster är du välkommen att kontakta Kundservice Företag på telefon 0752-48 49 30 Har du tekniska frågor om Business Online kan du kontakta Kundsupport Internettjänster på telefon 020-79 03 47 Hur kunden ska kunna läsa mer om både Utse administratör resp Administrationsmodulen 16-01-2019