Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avUlla Lindström
1
Troubleshooting Your Network (Felsökning) Troubleshooting And The Helpdesk (Helpdesk och felsökning)
2
Dokumentation Beskrivning av det ursprungliga problemet Steg som tagits för att isolera problemet Resultat av alla åtgärder som gjorts – både lyckade och misslyckade försök Slutligt avgörande av anledningen till problemet Slutlig problemlösning Åtgärder för att undvika samma problem I framtiden
3
Hjälp från utsidan Dokumentation från tidigare fall Online FAQs (Frequently Asked Questions) Kollegor och andra nätverkskunniga personer Internet
4
Helpdesk Vanliga frågor från Helpdesk Vilka symtom ger problemet? Vem fick problem? När upptäcktes problemet? Vilka steg har tagits för att identifiera och rätta till problemet? Vilka resultat fick man när man försökte rätta till problemet?
5
Anteckningar Behåll information om kontakter med Helpdesk Datum och tid för kontakten Namn på teknikern Vilket problem som rapporterades Åtgärder Lösning Uppföljning
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.