Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avUlrika Bergman
1
Visualiseringar av intressentdata
2
Struktur Varför visualiseringar? Sätt att tänka kring visualiseringar Ett par olika tekniker Gemensam övning på att göra visualiseringar
3
Varför visualiseringar? Klocka – väckarklocka – hotelluppväckningsexemplet
4
Varför visualiseringar?
5
Diana, Pacenti & Tassi Ramverk för att kategorisera visualiseringar Två dimensioner
7
www.servicedesigntools.org
8
Tekniker – favoriter & longtail
9
Vad ingår i kategorierna? JourneyIllustrations1NarrativesStory3MediaFilm6 ∑ 17Customer journey6∑ 12Comics1∑ 10Photo2 Experience journey1Narrative1Sounds1 Stakeholder journey1Posters1Websites1 Journey mapping1Storyboard4 Layered journey mapping 1Pictures+text2 Scenario4 User scenario1 Sketches1
10
Teknikgenomgång Blueprint Customer Journey System map Storyboard Filma Scenario Desktop walkthrough
11
Systemkarta (System map)
12
Bild från servicedesigntools.org
13
Systemkarta (System map) Bild från servicedesigntools.org
14
Er tur!
15
Tjänsteritning (Blueprint)
17
Bild från servicedesigntools.org
19
Kundresa (Customer Journey)
20
Bild från servicedesigntools.org
21
Kundresa (Customer Journey) Bild från servicedesigntools.org
23
Scenarios
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.