Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkomna! Team 05/U9 föräldrar 2013-09-08. Agenda Vilka är vi Mål med säsongen Träningar/Matcher/Cuper Information – Lagsidan – Ansvarsområden: Lagl.,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkomna! Team 05/U9 föräldrar 2013-09-08. Agenda Vilka är vi Mål med säsongen Träningar/Matcher/Cuper Information – Lagsidan – Ansvarsområden: Lagl.,"— Presentationens avskrift:

1 Välkomna! Team 05/U9 föräldrar 2013-09-08

2 Agenda Vilka är vi Mål med säsongen Träningar/Matcher/Cuper Information – Lagsidan – Ansvarsområden: Lagl., Tränare, Mtrl.förv. mm – Utrustning – Förråd – Regler – Medlemsavgift – Caféet – Hockeyskolan / LekIS Vår egna Cup Övrigt

3 Team 05 / U9 Organisation Lagledare – Christian Andersson – Stephan Edwinsson Tränare – Lars Carlbom – Mathias Rhodin – Pierre Falk – Henrik Stenberg – Janne Andersson – Patrik Stomberg Materialförvaltare – Johnny Pernervik – Erik Strömberg – Anders W-Robertsson Ekonomi – Henrik Stenberg – Helena Stenberg Sekretariatsansvarig – Lennart Forsberg Sargansvarig – Bo Alexandersson Cupgeneral – Thomas Rahm Caféansvarig – Malin Nilsson Marknadsansvarig – Vakant, Måste tillsättas

4 Mål med säsongen Alla skall ha roligt med nya och gamla kompisar Utvecklas som spelare och individ

5 Träningar/Matcher/Cuper Alla ska få vara med, alla med alla i så god utsträckning som det är möjligt!!! Träningar i fullgång U9 träningar Hockeyskolan träningar Serie (poolspel) – Återkommer med tider (troligtvis Söndagar) D-pojk = 05/04 (& 06) LHL – 4st omg., 1st Final omg. Mellan 2 till 4 Cuper – Vilka/När/Var? Spelare som tränar upp eller ner mellan årskullarna beslutas i samförstånd mellan tränarna för respektive lag

6 LHL 13/14 Klubbar: Hisingen, Lerum och Frölunda. Antal lag: 8st lag i årets LHL. 4st lag spelar vid varje speltillfälle. Speltillfällen: totalt 5 omgångar. Omg. 1-4 = 3h istid per tillfälle, omgång 5 = 4h – Speldag: Lördagar (krock med LBK+FHC hockeyskolan, men på söndagar är det u9 poolspel) – Omgång 1, nov, plats Lerum – Omgång 2, dec, plats Tuve – Omgång 3, jan, plats Lerum – Omgång 4, feb, plats Tuve – Omgång 5 (final, alla lag), mars, plats Frölundaborg, spel på lilla + stora isen Antal barn är svårbedömd, men ca 120 st. Speltid/match: 2 x 13,5 minuter Nivåer: likt tidigare, A-B-C indelning av spelarna Åldrar: 05/06 Roller LHL-REKTOR, vakant, förslag att det är ett rullande schema där varje klubb står för rektorskapet var 3e år. LHL-Spindlar, 1st per förening LHL-Lagledare, 8st per förening ( dvs. 1st LHL-Lagledare från varje förening per LHL-lag, lika tidigare) Lerum måste tillsätta LHL-Spindel samt LHL-Lagledare

7 Lagsidan Team 05 www.laget.se/LBKTeam05 Titta in på lagsida med jämna mellanrum och gärna ofta då uppdateringar av tränings- och matchtider mm. presenteras i detta forum. Viktigt information läggs upp under ”Nyheter” Tränings-, matchtider och aktiviteter presenteras i ”Kalendern” Anmälan till match och andra ev. aktiviteter sker via hemsidan Information, scheman mm. om Cafétider och Hockeyskolan mm. hittas under ”Dokument” Utskick via mail kommer ske när information behöver förmedlas Vid frågor, ändringar av kont.uppg., mm. mailar ni detta till christian.h.andersson@telia.comchristian.h.andersson@telia.com

8 Ansvarsområden Vi har alla föräldrar och ledare ett ansvar att se till samt skapa förutsättningar för att få killarna att trivas och ha roligt när vi träffas! Lagledare – Förmedla information om träningar, matcher och aktiviteter mm. – Filter mellan LBK - Tränare - Föräldrar – Kontakt med motståndarlag Tränare – Hålla i träningar/matcher – Laguttagningar vid matcher/cuper – Diskussion med tränare i andra lag vid träningar/matcher för killar upp eller ner i årskullarna Materialförvaltare – Hjälpa tränarna och killarna med tröjor, utrustning och materiel mm. – Ansvarar för förrådet Cupgeneral, Ekonomi, Caféansv., Marknadsansv., Sargansv. & Seketariatansv. – Planering – Schemaläggning – Uppföljning

9 Utrustning Vid köp av ny utrustning av föräldrar, ledare eller spelare gäller färgerna nedan för LBK. Helst av de märken vi har avtal med, Reebok och CCM. Blå hjälm Blå byxor Blå handskar Röda damasker Overaller? Förvaringsbackar? Har ni frågor kring utrustning i övrigt är ni välkomna att fråga någon av tränarna, mtrl.förv. och lagledarna!

10 Förråd Vårt lag har tilldelats ett förråd som kommunen håller på att färdigställa. Tills vårt ordinarie förråd blir klart har vi ett tillfälligt förrådsutrymme som dock inte är inrett, men bra för att ställa in klubbor, utrustning mm. som man ev. inte vill släpa på mellan hallen och hemmet. – LBK Babes gamla förråd Materialförvaltarna tar hand om detta utrymme och annonserar när de behöver hjälp med uppsättning av hyllor mm.

11 Trivselregler För barnen Trivselreglerna kommer vi att sätta tillsammans med barnen. Exempel: Hur skall vi ha det i omklädningsrummet Beteende på isen Ombytta och klara 10 minuter innan träning Duscha efteråt

12 Trivselregler Föräldrar & Ledares uppträdande Lerum skall ha skötsamma föräldrar och ledare Inget gap och skrik på domare och spelare från läktaren Bli kända för Fair Play och bra uppträdande Inga föräldrar i omklädningsrummet när 10 minuter återstår innan istid Alltid en ledare i omklädningsrummet

13 Medlemsavgifter 2013/2014 LagAvgift A-laget2 300kr J202 300kr J183 200kr A-pojk3 200kr B-pojk2 700kr C-pojk2 500kr D-pojk2 000kr Hockeyskola500kr Lek-Is400kr Veteraner1 200kr Stödmedlem200kr Syskonrabatt: Äldsta syskonet betalar full träningsavgift övriga syskon 1200 kr var inklusive medlemsavgift. Medlemsavgiften betalas in på LBKs bg nr 879-0750 under september månad. Märk betalningen med spelarens namn samt personnr. Avgiften består av ett medlemskap som kostar 200 kr och sedan en träningsavgift där kostnaden varierar beroende på ålder. A-Pojk = 98/99 B-Pojk = 00/01 C-Pojk = 02/03 D Pojk= 04/05

14 Caféet Alla lag i LBK hjälps åt att bemanna Caféet under säsongen! Allt inköp till Caféet hanteras centralt. Team 05 bemannar Caféet veckovis vid 5st tillfällen Vecka 39, 45, 51, 5 och vecka 11. Jourlista finns med personer om man vill ”köpa” sig fri om någon i listan har möjlighet ta ens tid Alla har ett egenansvar att sin schemalagda tid bemannas Caféansvarig hos Team 05 är Malin Nilsson som kontaktas vid ev. frågor. På vår lagsida finns all information om Caféet under ”Dokument” Bemanningsschema Info gällande öppning och stängning av Caféet

15 Caféet Öppetider TIDMÅNDAGTISDAGONSDAGTORSDAGFREDAGLÖRDAGSÖNDAG 08.00 - 09.00 Fritt att öppna caféet för kaffesugna försäldrar med tidigt tränande barn. 09.00 - 10.00 LBKLKK 10.00 - 11.00 LKK = konståkningen LBKLKK 11.00 - 12.00 LBKLKK 12.00 - 13.00 LBK LBK öppnar 12.30 13.00 - 14.00 LBK 14.00 - 15.00 LBK 15.00 - 16.00 LBK 16.00 - 17.00LKK LBK 17.00 - 18.00LKK LBKLKKLBK 18.00 - 19.00LKK LBK 19.00 - 20.00LKKJ18 / DamLBK 20.00 - 21.00STÄNGTJ18 / DamLBK 21.00 - 22.00 kl 19 - 21kl 17 - 21kl 18 - 20kl 17 - 21kl 9 - 21kl 12.30 - 20 22.00 - 23.00 Upp med stolarGolv städasUpp med stolarGolv städas

16 Caféet Café U9-Team 05 vecka 39 Eventuellt extra bemanning pga aktivitet i hallen VeckaDatumVeckodagTidNamnMobilnummer NamnMobilnummer KommentarerExtra info: 3923-sepMåndag LKK har cafét 24-sepTisdag Damlag/J18 har cafét 25-sepOnsdag17:00-19:00 Alexandersson Gustaw 19:00-21:00 Andersson Ludwig Glöm inte städa 26-sepTorsdag18:00-20:00 Andersson Milton Glöm inte städa 27-sepFredag17:00-19:00 Andersson Philip 19.00-21.00 Stenberg Melvin Glöm inte städa 28-sepLördag09.00-12.00 Stomberg Oliver 12.00-15.00 Edwinsson Hugo 15.00-18.00 Forsberg Tiger 18.00-21.00 Gustafsson Edvin Glöm inte städa 29-sepSöndag12.30-15.30 Königson Ville 15.30-18.00 Odelhög Rasmus 18.00-20.00 Pernervik Kevin Glöm inte städa Tider i rött = Öppnar caféet för dagen. Nyckeln hämtas från vaktmästaren vid öppning Tider i blått = Stänger caféet för dagen. Nyckeln lämnas till vaktmästaren vid stängning Vi erbjuder motståndarlagets ledare vid matcher på en termos med kaffe samt småkakor (till ca 4-5 personer). Det ligger på lagledarnas ansvar att hämta ut detta i cafét. Påminn dem gärna om att termosarna ska tillbaka till cafét, eftersom ett stort antal av våra inköpta termosar tyvärr har fått fötter...! Så det som gäller vid matcher är alltså följande: - Sekretariatet får lov att hämta ut en kanna kaffe och ansvarar själva för att hämta det i cafét - Lagledare får lov att hämta ut en kanna kaffe + småkakor till motståndarlagets ledare I övrigt gäller som vanligt ledarkaffe för 5:- till följande: - Styrelsen - Lagledare - Tränare

17 Hockeyskolan / LekIS Team 05 ansvarar under säsongen 2013/2014 för att hantera inskrivning vid ankomst och iordningställande vid träningarnas slut för Hockeyskolan och LekIS. Vid dessa tillfällen måste vi alltid ha bemanning i hallen. I regel tider lördagar mellan kl. 09.30-11.20 Man skall vara där minst 45 min före så man hinner plocka fram alla saker. Sedan tar det en stund efter då man ska plocka in och få tillbaka allt som är utlånat. Kolla och grovstäda av omklädningsrummen Alla har ett egenansvar att själva byta inom gruppen om man själv inte kan på schemalagd tid. Det måste komma någon. Schema för bemanning av Hockeyskolan och LekIS 2013 TidFamilj Vecka 37Lör 14/9 kl 9.30- 11.20Alexandersson Gustaw Andersson Ludwig Vecka 38Lör 21/9 kl 9.30- 11.20 Andersson Milton Andersson Philip Vecka 39 Carlbom Anton Dahlgren Linus Vecka 40 Edwinsson Hugo Forsberg Tiger Vecka 41 Gustafsson Edvin Königson Ville Vecka 42 Odelhög Rasmus Pernervik Kevin Vecka 43 Rahm Erik Rehler Victor Vecka 44 Rhodin Elias Siverholm William Vecka 45 Stenberg Melvin Stomberg Oliver Vecka 46 Strömberg William Tegnér Jacob Vecka 47 W-Robertsson Joel Vecka 48 Vecka 49 Vecka 50 Vecka 51 Vecka 52

18 Vår egna Cup Lerumspucken Syfte En kul heldag med ishockey och kompisar. Chansen att öka Team 05:s egna klubbkassa. Mål 15 - 20 000:-

19 Lerumspucken U9 2014 Spelet Cupen spelas på halvplan med 10-12st lag indelade i två grupper. T.ex. 5st gruppspelsmatcher, som följs av finalspel enligt följande: Gruppsegrare spelar final, tvåorna spelar match om 3:e och 4:e plats osv. Matchtid 2x9 min ineffektiv tid (12 lag), 1,5 min byten. Domare Tvådomarsystem bestående av föreningsdomare. Priser: Pokal till samtliga lag och medaljer till spelarna. Prisutdelning efter varje sista match. Mat Två rejäla mål mat - lunch och middag - serveras i spegelsalen bredvid cafeterian enligt schema. Mellanmål i form av frukt finns i omklädningsrummen. Kostnader Anmälningsavgift 1500 kr/lag. Deltagaravgift 250 kr/deltagare. Två ledare äter utan kostnad tillsammans med sitt lag. Anmälda lag hittills: Lerum 2st lag Frölunda 2st lag Hanhals 2st lag Hovås Stenungsund 4/1 – 2014 i Vättlehallen 10-12st lag Heldagsaktivitet samling 07.00 hemgång 21.00

20 Stationer att bemanna Mat och inköp (5) Sekretariat och speaker (6) Kansli, ekonomi och data (3) Domare, omklädningsrum och städ (1) Sargbyggare, lagvärdar och prisutdelare (5) Försäljning mat mm (6) Försäljning lotter (5) Priser till lotter (Alla) Sjukvårdare (1) Relaxaktivitet (1) Vår Cupgeneral Thomas Rahm kommer hålla samman oss i detta! Anmäl ert intresse till Thomas, thomas.rahm@ssf.sethomas.rahm@ssf.se Kallelse till nytt möte enbart gällande Lerumspucken kommer Har man möjlighet att ställa upp med 2 stycken från familjen så underlättar det. Hela eller delar av dagen. Extra personal som kan hjälpa till – mor/far föräldrar, storasyskon. Anmäl ert intresse i god tid!

21 Övrigt

22 Lerums U9 Tillsammans gör vi detta möjligt!


Ladda ner ppt "Välkomna! Team 05/U9 föräldrar 2013-09-08. Agenda Vilka är vi Mål med säsongen Träningar/Matcher/Cuper Information – Lagsidan – Ansvarsområden: Lagl.,"

Liknande presentationer


Google-annonser