Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avJohannes Andersson
1
Foto Turism -En introduktion-
2
Problem & möjligheter •Kort turistsäsong •Åretruntupplevelser •Digitala kameror •Avancerade datorer •Internet
3
•Minnesvärda upplevelser •Lärande aktiviteter Turisten vill ha….
4
Fototurismens tre huvudmoment •Upptäckarglädje Hitta och dokumentera •Kreativitet Bearbetning •Stolhet Uppvisande
5
Syften •Förlängd turistsäsong •Säljbara upplevelseprodukter •Ökat samarbete (kultur, turism & näringsliv) •Stärkt identitet •Nätverk av destinationer genom FAST-LAIN
6
Genomförande - Konceptutveckling •Sammansättning referens- & intressentgrupper •Konceptualisering •Intressent-workshops •Intern utprovning •Återkoppling
7
Genomförande – Lansering •Boendeanläggningar •Fotografer •Fototurismpaket I •Kvalitetscertifiering •Marknadsföring
8
Genomförande – Internationalisering •Återkoppling - marknadsundersökning •Utvidgad databas •Fototurismpaket II •Samarbete med andra destinationer •Marknadsföring via FAST- LAIN och DestiNet
9
Genomförande – Mognad •Uppföljning, korrigering •Analys & dokumentation •Fototurismpaket III •Avslutningskonferens
10
Referensgrupp Representanter för de fyra Söderslättskommunerna
11
Avslutande frågor 1: Vill du vara med i nätverket ? 2: Vad kan du bidra med ? 3: Frågor ? 4: Tips ! Skriv under med: Namn och organisation e-mail adress mobilnummer
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.