Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4
2
Det grundläggande tjänsteerbjudandet
3
Kärntjänst Försäljning av livsmedel
4
Möjliggörande tjänster Kassor Kundvagnar & kundkorgar Personal Byggnad
5
Värdehöjande tjänster Gratis parkering ICA-banken ICA-kort + medlemstidningen Buffé Café Kundtjänst samt spel & dobbel ICA Köket Charkuteridisk/ostdisk Självscanning/självbetalning
6
Det utvidgade tjänsteerbjudandet
7
Tjänstens tillgänglighet Interaktion Kundens medverkan
8
Tjänsten tillgänglighet Anläggningens tillgänglighet Kundernas möjlighet att använda de fysiska resurserna Kontaktpersonalens bidrag till tillgängligheten Kundernas möjlighet att medverka
9
Anläggningens tillgänglighet Öppettider Butikernas läge Parkering Skyltning/navigation Hemsida
10
Kundernas möjlighet att använda fysiska resurser Olika storlekar på kundvagnar och kundkorgar Självscanning och självbetalning Utseende, färg och form
11
Kontaktpersonalens bidrag till tillgängligheten Kunnig och synlig personal Enhetlig klädsel Korta väntetider tack vare kombination av självservice och traditionella kassor.
12
Tjänstens tillgänglighet Interaktion Kundens medverkan
13
INTERAKTION Personalen har bred kunskap om butiken Kortmaskin för stamkunder ”Min Sida” online
14
Tjänstens tillgänglighet Interaktion Kundens medverkan
15
KUNDENS MÖJLIGHET ATT MEDVERKA Kundtjänst, det ges utrymme för klagomål och förbättringsförslag Självscanning/självbetalning Instruktionsfilm för självscanning C2C-problematik
16
Image och kommunikation TV-reklam ej produktfokuserad Kunden förväntar sig en högre standard än t.ex. Willys Word-of-mouth
17
Teknikens roll Frågar i självscanningen om allt har gått bra Självbetjäningskassor – viktigt att de måste fungera Viktigt att personalen kan allt för att kunna hjälpa kunden Databas som möjliggör ”egna varor” OBS – inte för alla!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.