Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Egen träning & eget ansvar 1.Skott 2.Passningar 3.Kompis med bollen 4.Kulan i luften 5. Nick 6. Löpning 7. Målvakten.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Egen träning & eget ansvar 1.Skott 2.Passningar 3.Kompis med bollen 4.Kulan i luften 5. Nick 6. Löpning 7. Målvakten."— Presentationens avskrift:

1 Egen träning & eget ansvar 1.Skott 2.Passningar 3.Kompis med bollen 4.Kulan i luften 5. Nick 6. Löpning 7. Målvakten

2 1. Skott Träna på att skjuta med bägge fötterna. Fokusera på: • Titta på bollen • Bollträffen • Foten på rätt ställe brevid bollen • ”Skjut med hela kroppen” – få igenom kraften.

3 2. Passningar Träna på att passa bollen med bra fart och precision, korta och långa passningar. Fokusera på: • Vid korta passningar ska bollen ”flyta” på marken. • Träffa rätt fot på kompisen som tar emot bollen. • Tryck till bollen så att bollen får hög fart. • Variera med långa och höga passningar.

4 3. Kompis med bollen Träna på att ”leka” med bollen. Använd alla delar av foten och bägge fötterna. Fokusera på: • Träna på olika finter: översteg, klink klånk, pizza finten mfl. • Hitta på egna finter. • Träna yttersida och insida med bägge fötterna.

5 4. Kulan i luften Träna på att jonglera med bollen. Använd alla kroppsdelar. Fokusera på: • Jonglera med huvudet, låren och fötterna. • Gör så många tillslag du kan med fötterna. Hur många klarar du? • Träna på att ta upp bollen i luften på många olika sätt.

6 5. Nick Träna på att ”skjuta bollen” med huvudet. Fokusera på se på bollen, träffa pannan och att ”använda hela kroppen” vid nicken: • Jonglera bollen så många gånger som möjligt på huvudet. • Nicka stående på marken och försök att träffa ett mål. • Nicka i mål på ett inlägg.

7 6. Löpning Träna upp din egen kondition. Fokusera på: • Löp en valfri stäcka som känns lagom för dig. Minst 2,5 km. Håll ett jämt och bra tempo. • Genomför intervall träning. Variera mellan snabblöpning och mycket lugnt tempo. Minst 1 km. • Träna löpning med aktiv steg isättning, pendling med armar och höga knäuppdragningar.

8 7. Målvakten Träna på viktiga detaljer i målvaktsrollen. Fokus på: • Greppteknik • Ta ner höga bollar. • Kasta dig i sidled, vänster och höger • Utrusningar


Ladda ner ppt "Egen träning & eget ansvar 1.Skott 2.Passningar 3.Kompis med bollen 4.Kulan i luften 5. Nick 6. Löpning 7. Målvakten."

Liknande presentationer


Google-annonser