Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 PÅ SMÅSTADENS GYMNASIUM? © Grupp J Design av IT för lärande moment 3 vårvintern 2014.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 PÅ SMÅSTADENS GYMNASIUM? © Grupp J Design av IT för lärande moment 3 vårvintern 2014."— Presentationens avskrift:

1 VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 PÅ SMÅSTADENS GYMNASIUM? © Grupp J Design av IT för lärande moment 3 vårvintern 2014

2 underutnyttjad LMS otydliga mål sjunkande elevresultat mycket administrativt arbete inaktuella läromedel pendlande elever problem liten budget

3 Vision att IKT ska underlätta återkoppling och bedömning en omfördelning av lärarnas tid ej platsbundet samarbetet tydligare kurs- och lärandemål att få in världen utanför skolan aktuella läromedel

4 Vårt LMS har mycket Dokument: ned- och uppladdning Diskussionsforum & chat Inspelade genomgångar Personliga inställningar Betyg & bedömning Kalender & schema Övningar Länkar Epost mm Men inte allt

5 Varför externa verktyg? Fördelar  Verktyg som eleverna känner till från sin fritid  Det kommer alltid att komma nya användbara verktyg  Eleverna kan ta med sig sina verktyg till högskolan, jobbet, föreningen  Öppna undervisningen mot yttervärlden med t.ex. bloggar  Webbpublicering ökar motivation  Marknadsföring … Nackdelar  Mycket att hålla reda på, som t.ex. inloggningsuppgifter  Reklam och kommersiella intressen kan ge minskad trovärdighet

6 Vår lösning?  Begränsa antalet IT-leverantörer  Googles apps for edu (reklamfri)  Välja enkla verktyg framför mer krävande  I vissa fall köpa produkter istället för gratisversioner

7 Kungafamiljen och grupp J tackar för uppmärksamheten


Ladda ner ppt "VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 PÅ SMÅSTADENS GYMNASIUM? © Grupp J Design av IT för lärande moment 3 vårvintern 2014."

Liknande presentationer


Google-annonser