Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Utvecklingssamtal Sandvikens IF P00 - 2012 Titta på de olika områdena och prata igenom med barnen vad de själva tycker att de är bra på och vad de tycker.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Utvecklingssamtal Sandvikens IF P00 - 2012 Titta på de olika områdena och prata igenom med barnen vad de själva tycker att de är bra på och vad de tycker."— Presentationens avskrift:

1 Utvecklingssamtal Sandvikens IF P Titta på de olika områdena och prata igenom med barnen vad de själva tycker att de är bra på och vad de tycker att de kan utvecla för att bli ännu bättre. Notera detta i den tomma mallen. Svara sedan på de fyra öppna frågorna. Meddela någon av tränarna när detta är klart och boka in ett samtal.

2 Utvecklingsområden Spel- förståelse Teknik Fysik Inställning Attityd Träningsvilja och vilja att bli bättre Gör sitt bästa på träningar och matcher Snabb Spänstig Kondition Koordination Passning/mottagning Driva boll/ändra riktning Finta ”En-mot en” Närkampspel Skjuta med båda fötterna Nicka Deltar i försvarsspelet när motståndaren har bollen Gör mig spelbar när vi har bollen Passar/fintar/driver på rätt ställen Lyssnar till och peppar lagkamrater Respekterar domslut och motståndare Lyssnar till tränarna, accepterar deras beslut Förstår spelbredd och speldjup Nedtagning Äter rätt före träning och match Stark

3 Utvecklingsområden för _______________ Spel- förståelse Teknik Fysik Inställning Attityd Bra påKan utveckla

4 Frågor Vad är roligast med Fotbollen? Hur ska en bra träning vara?

5 Frågor Hur ska en bra lagkamrat vara? Vilken position trivs du bäst på och varför?

6 Den som alltid kämpar och gör sitt bästa kan nå sina drömmar! Kim Källström: Lyon och Svenska Landslaget började en gång spela fotboll i Sandvikens IF som knatte.


Ladda ner ppt "Utvecklingssamtal Sandvikens IF P00 - 2012 Titta på de olika områdena och prata igenom med barnen vad de själva tycker att de är bra på och vad de tycker."

Liknande presentationer


Google-annonser