Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2015-09-

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2015-09-"— Presentationens avskrift:

1 Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2015-09-

2 Agenda Välkomna Laget & Träningsupplägg Laget Riktlinjer för träning och matcher Säsongsplanering Spelarkontrakt Administration Ekonomi Webben Mitthem Cup Sponsring & Lotteri Övrigt

3 Träning Träning: Tisdagar & Fredagar 16.15-17.15 med efterföljande fys-träning 17.30-18.15 Varannan träning blå, varannan vit. Lördagar 8.45-9.45 Första ispasset Tisdag 15 september!

4 Riktlinjer för Träning Vad gäller på träning: Kom i tid! 15.45 bör alla vara i omklädningsrummet innan träning. Inga föräldrar I båset eller I omklädningsrummet. I år ställer vi lite högre krav på spelarna vad gäller knyta skridskor. Inga föräldrar i omklädningsrummet 15 minuter efter träning Alla som varit omklädda inför träning och match ska duscha. Ingen toppning av laget tillåts på träning eller vid matcher. Skridskoskydd ska vara på ända fram till isen Inget godis, snacks eller läsk på träningar och matcher. På träning och match är fokus och disciplin viktigt för att ge alla spelare lika möjligheter. Lyssnar man inte så kommer det bli någon form av riktad disciplinåtgärd. (Självklart efter det att någon tränare pratat och förklarat). Backarna ska lämnas in direkt efter träning innan fysen drar igång.

5 Riktlinjer för Träning Målvaktslistan – intresse har fått lämnas in till Andreas ”Off ice träning: Syfte att lära barnen tekniker för att vara förberedda för framtida övningar Teori kommer att läggas in. Etik, kompis, hur agerar vi på is m.m. Träningsgrupper kommer att blandas under säsongen. Även match kommer att blandas så att så många som möjligt har spelat med varandra Damasker ska vara blåa och gul eller blåa med vita ränder på match Skavsårsplåster & Skridskosnören ska finnas extra i grabbarnas backar.

6 Riktlinjer för Matcher Regler för kallelse och samling till match: Kallelse: Skickas ut senast söndag före matchhelg Svar skall lämnas senast tisdag 16.00 via kallelsen – uteblivet svar tolkas som att man INTE kan deltar i match. Information om vilken match respektive spelare ska spela, infomeras på torsdag på lagets hemsida. Samling matchdag: Hemmamatch – 1 timme före match. Träningsskor, vantar och mössa skall medtagas för uppvärmning Bortamatch – 1 h före match i motståndarlagets ishall. Backarna tas med hem efter sista ispasset innan match.

7 Riktlinjer för Matcher Strävan är att alla ska ha spelat lika många matcher vid säsongens slut VI spelar med två lag med ambitionen 15+1 varje match. Rotera positioner i så stor utsträckning som möjligt – med insticket att alla bara är olika… Inga föräldrar i omklädningsrum innan eller efter match Alla duschar efter match Helplan med icing och offside. På medelpads hockeyförbunds hemsida finns fullständigt matchschema

8 Spelarkontrakt Tänk på att vi alla representerar Sundsvall Hockey. Det gäller fritiden likväl som under träningar och matcher. Vi vill därför att vi följer följande regler: Vi mobbar inte! Vi uppmuntrar varandra. Vi kommer i tid. Vi lyssnar när någon pratar. Vi säger inte dumma saker till domare eller motståndare. Gäller även på läktaren. Alla ska känna sig välkomna i laget Alla gör sitt bästa

9 Laginformation Vilket klimat vill vi bygga upp i truppen: Meningsfull fritid med fysisk träning och god kamratskap. Värnar om kamratskap, omtanke för sina kompisar och att visa respekt inom gänget. Skapa ett livslångt intresse där alla som vill, får vara med. Verksamheten bedrivs och organiseras efter barns behov, mognad och villkor. Under lekfulla former få fram känslan för spelet, glädjen, leken och spontaniteten. Få så många som möjligt aktiva under ett träningspass, inlärning är en aktiv process. Ge ledarna får en bra utbildning och utbildningsmaterial. Som förälder är du ett viktigt redskap för att hjälpa oss att värna om detta.

10 Organisation Team 05 RollNamn HuvudtränareAndreas Köhn Ass tränareHenrik Laestander Istränare Henrik Hammarström, Steve Larsson, Andreas Svensson, Joakim Haga LagledareUlrika Pettersson & Johan Stenström EkonomiansvarigPernilla Nordlund Materialförvaltare Niklas Eriksson, Johnny Smedman och Torbjörn Bergström FysträngarePeter Helsinger & Erika Enered CupansvarigMichael Fredriksson Speakerbås Matchansvarig/DomaransvarigEmil Wiksell, Pelle, + David Utterberg (?) Arrangemang/parkering/kioskKarin Tunbratt SponsoransvarigKristian Kempas LotteriansvarigMarina Utterberg

11 Marknadsgrupp Försäljningsmöjligheter New Body Ragga arbeten till laget för att tjäna pengar. Förslag: Marknadsgrupp Att Planera och hålla i extra försäljning för att öka på lagkassan, föreslå och planera roliga aktiviteter med barnen off ice och icke träningstid, föräldrafester… Ja vad det nu kan vara för nått för att öka trivsel och ”team-spirit” i laget. Förslagsvis: Marlene, Marina Utterberg(?), Kristian Kempas, Linda Lindgren (?) Kan andra tänka sig hjälpa till här så prata med Johan eller Ulrika.

12 Planering 2015/2016 Allmänt: Försäsongsträff på Norra Berget 14 sept Grillning & Brännboll. NewBody kataloger delas ut! Säljstopp 5 oktober Gladiatorerna – inspelning I slutet av november, ungefär samma upplägg som föregående år. Cuper säsongen 2015/2016:

13 Ekonomi Enligt modellen ska åldersgrupperna U9 till U15 varje år fondera pengar som sedan nyttjas i U 16 och B-juniorer. Följande belopp fonderas för respektive åldersgrupp: U9 40.000 kr U10 50.000 kr U11 70.000 kr U1250.000 kr U13 50.000 kr U14 60.000 kr U15 20.000 kr Summa 340.000 kr U 16 -160.000 kr B-jun -180.000 kr Summa -340.000 kr

14 Ekonomi Medlems- och Träningsavgift senast 30 september Medlemsavgift 250:-/300:- Försäkring för aktiv ingår här! Träningsavgift (C-junior) Inbet-kort kommer.2700:-/aktiv Pengar utöver Medlemsavgift & Tränaravgift: Till slipkassan200:- / barn & säsong Overall/värmeställ 849:- Friköp från Restaurangchansen 600:- Cuper2 135:- (lagkassan sponsrar Östersundscupen m 500 kr) Lagets ”insamlings-konto” Handelsbanken 6341 735 502 218. Märk alltid inbetalningarna med barnets för- och efternamn.

15 Ekonomi

16 Budget 2015/2016

17 Kiosk & Parkeringsansvar Ansvarig Karin Tunbratt Team 05 har fredagar att bemanna kiosken på. Vi har fyra helger inklusive vår cup-helg Tre Parkerings-pass Ansvarar själv för att byta om man blivit schemalagd då man inte kan.

18 Datum för Maskotuppdrag Ingen info har inkommit ännu.

19 Mitthem Cup 27-28/2-2016 Mitthem Cup - Status Info ute på cuponline.se Direkta inbjudningar mailade till Björklöven, Sollefteå, Kramfors, Östersund, Härnösand, Modo, Söderhamn, Hudiksvall, Valbo, Mora, Falun, Hille/åbyggeby, Brynäs Hille/Åbyggeby och Härnösand i stort klara. 4 lag “saknas”. Tacksam för stöttning av någon att “jaga” lag – nästa år hoppas jag någon annan kan axla ansvaret som cupgeneral.

20 Mitthem Cup 27-28/2-2016 Kiosk: Karin Tunbratt. Lotteri: Marina Utterberg. Lagvärd: Pelle Danielsson Speakerbåsa: Karin Tunbratt Sportgrupp: Johan Tunbratt & David Utterberg, Mats Lind, Mattias Pettersson Domaransvarig: David Utterberg + Pelle Danielsson Sjukvårds: Hanna Laestander Övernattning: Marlene Nordin Live Arena: Markus Johansson Matgrupp: Kristian Kempas, Karin Tubratt, Anna-Maria Johnsson

21 Mitthem Cup 27-28/2-2016 Totalt är vi 31st barn 61st föräldrar i laget. Alla kommer att behövas! Alla ansvariga kommer att kallas till ett separat möte för genomgång och behov av bemanning. Efter det kommer vi gå ut med mer info så att ni kan anmäla er till de olika uppgifterna.

22 Sponsring & Lotteri Ansvarig – Kristian Kemaps Behöver jaga in priser till våra kommande lotterier. Under säsongen ska vi sälja Restaurangchansen och reselotter, som förra säsongen. Friköp för Restaurangchansen kostar 600 kr. Vi i sponsorgruppen för Team 05 behöver alla föräldrars hjälp att försöka få in sponsorer laget. Alla bidrag är välkomna I år köper vi nya värmeställ med nya sponsoravtal. Vi kommer också att köpa nya matchtröjor med egna nummer. Har ni funderingar om något så hör gärna av er till Kristian Kempas.

23 Skillnaderna från förra säsongen Totalt 31 st i truppen Ny Sposoransvarig – Kristian Kempas Förändringar bland istränare Lars Berggren (och Tim) slutar Steve Larsson ny Istränare – Sebastians pappa. Vilmer Öhrn (och Johan Öhrn) slutar Isak Berglund & Tobias Strömberg slutar Liam & William åter i truppen. Ny spelare Manne Södervall från Matfors. Behov av Speakerbåsansvarig Behov av Domaransvarig/Matchansvarig för våra seriematcher (David Utterberg, Pelle Danielsson

24 Nu kör vi!

25 Kommentarer från föräldrar under mötet Samåkning – går det att synka fys för de som åker tillsammans. (Tränarna tittar på detta och återkommer). 7 stycken som är målvaktsintresserade, 4 jämt och 3 ibland. Marlene kollar plåtskåp och återkommer. Vi ska kolla upp möjlighet att köra speakerbås & Livearenautbildning.


Ladda ner ppt "Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2015-09-"

Liknande presentationer


Google-annonser