Ladda ner presentationen
1
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
SweQuark Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
2
Affärsidé och inriktning
Kvargglass baserad på protein Passar som mellanmål och dessert Liten portion i barform
3
Marknad och kunderna Livsmedelsbranschen Stockholm, Göteborg och Malmö
Marknadsföring via media, internet, kampanjer, butiker och sociala medier Alla med en hälsosam livsstil Budgeterat att sälja ca glassar lanseringsåret
4
Hur når vi kunderna? Stark planering – Olika faser och skeden
Sälja till många för ett lågt pris Hård marknadsföring – TV, affischering och sociala medier Tillgänglighet – Ledande livsmedelsbutiker
5
Marknad Marknadsföring Antal personer som nås: 5 720 000 st Region TV
Affischering Direktreklam Stockholm & Gotland kr kr kr Göteborg kr Skåne kr Summa kr kr kr Totalt kr Antal personer som nås: st
6
Företagsform Registreras hösten 2014 som aktiebolag
Aktiekapital kr Fabrik och lager 6 anställda
7
Marknad & Miljö Distributionssystem: Tillverkning -- Paketering -- Lager -- Butik Externa leverantörer Konkurrenter: Portionskvarg och styckglassar
8
Mål Produktionsstart första kvartalet 2015 Lansering mars 2015
Stockholm, Göteborg, Skåne Omsättning ca 3,6 MKR första 12 månaderna Motsvarar 1% invånare per filial
9
Tidsplan Registrering av bolaget: V. 40-52
Aktiekapital – insättning: V. 50-7 Lokal: V. 45-7 Första leverans: V. 50-8 Produktionsstart: V. 1-12 Anställa personal: V. 1-10 Marknadsföring: V. 1-50 Start av försäljning: V Banklån: V Leverantörsavtal: V
10
SWOT-Analys Styrka Först på marknaden Bred kundgrupp
Erfarenhet av produkt Svaghet Säsongsprodukt Opraktiskt Risk för mer försäljning än beräknat Möjligheter Ledande/Unik på marknaden Större marknadsandel Hot Kommande konkurrenter Dåligt väder
11
Prototyp SweQuark
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.