Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Fel i analoga nätet ökar och tiden för service ökar. Kan ta upp till 6 arbetsdagar Gör att vi måst sätta in tillsyn, med ökade kostnader för förvaltningen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Fel i analoga nätet ökar och tiden för service ökar. Kan ta upp till 6 arbetsdagar Gör att vi måst sätta in tillsyn, med ökade kostnader för förvaltningen."— Presentationens avskrift:

1

2 Fel i analoga nätet ökar och tiden för service ökar. Kan ta upp till 6 arbetsdagar Gör att vi måst sätta in tillsyn, med ökade kostnader för förvaltningen. Analoganätet Åska slår ut Trygghetslarm på landsbygden Inget samhällsansvar för operatörerna

3 Gsm-nätet I dag använder vi Gsm-boxar som vi kopplar Trygghetslarm via. Det är mycket störningar i nätet som påverkar våra larm, hemtjänsten får felmeddelande från larmcentral och måste göra hembesök. Ger en ökad kostnad för förvaltningen. Finns områden där täckningen är dålig och denna typ av larm inte fungerar.

4 Bredband Är invecklat vid installation, pga. olika sorters utrustning hos kunden. Brandväggar i routers kan ställa till problem. Där vi har Trygghetslarm idag fungerar det mycket bra, väldigt lite fel. Dock är Trygghetslarmen dyrare än analoga.

5 Kunden Svårt att veta vilken typ av telefoni man har. Byter operatör utan att förstå vad det innebär. Svårt att veta hur man skall felanmäla anslutningen. Kopplar bort Trygghetslarm för att annan utrustning skall fungera utan att förstå att larm slutar fungera.

6 Lösning på problemen Affärsverken Karlskrona tar ansvar för anslutningen/uppkoppling Kunden behöver inte tänka på vilken typ av telefoni den har, det löser Affärsverken. Inga långa väntetider på anslutning för att larm skall fungera En operatör att felanmäla till. Möjlighet till övervakning av nätet och snabb felanmälan Nära samarbete mellan installatörer och tekniker Möjlighet till jour obekväm arbetstid Ökat samarbete med Affärsverken för framtida kommunikationsprojekt som: Syster Gudrun, Telemedicin, Virtuell tillsyn, osv. Ökad säkerhet för alla som har trygghetslarm

7 Affärsverken AB | Förnamn Efternamn | Förslag Driftansvar trygghetslarm

8 Stadsnät – samhällsinfrastruktur Affärsverken AB | Jan Lindqvist | Ca Hushåll med fiber

9 Från koppar till fiber Telia lägger ner telestationer, 1700 i hela landet – fasta telefonabonnemang Många nya projekt (Nävragöl, Sturkö, Lösen, Aspö m fl) Fiber ger bättre möjlighet för kvalitativa trygghetslarm Affärsverken AB | Jan Lindqvist |

10 Möjlighet till Karlskronaporten Karlskronaporten är samlingsplatsen för digitala nytta- och nöjestjänster i Karlskronas stadsnät. Affärsverken AB | Jan Lindqvist |

11 Drift och support Vi upprätthåller en 24h-funktion Stadsnätet klarar att bära kritiska tjänster 24/7/365 Vi har egen personal för drift och utveckling

12 Affärsverken AB | Jan Lindqvist | Affärsverken tar helhets ansvaret för kommunikationen fram till trygghetslarmet Affärsveken tar successivt tar över trygghetslarm till eget nät Affärsverken väljer det kostnadseffektivaste anslutningssättet med tanke på förutsättningarna. Affärsverken övervakar och har driftansvaret fram tom anslutningspunkten Upplägg

13 Affärsverken AB | Jan Lindqvist | Affärsmodell 5-års driftavtal likt kommunens accessnätsavtal. Startavgift 200 kronor, engångsavgift vid varje nyanslutning och flytt 60 kronor per månad och kund i driftkostnad


Ladda ner ppt "Fel i analoga nätet ökar och tiden för service ökar. Kan ta upp till 6 arbetsdagar Gör att vi måst sätta in tillsyn, med ökade kostnader för förvaltningen."

Liknande presentationer


Google-annonser