Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avStefan Larsson
1
Social TV Peter Grufman (VD Comspace)
4
Social TV är just nu det hetaste området på den Amerikanska venture capital marknaden De stora aktörerna har börjat öppna plånböckerna - Google venture har investerat 4 miljoner dollar i GoMiso (Check in) - Yahoo har köpt IntoNow (Check in) för 30 miljoner dollar - BskyB har investerat 15 miljoner dollar i ZeeBox (Check in) - GetGlue (Check in) tog in 12 miljoner dollar i andra investeringsrundan från RHO Ventures och den första gav 6 miljoner dollar, från VenturesTimeWarner, RRE Ventures, and Union Square Ventures Aktiviteter inom social TV
5
Det finns 5 områden inom Social TV Smart TV (Connected TV) Television in Realtime TV Takes tv gaming Adaption of advertising to Social TV 360 TV audience Measurement Omvärldsanalys
6
Samsung, LG, Philips, Sharp, Sony, Toshiba, Apple Lenovo bygger på Android 4.0 Global standard för appar Smart TV (Connected TV)
7
Second Screen Check in Röstning (X-factor, American Idol) Twitter inlägg i live sändning (Amerikanska valet, The Voice) BeyondTV Television in Realtime
9
Second Screen Check in Röstning (X-factor, American Idol) Twitter inlägg i live sändning (Amerikanska valet, The Voice) BeyondTV Television in Realtime
10
Sociala spel kopplat till ett program eller en serie Million Pound Drop Live, online spelare deltar i The Bank Job under live sändning CSI, online spel TV takes gaming
11
Vid ”check in” ta del av olika erbjudande. Pepsi Max/IntoNow Adaption of advertising to Social TV
13
Vid ”check in” ta del av olika erbjudande. Pepsi Max/IntoNow Möjliggör t.ex. köp av saker som finns med på ett TV program Miso Sideshow Adaption of advertising to Social TV
15
Vid ”check in” ta del av olika erbjudande. Pepsi Max/IntoNow Möjliggör t.ex. köp av saker som finns med på ett TV program Miso Sideshow Adaption of advertising to Social TV
16
Statistik Att kunna få direkt info vad tittarna tycker om en show, studera användarbeteendet och skapa intäkter på det Trenderr, Bluefin labs, SocialGuide, Nielson 360 TV audience Measurement
18
2011 var året då Social TV blev ett begrepp One –Screen World to Two Screen World TV producenter kommer att börja anpassa formaten till second screen användningen Användarna kommer att vilja konsumera TV på ett nytt sätt Trender
19
De aktörer som är de stora spelarna är Amerikanska Check in -GetGlue, IntoNow, GoMiso, ZeeBox, BeyondTV, Tunerfish, MyBuddy TV, ScreenTribue, TapCast.tv, Tunerfish, TVCheck, TVFriend, WatchPoints, WizzChat Övriga - Clipsync, Dijt, Fanhattan, Fanvibe, Fanwave, About Glue, i.TV, Kaibi, KickFour, Leanin, Loyalize, Numote, Philo, Screach, Social Guide, Satarling, TheChanner, TvChatter, TVTak, TvMoment, TV Tune.in, TweeYourTV, VideoLive, Vlopp, Vualla, WatchParty,Yap.tv, Bravo Now, Clicker, SocialGuide, Yap.tv, Tvguide.com Aktörer
24
www.tvontime.se
25
Peter Grufman peter.grufman@comspace.se Tele: +46 8-6620799 Mobil: +46 708-774488 www.comspace.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.