Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avGeorg Martinsson
2
Bra sökmotoroptimering handlar egentligen bara om en sak: att bli nummer 1 och behålla positionen.
3
HANS SANDBLOM Forskning och utveckling på SEO
4
FILOSOFI Vi hjälper våra kunder att bli vinnare på sökmotorerna. SEO’s vision är att vara ledande inom sökmotoroptimering i Europa. Det uppnår vi genom satsningar på forskning och utveckling, samt en företagskultur som grundar sig på öppenhet, ärlighet och arbetsglädje.
5
FORSKNING Egna portaler för forskning och länkstrategier i Sverige, Europa och USA
6
ORACLE TETRAPAK IBSE-ON CAPGEMINI JÄRNIA MARBODALGÖTAVERKEN VOLVIA BT-TRUCKAR AFASVANSTRÖMS FSB BRAFILM JURISTBYRÅGÖTAVERKEN HUSMANHAGBERGRAGNSELLS UC BRÖDERNA EDSTRAND MRF BILTORGETNAJAD ELLOS ALLAANNONSER MEDBORGARSKOLANMIROI TEAMSPORTIA HOGIA LOOPIATOYOTA RIKSBYGGEN ANNONSBÖRSEN K-RAUTATINGSTADS mm. mm.
7
VI STÄNGER BYGGLAGRET I MOCKFJÄRD P.G.A GOD LÖNSAMHET VÅR NÄTBUTIK GÅR NÄMLIGEN OFÖRSKÄMT BRA. DÄR GÖR BÅDE DU OCH VI BÄTTRE AFFÄRER. VÄLKOMMEN TILL BYGGLAGRET.SE!
8
Ekonomisystem Inköpssystem Ordersystem Lagersystem Affärssystem
9
ORACLE OVÄNTAD MILJONAFFÄR PÅ EN ENDA SÖKNING GENOM EN SATSNING PÅSÖKMOTOROPTIMERING DREV GOOGLE BESÖKARE VIA ORGANISKA SÖKRESULTATET SOM INHANDLADE ETT AFFÄRSSYSTEM PÅ REKORDKORT UPPHANDLINGSTID – 14 DAGAR.
10
VAD ÄR SÖKMOTOROPTIMERING TrustRank - Förtroende On-page optimering - Relevansoptimering Off-page optimering - Länkstrategier
11
TRUST RANK = FÖRTROENDE WHOIS Ägare, adress, IP, mail/tel etc. Redirects Felaktiga minskar förtroendet Domänens ålder Förtroende Flera domäner Duplicate content
12
RELEVANSOPTIMERING Title Description Keywords Rubriker H1 Textinnehåll “Content is king”
13
LÄNKSTRATEGIER
16
VÅRA EGNA TOPPLACERINGAR PÅ GOOGLE Sökmotoroptimering Sökmotorpositionering Sökmarknadsföring Sökoptimering sökmotor marknadsföring SEO mm……
17
VÅRA KUNDERS PLACERINGAR 2006-09-19 600 kunder 17.451 TOP10 placeringar
18
UNIKT MED SEO Googles regler efterföljs Er hemsida optimeras Långsiktiga placeringar Starka länkstrategier Lätta eller svåra sökord, olika nivåer Forskning och utveckling Leder utvecklingen i Sverige
20
Bli en vinnare på sökmotorerna.
21
www.seo.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.