Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMagnus Ek
1
Karin Nars Vipanat Media Ab 11.3.2009
2
Vipanat Media Ab, grundat 2004 3 verksamheter Baby Bio (startade som projekt 2003) Butik (webbutik 2005, fysisk butik 2007) Agenturer (2005) Alla verksamheter riktar sig till samma målgrupp småbarnsfamiljer
5
Baby Bio konceptet - Mycket engagerad målgrupp men med kort livscykel = mammaledigheten Hur få målgruppen att stanna kvar längre?
6
Lösning Skapa en webbutik med barnprylar (2005) Tröjor med texter (Storasyster, lillebror…) Skapa mera omsättning $$$
7
Vipanat webbutik 2005 - Snävt sortiment, liten omsättning => hur gå vidare? - För att få butiken växa krävdes ett större sortiment och ett genomtänkt butikskoncept - Fysisk butik med bredare sortiment 2007: Vipanat Lifestyle
9
Konklusion Att koncentrera sig på samma målgrupp har varit effektivt -Styrkan är kontakten med målgruppen småbarnsföräldrar - Kontakten skapas kring ett positivt evenemang: Baby Bio -Kontakten med målgruppen fortsätter trots att Baby Bio tiden tar slut - Målgruppen nås via många kanaler, på nätet och Face-to-face
10
Tack!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.