Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avCecilia Pettersson
1
Susanna Heldt Cassel Tema Turism Högskolan Dalarna shc@du.se Master in Tourism Destination Development Magisterprogrammet i destinationsutveckling
2
Magisterprogram i destinationsutveckling – •Ett ettårigt påbyggnadsprogram efter kandidatexamen •Programmet ges på engelska och studenterna kommer från många olika länder, sedan 2009 •Teoretisk kunskap och praktiska inslag såsom studiebesök, gästföreläsningar samt projektarbeten •Internationella och svenska exempel i undervisningen, där huvudfokus ligger på turismen i Dalarna •Dalarna är en möjlig framtida arbetsmarknad
3
Studiebesök i SITE Destination 2011, 2012, 2013 och 2014 •Två studieresor med studenter till Sälen, Idre, Trysil och Engerdal under läsåret 2011-2012; en i början av 2013 och en i början av 2014 •Arrangemang tillsammans med Focus Innowent, SITE- destination och Region Dalarnas projekt ”Stanna i Dalarna” •Genomgång av de olika företagens och destinationernas förutsättningar och egna planer •Egna upplevelser av området •Sammanställning av intryck från studiebesöken samt identifiering av styrkor och svagheter för SITE som hållbar destination •Förslag på nya inriktningar och produkter
5
Allmänna synpunkter på SITE som världsdestination från internationella studenter •Vacker natur – vildmark som är unik! •De olika aktörerna (små och stora) kan knytas ihop bättre för mer intressanta upplevelser •Bör inte konkurrera om samma marknad som alperna – detta är en annan produkt - Flera typer av produkter, sommar och vinter kan utvecklas •Problematisk logistik och transporter – hur ska man hitta hit och ta sig runt? Kollektiva lösningar behöver utvecklas! •Språkproblem och kulturskillnader - internationella gäster (friluftsliv, självhushåll etc) •Tänk på ovana/internationella besökare – utveckla mer service och kring-tjänster (tex utrustning)
8
SITE Destination Study Trip 2014 Feedback By Ingmar Mehrtens, Alexandra Vatetco
9
Structure •Our background/master programme •Study trip, places (businesses) visited •Feedback of the trip •Suggestions of possible packages
10
Tourism Destination Development Programme •Studying ongoing research projects •Development of international and regional destinations in Dalarna •How to develop tourism destinations in a sustainable way •Focus: sustainability, event planning, cultural/natural heritage, marketing
11
Study Trip – Day 1 •Kläppen Ski Resort – Sälen •Travelling via ski resorts, visiting bakery in Trysil •Destination Femund Engerdal •Staying overnight at Bryggeloftet, Engerdal
12
Study Trip – Day 2 •Renbiten in Grövelsjön, hiking with reindeers •Meeting with Idre and STF representatives •Visiting Särna Turistgården bed&breakfast
13
Feedback of the trip – Transport infrastructure •Airport •Lack of public transport •Shuttle services •Car rental services
14
Feedback of the trip – International Destination – not yet! •Non coordinated marketing •Great interest of small business for cross-border cooperation •Scandinavian Mountains (Brand name)
15
Feedback of the trip – Representation of Sami people •Unique aspect and selling point •Products and packages based on Sami culture •Knowledge and unique experiences •Sami food (reindeer) •Exotic and should be marketed as such •Combination of nature and tradition with modern life •Appealing for Scandinavian and international tourists
16
Possible packages Ultimate active snow experience Beginners, groups /individuals, friends with no children, active families http://www.sitedestination.com/en/info/fotogalleri
17
Cooking and local cuisine (wilderness) Chefs, amateur cooks, retired, middle aged couples, friends with no kids expensive/luxury segment
18
Mountain fishing Winter/summer packages, families, groups of friends http://booking.salen.se/en/to-do/a79722/fishing-adventures-malung/showdetails
19
Hiking in 2 countries (in 2 national parks) Medium-budget travellers, active families, young/middle aged nature lovers, all Europe (Denmark, Germany, Holland) http://www.sitedestination.com/en/info/fotogalleri
20
Mountain golfing Middle – aged, expensive/luxury segment http://www.destination360.com/north-america/us/montana/golfing
21
Horseback riding Swedish, Danes, Germans, Dutch market Families, daughters and mothers and/or groups http://booking.salen.se/en/todo?filter=c%3D13717
22
Biologists and nature lovers, birdwatching School classes, groups from Germany, Holland
23
History (the border between Sweden and Norway) Europeans (Germans),middle aged, without kids
24
Thank you for your attention! If there are any quesions, feel free to ask!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.