Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avPer-Olof Hermansson
1
22 augusti 2011 Micasa Fastigheter i Stockholm AB Resultatet av Hyresgästenkäten CustomerScoreCard Bostäder
2
Svarssammanställning 2011 När: 6/5-5/7/11 Antal ut: 1265 st Antal svar:704 st AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
3
Svarssammanställning Stadsdel AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
4
Enkätsida AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
5
Textsvaren AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Textsvaren ger en anvisning om vad hyresgästen tänkt på när frågorna besvarats. Flertalet hyresgäster väljer att förklara varför de inte kryssat för alternativet ”mycket bra”. Ni kan därför förvänta er att den bild som ges av enbart textsvaren är mer negativ än den bild som ges av enbart kryssvaren. 60-80 % av hyresgästerna skriver någon kommentar. Hyresgästernas skrivna svar precis så som de har skrivit och vi har kunnat tyda dem. Vi, AktivBo, har inte gjort någon bearbetning eller tolkning. Presenteras per fastighet.
6
Trivseln AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
7
Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Har det bra Jag är väldigt trygg och har det väldigt bra.
8
Extremt mycket bygge, oljud, avstängd gård i princip hela sommaren 2010 – ingen kompesation. Obemannat kvällstid. När jag kom hit 1994 var det rena ”himmelriket” med trivsel och glädje, nu är det rena ”gravkammaren” med trivsel. Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Tidigare möttes boende och besökande av en inbjudande reception med personal, färdiga att svara på våra frågor. Efter 1 okt 2010 finns nu bara ett stort tomt utrymme.
9
CustomerScoreCard AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
10
Benchmark kompass AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Rött 25% av företagen Gult 50% av företagen Blått 25% av företagen
11
| Ta kunden på allvar | Trygghet | Rent & Snyggt | Hjälp när det behövs | ServiceIndex
12
Ta kunden på allvar (1) AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
13
Ta kunden på allvar (2) AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
14
Ta kunden på allvar (3) AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
15
Andel svar - Ta kunden på allvar AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
16
Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Alltid väl bemött av Micasa. Mycket trevlig och kompetent personal från entreprenör. Trevligt bemötande och väl genomfört arbete från början till start. Ni är alltid bemötande!
17
Det mesta tämligen oförändrat. Största problemet inom förvaltarens ansvarsområde. Information om aktuella boendefrågor mycket bristfällig. TILL EXEMPEL: vi som kryssar i alla dessa sidor vill gärna ta del av resultatet. Informationen har varit dålig, under övertagande mkt osäkerhet om vad som ska ske… Vem som gör vad och vad som gäller, relativt tidigare Den dåliga informationen skapar nyheter och osäkerhet bland de boende. Och detta ska vara ett trygghetsboende! Micasas kommunicerar dåligt med hyresgästerna. Förändringar genomförs utan förhandling eller annan kommunikation. Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
18
Trygghet AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
19
Trygghet: Riddarsporren (skugga) - alla AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
20
Micasa har inte gjort något åt låsen på ytterdörrarna. Lätt för okända att ta sig in. Stölder förekommit sedan före sommaren. Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Det är stökigt i huset men jag ser aldrig folk från Micasa. Jag trivs bra och tryggheten där jag bor. Mycket bra trygghet!
21
Rent och snyggt AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
22
Rent och snyggt - Soprummet AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
23
Snälla människor, städa! Trappuppgången har inte blivit städad så ofta, så det har varit väldigt äckligt. Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Inte fått någon information om vart man kan källsortera! Dåliga
24
Hjälp när det behövs AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
25
Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Service mycket bra Blev väldigt bra bemött ang. fel i lägenheten.. Mycket tacksam för en bra service.
26
Dåligt kontakt med fastighetsägare, eller dess ombud. Tidigare hade vi permanent på tunet 1 läkare +10 sjuksköterskor + rehabavdelnings nu har vi 0 läkare + 2 sjuksköterskor. Rehabavd. Har stängts kostnadsminskningarna hos kommunen, landstinget och/eller micasa har inte kommit oss boende tillgodo. Däremot var micasa snabba att höja hyran p.g.a. den s.k. micasavärdinnan Jag har haft problem med felanmälningar som ”kommit bort”. Det är oacceptabelt, men nu är det löst. Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
27
ServiceIndex AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
28
ServiceIndex AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
29
Trender AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 2011: Färgad stapel 2010: Skuggad stapel 2011: Färgad stapel 2010: Skuggad stapel
30
| Lägenheten | Allmänna utrymmen | Utemiljön | ProduktIndex
31
Lägenheten AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
32
Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Min lägenhet är just – trivs. Jag har fått allergi sen jag flyttade in. Jag har även fått råttor igen i lgh. Mycket obehagligt. Ang. trappuppgångar/korridorer känns de väldigt institutionella, 90-tals-utformade, lite plastiga. Folk skräpar ner vid sopnedkastet. Men lghten i området är bekväm & bra. Det borde finnas en plan för lägenhetsunderhåll, så att det inte hänger på vars och en övertalningsförmåga att få reparerat. Jag väldigt nöjd, och det fungerar perfekt luftkvalien/ventilationen i lägenhet. Tusen Tack!
33
Allmänna utrymmen AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
34
Allmänna utrymmen AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
35
Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Källsorteringen bra, men vi ”Gamlingar” behöver nära till en station som tar emot t.ex. uttjänta möbler. Städningen av trapphuset har varit USEL. Underhåll av hiss och tvättmaskiner kass. Väldigt ofta trasiga och ibland i flera veckors tid. Modern, nyinstallerad tvättstugebokning ur funktion i flera veckor trots felanmälan = kaos i tvättstuga.
36
Utemiljön AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
37
Kommentarer AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Gården är underbar. Saknar plantering/buskar/träd utanför entréerna på framsidan, det ser torftigt ut nu. Fler buskar & blommor på gården skulle öka trivseln. Samt mer belysning. Finns aldrig några P.platser kring för parkering för min dotters bil på vägen. Hon och hennes make är också pensionärer och de vill hjälpa mig med en del saker. Kan absolut på dagen, ej på kvällen. Var skall de då parkera bilen?
38
ProduktIndex AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
39
Produktindex / Serviceindex – Måsholmen (2005/2011) AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
40
ProduktIndex AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
41
| Profil | Attraktivitet | Prisvärdhet| Övriga Index
42
Profil AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
43
Attraktivitet AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
44
Prisvärdhet – Få valuta för hyrespengarna AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 2010: 76,7 % Hur” prisvärd är boendet?” 2010: 76,7 % Hur” prisvärd är boendet?”
45
Övriga Index AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
46
Nöjda Kunder Workshop för all personal Återkoppling till hyresgästerna Enkät- undersökning Resultat- redovisning Workshop med personal BUMS åtgärder PÅ SIKT åtgärder Ständiga förbättringar AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08
47
Lättkontaktade, vänliga, långsamma. Otydligt, välmenande, långsam. Tre ord AktivBo på uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB 2011-06-08 Ej så lätt då det är relativt nytt. omsorg, trivsel, välvårdat. Ansvarig, omtänksam, underhållande.
48
Frågor? Tack! Jana Kimvall Hagel Projektledare AktivBo AB +46 (0)70 8 233 662 Jana.hagel@aktivbo.se www.aktivbo.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.