Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,"— Presentationens avskrift:

1 1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas, ca 130 st, ses sidan 3. I undersökningen ingår ytterligare fyra andra Nyckeltal (Penetration, Värde/inköpstillfälle, Volym/inköpstillfälle och Lojalitet) Läs mera om dessa på nästa sida. Eftersom undersökningen innehåller 6 års data så kan man lätt se hur utvecklingen varit för respektive varugrupp. Hur har Dina varugrupper utvecklats! 6 års data ingår!!

2 2 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Följande tidsperioder ingår v40 2003 – v39 2004v40 2006 – v39 2007 v40 2004 – v39 2005 v40 2007 – v39 2008 v40 2005 – v39 2006 v40 2008 – v39 2009 Följande nyckeltal ingår Värde% = vilken marknadsandel har Lidl, under de olika tidsperioderna. Penetration = hur många, i %, av Sverige har handlat i Lidl, under de olika tidsperioderna. Värde/inköp = hur mycket, i värde, köper ett genomsnitt hushåll av respektive varugrupp i Lidl, varje gång de handlar i Lidl. Volym/inköp = hur mycket, i volym, köper ett genomsnitt hushåll av respektive varugrupp i Lidl, varje gång de handlar i Lidl. Lojalitet = hur stor del av sina utlägg spenderar Lidl-kunderna i Lidl, på respektive varugrupp.

3 3 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Varugrupper som ingår i undersökningen! Alla dessa varugrupper ingår i undersökningen! Dess utom ingår; * Dagligvaror tot * Frukt&Grönt * Färsk fisk * Färskt Kött * Mjukt Matbröd

4 4 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Undersökningen är klar för leverans Kostnaden för undersökningen 20.000:- + moms kr Lidl 6 år i Sverige Ring in Er beställning till Fredrik Ydell 046 18 16 36 eller svara på detta e-mail. Motsvarande undersökning på andra kedjor/kanaler (tex Maxi, Citygross, Willys, Netto, Forum, Hemköp osv) kostar +15.000:- + moms kr per kedja/kanal.


Ladda ner ppt "1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,"

Liknande presentationer


Google-annonser