Ladda ner presentationen
1
GfK Fashion*Scope Översikt 2009
2
Rapportinnehåll: Totalmarknadens utveckling (konsumentvärde) sedan Dessutom utveckling för dam-, herr- och barnkläder sedan 2000. Klädmarknadens fördelning över året (månadsvis). Utvecklingen under de senaste tre åren samt skillnader mellan barn, dam och herr. Nyhet! Prisutveckling för kläder/skor sedan 2000 jämfört med KPI totalt. Huvudkategoriernas utveckling i konsumentvärde under de senaste fem åren. Plaggtyper – detaljerad information om volym, värde och snittpriser för drygt 25 enskilda kategorier under de senaste två åren. Försäljningskanaler – marknadsandelar för samtliga större försäljningskanaler totalt samt separat för dam, herr och barn. Utveckling under fem år. Åldersgrupper – snittkonsumtion per åldersgrupp under de senaste tre åren.
3
Pris: SEK moms Abonnemangskunder till GfK betalar SEK Rapport Undersökningen levereras i form av en åskådlig presentation i PowerPoint. Leverans Vecka Specifikation Se bilagor för specifikation av vilka kategorier och försäljningskanaler som ingår. Beställning Via mail till eller telefon
4
GfK Fashion*Scope Översikt 2009
Rapportinnehåll Specifikation – huvudkategorier: Specifikation – plaggtyper: Badplagg BH Dräkter Fritids-/joggingoverall Jackor Jeans Kalsonger Kappor/rockar Kavajer Kjolar Klänningar Kostymer Långbyxor Regnkläder Shorts Skid-/termooverall Skjortor/blusar Sovplagg Strumpbyxor Strumpor/sockar Tights/cykelbyxor Tröjor T-shirts/pikétröjor Trosor Underkläder tot. Skor Hemtextil Jackor Kavajer/kostymer/dräkter Jeans Långbyxor Tröjor T-shirts/pikétröjor Blusar/skjortor Kjolar Klänningar Underkläder Strumpor
5
GfK Fashion*Scope Översikt 2009
Rapportinnehåll Specifikation – försäljningskanaler: Varuhus Åhléns Lågprisvaruhus Dagligvaruhandel ICA Coop Postorderföretag Cellbes Ellos La Redoute H&M Distans Haléns Övriga inköpsställen H&M totalt Fackhandel för kläder Stora kedjor - Dressmann - H&M butik - JC - KappAhl - Lindex - MQ Mindre kedjor - Axelssons - Brothers - Camilla/Malmströms - Cassels - Cubus - Esprit - Flash - Ginatricot - Indiska - Jack & Jones/VeroModa - Joy - Polarn O Pyret - Zara - Övr. mindre kedjor Övrig fackhandel Sporthandel Intersport Stadium Team Sportia Övriga sportbutiker
6
GfK Fashion*Scope Översikt 2009
Rapportinnehåll Specifikation – butikstyper: Stora fackhandelskedjor Mindre fackhandelskedjor Övrig fackhandel Sportbutiker Varuhus Dagligvaruhandeln Postorder Övr. inköpsställen
7
GfK Fashion*Scope Översikt 2009
Mätmetod: Inköpsdata som insamlas varannan vecka via en web-baserad inköpsdagbok. Hushållsurval: 5.000 hushåll, representativa för svenska privathushåll samt för befolknings-strukturen på individnivå. Med utgångspunkt från offentlig statistik (SCB) byggs en sociodemografiskt representativ panel upp. Vårt stratifierade slumpmässiga urval av hushåll vägs utifrån region, ålder, hushållsstorlek och två nivåer på barnhushåll baserat på 9 basregioner. För individrelaterade produkter (kläder, skor, t.ex.) sker även individvägning, varvid individstrukturen (ålder och kön) justeras efter populationen. Ett hushåll, som ingår i panelen, som av olika orsaker inte kan fullfölja sina rapportering till GfK, byts ut mot ett så identiskt hushåll som möjligt inom samma region och sociodemografiska struktur.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.