Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avFrida Hellström
1
( 0100000101101110011000010110110001111001011100110010000001101001001000 0000111000001011010110001001101001011101000110000101110010 )
2
Val av skola. Osbecksgymnasiet
3
Quick menu Varför Osbeck? Media Socialt Mitt subjekt
4
Profil Page Subject A: Mellbyboi_96@steam.com Satus: 16år Första året på teknikprogrammet. Social gamer
5
Habitus v1.1
6
Habitus v.1.2
7
Subjects general patterns Mobil: ca 60 sms om dagen Internet: ca 6 timmar om dagen Social interaktion: Vardagligen i skolan. Fester på helgen
8
Subjects digital patterns Prioritet
9
Subjects digital priorities
10
Possible ways of exploitation v.1.1 Utställningar hade gått att anordna på sociala mötespunkter, irl eller digitala. Använda sig av referenser från olika populära websidor i undervisning eller i talspråket för att assimilera sig med eleverna. Låt eleverna skriva ner sina tankar eller läxor på digitala medium. Exempelvis i blogg form. #worldpress.com Rss uppdateringar som når eleverna direkt. ¤om de har mobiltelefoner.
11
Possible ways of exploitation v.1.2 Använda spel som bas för sociala experiment. Hänvisa till spel som använder sig av historiskt korrekt data. Exempelvis Assassins Creed 3 En casestudy har gjorts på ”corrupted blood” fenomenet i W.O.W då man använde det som bas för en spridningsmodell för virus. Kanske kan man använda sig av The Sims för något liknande.corrupted blood
12
End Credits (Summary) Ungdommar vill ha information direkt Prioritet till hastighet istället för validitet Information blir gammalt mycket fort. Information som är up to date ger en högre social satus Den digital världen smälter in i den verkliga världen Den digitala profilen kan adapteras till den ”verkliga”
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.