Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ledarmöte 20 juni 2012 1.Genomgång av förra mötet - Susanna 2.Ekonomi - Mia 3.Materialstatus - Camilla 4.Säsongsavslutning i oktober, föräldramöte - Lagledarna.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ledarmöte 20 juni 2012 1.Genomgång av förra mötet - Susanna 2.Ekonomi - Mia 3.Materialstatus - Camilla 4.Säsongsavslutning i oktober, föräldramöte - Lagledarna."— Presentationens avskrift:

1 Ledarmöte 20 juni 2012 1.Genomgång av förra mötet - Susanna 2.Ekonomi - Mia 3.Materialstatus - Camilla 4.Säsongsavslutning i oktober, föräldramöte - Lagledarna 5.EIK1 Ledarutbildning, återkoppling - Alla 6.Tematräningar, stff - Susanna 7.stff's tränarutbildningar - Alla 8.Spelarenkät - Susanna 9.Att lära från cup i Falun till cup i Hallstavik - Camilla 10.Erfarenheter hösten -11 samt våren -12 -> höstens upplägg - Pero 11.Att förbereda en bra vintersäsong – Pero 12.Gothia Cup 2013 - Susanna och Mia 13.Öppet för fler punkter...

2 Beslut Nya baslag för hösten (Pero), senast 25 juni för att informera hockeyledarna i god tid Påminn att spelare ska sms’a Pero eller Micke om de ej kan närvara vid en träning (alla tränare) Målvaktshandskar, bollinventering (Camilla) Sommaravslutning och säsongsavslutning (Petra) EIK1 ledarutbilding senast 31/12 2012 för alla som inte gjort den! (resterande personer med ledarroll) Ytterligare dialog med stff om tematräningar (Susanna) Anmälan till Stff’s tränarutbildningar (alla tränare) Gå så snart som möjligt igenom spelarenkäten med spelarna (alla tränare) Hitta lösning för hösten med hockeyn (Susanna) Tränarträffar aug och sept (Niclas) Individuella utvecklingssamtal (tränare planerar vid tränarträff i augusti) Prata med Hjelte om omklädningsrum (Camilla) I god tid förvarna om spelare ej kan närvara vid en match någon helg (alla påminner föräldrar och spelare) Säkerställ att någon tar ett samtal med spelare och/eller förälder där mycket ojämn träningsnärvaro identifierats (Pero) Träningsplanering före 10 augusti (Pero) Eventuell heldagsträning med Skå (Micke) Eventuell träningsmatch med Västerort (Susanna) Träningsupplägg hösten (Pero) Vi deltar i 9-mannacup 13-14 oktober (ansvarig att identifiera, ingen lagledare tillgänglig) Planera vintersäsongen (Susanna) Föreslå cuper / läger etc 2013 till föräldramötet i oktober (Pero) Dialog med Thomas Hjelte om utomhussäsongen 2013 (Susanna)

3 Ledarmöte april 2012 Verksamhetsplanen gick igenom och uppdaterades Samling före träning på Träkvistvallen sker alltid längst bort mot grusplanen på läktaren (spelare) – Det viktigaste är att spelarna är i tid! Om spelare ej kan närvara vid träning ska detta meddelas till Pero Popovski eller Michael Rasmussen, gärna via sms (spelare) – Påminn spelare och föräldrar! Vi ska fortsätta sträva efter att spelarna alltid har omklädningsrum vid hemmamatcher och att de byter om och duschar där (tränare) – Fungerar inte tillfredsställande ännu, arbeta vidare på De träningsytor vi har att tillgå ska vi utnyttja på bästa sätt (tränare) – Ja, 3 träningstider! Påminnelse till alla att betala årsavgiften (kassör) – Klart (påminnelse skickad) Vi ska försöka se till att spelarna får ha sina egna tröjor med namn (lagledare) – Klart (egna bortatröjor gjorda) Vi behöver inhandla sjukvårdsväskor (lagledare) - Klart Klart Snarast se över behovet av nya overaller (lagledare och ev sponsoransvarig) – Klart, men försenade Verksamhetsplanen kommer ses över vid ledarmötet i juni (lagledare) - Klart

4 Ekonomi Ca 14.100 kr i kassan, God ekonomi för året, men inget långsiktigt kapital Några inbetalningar saknas för cuper och lagavgifter AIK-cupen och Birkabollen är betalda

5 Materialstatus, 20 juni 2012 3 nya väskor med matchtröjor, kaptensbindlar… 3 nya sjukvårdsväskor (på väg att bli färdigutrustade) Nya individuella bortatröjor!! Nya overaller, men leverans försenad Bollar (pumpas av tränarna) Nya västar Framtida behov –1 par målvaktshandskar (ev byte eller lagning) –Inventera antalet (och kvalitén på) bollar Spelarna är väl rustade för den fortsatta säsongen!

6 Säsongsavslutning i oktober Föräldramöte bokat 3 oktober, förberedande ledarmöte den 2 oktober. Kan eventuellt flyttas framåt om EIK ej är färdiga med upplägget för säsongen 2013. Petra ordnar sommaravslutning och säsongsavslutning.

7 Ledarutbildning EIK1 Obligatorisk för att man ska fortsätta som ledare 2013 (beslutat av EIK) Positiv återkoppling från de som gått den; Petra, Micke, Camilla, Torbjörn, Niclas och Sanna. Övriga går den under hösten Man anmäler sig via Spotnik

8 Tematräningar P12 och P13 Tematräning bedrivs för pojkar och flickor 12-13 år. Det är en spelar- och tränarfortbildning och ska ses som ett komplement till lagets ordinarie träningar. Träningarna genomförs av välutbildade instruktörer från Stockholms Fotbollförbund. Varje tillfälle är baserat på ett tema.Syftet med Tematräning är att alla spelare ska få en bred grundläggande fotbollsutbildning som stegras från 12 till 13 år. Vi sätter utbildning och utveckling av spelaren i centrum! Det är också viktigt att du som tränare är med på denna ”resa” och därför genomförs obligatoriska fortbildningar i samband med varje tillfälle. Syftet med fortbildningarna är att: Vad? Stimulera distriktets ungdomstränare Varför? Du som tränare tar med dig dina nyvunna kunskaper tillbaka till föreningsverksamheten Hur? Visa – Förklara – Visa – Öva P12; Mer info på www.stff.se 12 spelare anmält att de vill vara med

9 Mer info, tematräningar Samtal med Birger Jacobsson, stff, 30 maj 2012; Man kan gå ett eller flera block Inspirerande för spelarna, mycket bra för tränarna! Man får anmäla max 6 spelare per S:t Erikscuplag (i vårt fall i år; 18 spelare). Alla tränare är välkomna 200 kronor per spelare, ingen avgift för tränare Håll utkik på stff’s hemsida, info om anmälan kommer ut 3-4 veckor före kurs (i år blir det då 14-21 augusti) Birger Jacobsson, spelarutbildare pojksidan, 08-444 75 13, birger.jacobsson@stff.sebirger.jacobsson@stff.se Susanna ringer o kollar -om vi ska definera vem som är utespelare o vem som är målvakt -hur vi bäst gör för att inte missa anmälningsdagen

10 Tränarutbildningar Är det dags att gå på kurs? Den Svenska tränarutbildningen är godkänd av UEFA sedan 2000 och 2007 introducerades den gällande tränarutbildningen som även reviderades 2009. För dig som inte gått någon tränarkurs tidigare, skall du börja med kursen som heter Avspark därefter följer Bas 1 samt Bas 2 nivån. Ni kan anmäla på Stff och fylla i rutan för att att föreningen betalar. Föreningen vill att tränarna utbildar sig! Alla anmäler sig så snart som möjligt till sitt ”nästa steg”! Genomförda utbildningar

11 Spelarenkäten Vi genomförde en spelarenkät den 11 och 13 juni med alla som deltog på de träningarna (23 stycken). Det fulla resultatet finns i filarkivet på Sportnik. Sammanfattningsvis; –Alla är nöjda med träningarna, speciellt fredagarna med Janne –Alla är nöjda med matcherna –Man önskar förbättra lagkänslan Resultatet kommer gås igenom med spelarna vid en träning

12 Att lära från cup i Falun Denna cupen var inte så välorganiserad (boendet blev fel, informationsbrist på plats, dålig mat...) Kolla om det verkligen är gångavstång mellan boende o matcher Säkerställ att det finns mellanmål! Planera in sidoaktiviteter, svårt att göra spontant. Planera generellt dagarna väl. Lite svårt att få ihop hela laget, det blev 2 lag. MEN samtidigt var de fantastiska på att peppa o heja på varandra Säkerställ god planering med bilar HÅLL på godisförbudet, säkerställ att både ledare o föräldrar är tydliga med detta till spelarna. Det blev en del gnäll. Det är roligt när föräldrar är där o hejar på. Killarna skötte sig jättebra! Då blir det extra roligt även för tränarna!

13 Träningar och matcher 20 juni 2012 Vi tittar i backspegeln… …och framåt!

14 Träningar Vi har sett en markant förbättring på disciplinen på träningarna! Jättekul! Pojkarna har mognat och tränarna har känt stödet från föräldrarna att åtgärda när disciplinen inte följs! Detta har höjt kvaliteten för alla. Vi har haft Janne Lindblom som extern tränare på fredagar. Mycket uppskattat av alla och Janne gillar att träna våra killar! Vi hoppas vi kan fortsätta med detta till hösten!! Vi har saknat ett tydligt träningsupplägg för de övriga träningarna i veckan, mycket på grund av hög arbetsbelastning (i det “civila”…) hos tränarna. Träningsnärvaro ska inte ha direkt påverkan på uttagning till match (“match är också en del utvecklingen, ska inte ses som en belöning”). Vi vill gärna fortsätta arbeta så, då det följer Ekerö IK’s modell, men vi vill också att killarna ska känna att det är rättvist (de är än så länge inte helt redo att se det stora perspektivet, att hög träningsnärvaro ger en annan och mycket mer långsiktig belöning…). Ingen lätt ekvation alltså, men vi fortsätter sträva med vår ambition. Vi har noterat att vissa spelare uteblir mer än brukligt från träningarna. Extern tränare på plats och bättre disciplin

15 S:t Erikscupen Vi har haft tre “baslag” under våren. Mycket arbete lades ner för att dessa lag skulle vara helt jämna. Vi tror vi lyckades i det stora hela och upplägget känns generellt positivt både för spelare och tränare. Vi har spelat 7 omgångar i S:t Erikscupen (ett lag har endast spelat 4, på grund av att andra lag dragit sig ur). Vi gjorde ett misstag i början av planeringen på grund av detta, varför matchstatistiken för killarna inte är så jämn som vi velat se den (se nästa sida). Klassresa och skolmiddag har också påverkat det hela en aning. 10 killar har spelat i 3 olika 99-matcher (11-manna). Positiv upplevelse för både oss och 99’orna. Då vi ibland får sena återbud, kan vi tyvärr inte i lugn och ro hitta en annan spelare. Resultatet blir att man frågar någon på fredagsträningen eller ringer de föräldrar man har i telefonboken (ofta tränarkollegorna). Vi vill gärna undvika detta, men det krävs förbättrad disciplin vad gäller att svara i Sportnik i tid. Killarna har som sagt mognat, spelar mer tillsammans, för en bättre dialog på plan (och utanför) med varandra. Det har gett resultat och killarna kan vara stolta över sina insatser, både spelmässigt och resultatmässigt!! Vi kan dock ibland fortfarande se en tendens till visst gnäll (allmänt och på varandra), att “ge upp” när det börjar bli motigt och då börja spela mer individuellt. Vi kommer fortsätta arbeta med detta under hösten. På plan hjälper man varandra att bli bra! Stora förbättringar, både vad gäller spel och resultat!!

16 Antal omgångar i Sanktan Totalt 21 av 31 spelare Ett snitt på 2 nej-svar per match på kallelser, fler nej-svar till bortamatcher Detaljer finns i filarkivet; “S:t Erikscupen 2012” 23 spelare har aldrig (eller endast en gång) tackat nej till matcher!!

17 Att ta med till höstens upplägg Vi fortsätter med tre jämna “baslag”, men nya uppställningar så alla får spela med så många som möjligt Dialog med Ekerö IK samt ledarna för hockeylaget om hur vi bäst vägleder de 16 killar som valt att spela både fotboll och hockey, så de kan fortsätta vara lojala mot båda lagen och utvecklas bra inom båda sporterna. September är en intensiv månad för dem. Avsikt att göra ett tydligt träningsupplägg för hösten. Tematräning med Stockholms Fotbollsförbund kommer genomföras vecka 37 (max 18 spelare, “först till kvarn”- principen kommer gälla. Tränarna skapar ett gemensamt matchupplägg vid tränarmöte i augusti Vi vill ge alla en chans att prova på 9-mannafotboll under hösten, detta blir i form av en cup 13-14 oktober, tyvärr samma helg som hemmahockeycupen. Vi kommer dock fortsätta samarbetet med 99’orna och 11-mannamatcher, vi uppmuntrar speciellt ”hockey”-spelarna att påminna tränarna att de vill bli utlånade. Till hösten kommer alla att bli kallade till matcher varje helg, vet man i förväg att man inte kan, bör detta meddelas snarast till någon av tränarna! Pero planerar träningarna före 10 augusti, Micke kollar om vi kan ha en hel dags träning med Skå, Susanna kollar om vi kan ha ngn typ av träningsmatch med Västerort. Vi får samma träningstider till hösten. Dock blir tiden för måndagar för sen när vi kommer in i september, då ersätts den av löpträning kl 18. Prata med de spelare och/eller föräldrar där man ser en mycket ojämn träningsnärvaro för att identifiera om vi kan göra något bättre Glädje – Trygghet – Gemenskap – Ansvar - Respekt

18 Vintersäsong 2012/13 Om den nya konstgräsplanen är klar kommer vi försöka samträna med 99’orna, de är positiva till detta, Thomas Hjelte likaså Vi kommer också försöka få inomhustid(er) Susanna driver planeringen av vintersäsongen

19 Utomhussäsongen 2013 (9-mannafotboll – förkortad helplan, med 11-mannaregler) Vi kommer slås ihop med “EIK United” (EIK’s andra P00-lag). Formerna ännu ej klara. EIK kommer troligen ordna någon typ av teoriövning och träning inför 9-mannasäsongen EIK arbetar på att ordna huvudtränare för P00 till 2013 Nästa år (“P13”) börjar s.k. nivåanpassning. Formerna för detta ej helt klara. Men det kommer ske på spelarnas villkor och de får själva välja om de under säsongen vill träna extra hårt. Under 1-2 år kommer man kunna rotera, dvs ändra sitt val om det kändes fel. Susanna fortsätter dialogen med Thomas Hjelte för planeringen av denna säsongen

20 Gothia Cup 2013? Information

21

22 Allmän info Anmälan till Gothia Cup 2012 (15 juli-21 juli) öppnade 10 september 2011 Finalerna spelas på Gamla Ullevi Under de senaste åren har vi inte kunnat ta emot alla lag som önskat delta. Vi kan högst ta emot 1220 lag med inkvartering på skola, 100 på hotell samt 280 övriga. Totalt alltså 1600 lag. De lag som anmält sig samt betalat lagavgiften först har företräde. Anmälningstiden räknas från den dag vi erhåller lagavgiften. Tänk på att de flesta kategorierna brukar vara fulltecknade långt före den officiella anmälningstiden går ut. En klubb kan max anmäla 2 lag i samma åldersklass.

23 Tävlings- och boendeform Tävlingsform Till Gothia Cup är alla klubblag välkomna. Enda förbehållet är att föreningen är registrerad hos sitt lands FIFA-anslutna fotbollsförbund. Tävlingen inleds med ett gruppspel. Varje lag delas in i grupper om 4-5 lag där alla möter alla i en enkelserie. De två främst placerade lagen i gruppen går vidare till A-slutspel, övriga lag i gruppen går till B-slutspel. Boende Kategori A – Boende på skola: Medtag madrass och filt. Måltiderna inleds med middag 15 juli och avslutas med lunch 21 juli. Minimum 1, maximalt 4 ledare per lag kan bo på skolan. Samtliga boende betalar boendekonstnad. I boendekostnaden ingår Gothia Card. Antalet lag i denna kategori är maximerat till 1220. Kategori B – Boende på Hotell, Kategori C – Eget Boende

24 Förmåner som ingår Detta ingår bl.a i Gothia CardGothia Card Fria resor med bussar och spårvagnar i Göteborg, Mölndal och Partille samt pendeltåget Göteborg-Kungsbacka. Fria resor med Gothia Line Fri entré till invigningen måndag 16 juli 20.00, Ullevi Fri entré till samtliga finaler fredag och lördag 20-21 juli på Gamla Ullevi (Nybyggda arenan) Fri entré till flertalet av Göteborgs turistattraktioner. Fri entré till Liseberg. Entré till Club Gothia 20 SEK (ordinarie pris SEK 100). Ledar-Pluskort Varje lag med inkvartering via Gothia Cup erhåller två ledarkort som berättigar till bl.a. en Coach T-shirt, entré till Gothia Cups ledarfest samt entré till Gothia Leaders Sports Bar. Är ni fler än två ledare kan extra ledarkort köpas till en kostnad av SEK 295/st

25 Kostnader Max två lag kan anmälas För medföljande anhöriga;

26 Nästa steg Vi kommer titta på olika möjligheter till någon längre cup eller läger för 2013 Vintercuper, typ ”snöbollscupen”? Finns det andra serier att vara med i efter S:t Erikscupen? Vi behöver undersöka möjligheter att stärka lagkassan för eventuella större äventyr 2013. Pero förbereder detta för föräldramötet


Ladda ner ppt "Ledarmöte 20 juni 2012 1.Genomgång av förra mötet - Susanna 2.Ekonomi - Mia 3.Materialstatus - Camilla 4.Säsongsavslutning i oktober, föräldramöte - Lagledarna."

Liknande presentationer


Google-annonser