Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2014-09-03.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2014-09-03."— Presentationens avskrift:

1 Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U

2 Agenda Välkomna Laget & Träningsupplägg Laget Riktlinjer för träning och matcher Säsongsplanering Spelarkontrakt Administration Ekonomi Webben Diös Cup Sponsring & Lotteri Övrigt

3 Träning Träning: Måndagar & Onsdagar med efterföljande fys-träning till Söndagar (Frivilliga om man har match samma dag!) Första ispasset 15 september!

4 Riktlinjer för Träning Vad gäller på träning: Kom i tid! bör alla vara i omklädningsrummet innan träning. Inga föräldrar I båset eller I omklädningsrummet. I år ställer vi lite högre krav på spelarna vad gäller knyta skridskor. Inga föräldrar i omklädningsrummet 15 minuter efter träning Alla som varit omklädda inför träning och match ska duscha. Ingen toppning av laget tillåts på träning eller vid matcher. Skridskoskydd ska vara på ända fram till isen Inget godis, snacks eller läsk på träningar och matcher. På träning och match är fokus och disciplin viktigt för att ge alla spelare lika möjligheter. Lyssnar man inte så kommer det bli någon form av riktad disciplinåtgärd. (Självklart efter det att någon tränare pratat och förklarat).

5 Riktlinjer för Träning Målvaktslistan – intresseanmälan skickad till samtliga, svar senast fredag denna vecka. ”Off ice träning: Syfte att lära barnen tekniker för att vara förberedda för framtida övningar Teori kommer att läggas in. Etik, kompis, hur agerar vi på is m.m. Träningsgrupper kommer att blandas under säsongen. Även match kommer att blandas så att så många som möjligt har spelat med varandra Damasker ska vara blåa eller blåa med vita ränder på match Vid byte av utrustning är klubbens linje att barnen byter till blå grundfärg på utrustningen.

6 Riktlinjer för Matcher Regler för kallelse och samling till match: Kallelse: Kallelse sker via vår hemsida senast söndag före matchhelg (match oftast lördag). Svar skall lämnas senast tisdag via kallelsen – uteblivet svar tolkas som att man INTE kan delta i match. Information om vilken match respektive spelare ska spela, infomeras på onsdag på webbsidan. Samling matchdag: Hemmamatch – 1 timme före match. Träningsskor, vantar och mössa skall medtagas för uppvärmning Bortamatch – 1 h 45 min före match samlas vi på Gärdet för uthämtning av material, (backar, skridskor, klubbor). 1 h 30 min före match stängs/låses förrådet för avvfärd till bortalagets ishall. 1 h före match, träningsskor, vantar och mössa skall medtagas för uppvärmning.

7 Riktlinjer för Matcher Nytt! Vi ska filma matcherna via LiveArena, ansvariga Speaker-gruppen. Strävan är att alla ska ha spelat lika många matcher vid säsongens slut Inga föräldrar i omklädningsrum under match Alla duschar efter match Maxirink = ¾ fullplan, vi kommer även att börja spela på helplan med icing och offside. På medelpads hockeyförbunds hemsida finns fullständigt matchschema

8 Spelarkontrakt Tänk på att vi alla representerar Sundsvall Hockey. Det gäller fritiden likväl som under träningar och matcher. Vi vill därför att vi följer följande regler: Vi mobbar inte! Vi uppmuntrar varandra. Vi kommer i tid. Vi lyssnar när någon pratar. Vi säger inte dumma saker till domare eller motståndare. Gäller även på läktaren. Alla ska känna sig välkomna i laget Alla gör sitt bästa

9 Laginformation Vilket klimat vill vi bygga upp i truppen: Meningsfull fritid med fysisk träning och god kamratskap. Värnar om kamratskap, omtanke för sina kompisar och att visa respekt inom gänget. Skapa ett livslångt intresse där alla som vill, får vara med. Verksamheten bedrivs och organiseras efter barns behov, mognad och villkor. Under lekfulla former få fram känslan för spelet, glädjen, leken och spontaniteten. Få så många som möjligt aktiva under ett träningspass, inlärning är en aktiv process. Ge ledarna får en bra utbildning och utbildningsmaterial. Som förälder är du ett viktigt redskap för att hjälpa oss att värna om detta.

10 Organisation Team 05 RollNamn HuvudtränareAndreas Köhn Ass tränareHenrik Laestander IstränareLars Berggren IstränareHenrik Hammarström IstränareAndreas Svensson IstränareJoakim Haga IstränareTorbjörn Bergstörm LagledareUlrika Pettersson & Johan Stenstörm EkonomiansvarigPernilla Nordlund MaterialförvaltareRobert Svensson & Niklas Eriksson FysträngarePeter Helsinger & Erika Enered CupansvarigMichael Fredriksson SpeakerbåsJenny Berglund MatchansvarigEmil Wiksell Arrangemang/parkering/kioskKarin Tunbratt SponsoransvarigJohan Öhrn LotteriansvarigMarina Utterberg Webb-ansvarigHenning Johnsen SjuksköterskaVanja Perman

11 Planering för säsongen Allmänt: Lördag 6 september – provning av kläder på Stadium Försäsongsträff på Södra Berget Torsdag 11 september NewBody kataloger delas ut! Gladiatorerna – inspelning I slutet av november, ungefär samma upplägg som föregående år. Cuper säsongen 2014/2015: 5 oktober Njurunda (ett lag anmält, vi hoppas på två) 12 oktober Ånäscupen Kovland (två lag anmälda) Alexander Edler Cup I Östersund helgen 7-8 mars (två lag) OBS! Helgen v. 10 Diös Cup Februari – Alla behövs!

12 Ekonomi Enligt modellen ska åldersgrupperna U9 till U15 varje år fondera pengar som sedan nyttjas i U 16 och B-juniorer. Följande belopp fonderas för respektive åldersgrupp: U kr U kr U kr U kr U kr U kr U kr Summa kr U kr B-jun kr Summa kr

13 Ekonomi Medlems- och Träningsavgift senast 30 september Medlemsavgift 250:-/300:- Försäkring för aktiv ingår här! Betalas NU! Träningsavgift (D-junior), kommer faktura2400:-/aktiv Pengar utöver Medlemsavgift & Tränaravgift: Till slipkassan200:- / barn & säsong Overall/värmeställ 849:- Joggingställ 300:- Friköp från Restaurangchansen 600:- Friköp från reselotter 500:- Lagets ”insamlings-konto” Handelsbanken Märk alltid inbetalningarna med barnets för- och efternamn.

14 Ekonomi

15 Kiosk & Parkeringsansvar Ansvarig Karin Tunbratt Information finns på webben Vi har fått tre helger ( lör+sön ) under säsongen samt onsdagskvällar ( ). Istränare/Lagledare/materialare/fystränare bortplockade från helgpass, Alla delar på onsdagar. Om man inte kan det tillfälle man får i schemat nedan ansvarar man själv för att byta med någon annan. Kioskschemat läggs ut på webben. Parkeringsschema kommer inom kort.

16 Datum för Maskotuppdrag Onsdag 1 Okt 19.00Sundsvall – Teg Söndag 26 Okt 16.00Sundsvall – Sollefteå Kallelse skickas ut till maskotarna, samling en timme innan matchstart.

17 Diös Cup Diös Cup feb 2015 Hur ser det ut status? Vad ska göras?

18 Diös Cup Status Diös Cup Totalt kommer 8 lag varav vi har 2 att deltaga Inbjudan ligger på cuponline samt att direktinbjudningar gått ut till: Njurunda, Östersund, Ånge, Kovland, Hudiksvall, Modo, Kramfors, Sollefteå, Söderhamn och Timrå Njurunda klara, Östersund kommer förmodligen med 2 lag. Budget på ca 130 spelare + ledare. Det blir 5 matcher per lag på fullstor rink 2*20min med stopp tid. Först gruppspel sedan placeringsspel.

19 Diös Cup Ansvarsfördelning: Kioskansvarig: Karin Tunbratt. Ska ställa i ordning ledarfika utöver vanlig kiosk göra. Matgruppsansvarig: Jonny Smedman. Hjälpa till på Etage så rätt personer får mat duka av hjälpa till i disken. Breda smörgåsar till mellanmåls påsar. Lotteriansvarig: Marina Utterberg. Ställa i ordning bord för priser och försäljning av lotter, skriva vinstlistor. Lagvärdsansvarig: Emil Wicksell. Ta emot lagen, visa till omklädningsrummen, kontinuerlig kontakt med lagen.

20 Ansvar Diös Cup Ansvarsfördelning: Speakerbåsansvarig Jenny Berglund. Tidtagning, Musik, Göra reklam för kiosken o lotteri Sjukvårdsansvarig Wanja Persson. Ta hand om skadade se till så vi snabbt kan komma iväg. Ledarfiksansvarig: Maria Lundin Stenström Baka fikabröd till ledare och domare Materialansvarig: Nicklas Eriksson och Robert Svensson. Slipa skridskor, matchpuckar, sjukvårdsväskan, laga allt. Domaransvarig: NN. Se till så domarna är på is innan match start

21 Diös Cup Totalt är vi 33st barn 64st föräldrar i laget. Alla kommer att behövas! Alla ansvariga kommer att kallas till ett separat möte för genomgång och behov av bemanning. Efter det kommer vi gå ut med mer info så att ni kan anmäla er till de olika uppgifterna.

22 Sponsring & Lotteri mm… Behöver jaga in priser till våra kommande lotterier. Under säsongen ska vi sälja Restaurangchansen och reselotter, som förra säsongen. Vi i sponsorgruppen för Team 05 behöver alla föräldrars hjälp att försöka få in sponsorer laget. Alla bidrag är välkomna Tanken är att vi ska få till ett jogging ställ med tryck på rygge. Damasker till alla killarna med sponsorlogga på. Har ni funderingar om något så hör gärna av er till Johan Öhrn.

23 Största skillnaderna från förra säsongen Alla blir kallade till helgens två matcher, man svarar på om man kan vara med på båda eller bara på en av dem. Info om vilken match man spelar presenteras på onsdagen på hemsidan via nyhetssidan. “Hårdare” hållning vad gäller att FÖRSÖKA knyta skridskor. Tre nya spelare in, 6 spelare slutar. Totalt 33 stycken. Ny fys-tränare – Erika Enered (Alvins mamma) Ny Cup-general – Micke Fredriksson (Alvins pappa) Torbjörn – Oscars Bergströms pappa – kommer hjälpa till som istränare och materialare vid behov. Ny webbsida inom kort – Laget.se! (vi kommer ut med mer info.) Spelform LiveArena på hemmamatcher

24 Nu kör vi!


Ladda ner ppt "Föräldramöte Sundsvall Hockey Team 05 U10 2014-09-03."

Liknande presentationer


Google-annonser