Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Social TV Peter Grufman (VD Comspace).  Social TV är just nu det hetaste området på den Amerikanska venture capital marknaden  De stora aktörerna.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Social TV Peter Grufman (VD Comspace).  Social TV är just nu det hetaste området på den Amerikanska venture capital marknaden  De stora aktörerna."— Presentationens avskrift:

1 Social TV Peter Grufman (VD Comspace)

2

3

4  Social TV är just nu det hetaste området på den Amerikanska venture capital marknaden  De stora aktörerna har börjat öppna plånböckerna - Google venture har investerat 4 miljoner dollar i GoMiso (Check in) - Yahoo har köpt IntoNow (Check in) för 30 miljoner dollar - BskyB har investerat 15 miljoner dollar i ZeeBox (Check in) - GetGlue (Check in) tog in 12 miljoner dollar i andra investeringsrundan från RHO Ventures och den första gav 6 miljoner dollar, från VenturesTimeWarner, RRE Ventures, and Union Square Ventures Aktiviteter inom social TV

5  Det finns 5 områden inom Social TV  Smart TV (Connected TV)  Television in Realtime  TV Takes tv gaming  Adaption of advertising to Social TV  360 TV audience Measurement Omvärldsanalys

6  Samsung, LG, Philips, Sharp, Sony, Toshiba, Apple  Lenovo bygger på Android 4.0  Global standard för appar Smart TV (Connected TV)

7  Second Screen  Check in  Röstning (X-factor, American Idol)  Twitter inlägg i live sändning (Amerikanska valet, The Voice)  BeyondTV Television in Realtime

8

9  Second Screen  Check in  Röstning (X-factor, American Idol)  Twitter inlägg i live sändning (Amerikanska valet, The Voice)  BeyondTV Television in Realtime

10  Sociala spel kopplat till ett program eller en serie  Million Pound Drop Live, online spelare deltar i The Bank Job under live sändning  CSI, online spel TV takes gaming

11  Vid ”check in” ta del av olika erbjudande.  Pepsi Max/IntoNow Adaption of advertising to Social TV

12

13  Vid ”check in” ta del av olika erbjudande.  Pepsi Max/IntoNow  Möjliggör t.ex. köp av saker som finns med på ett TV program  Miso Sideshow Adaption of advertising to Social TV

14

15  Vid ”check in” ta del av olika erbjudande.  Pepsi Max/IntoNow  Möjliggör t.ex. köp av saker som finns med på ett TV program  Miso Sideshow Adaption of advertising to Social TV

16  Statistik  Att kunna få direkt info vad tittarna tycker om en show, studera användarbeteendet och skapa intäkter på det  Trenderr, Bluefin labs, SocialGuide, Nielson 360 TV audience Measurement

17

18  2011 var året då Social TV blev ett begrepp  One –Screen World to Two Screen World  TV producenter kommer att börja anpassa formaten till second screen användningen  Användarna kommer att vilja konsumera TV på ett nytt sätt Trender

19  De aktörer som är de stora spelarna är Amerikanska  Check in -GetGlue, IntoNow, GoMiso, ZeeBox, BeyondTV, Tunerfish, MyBuddy TV, ScreenTribue, TapCast.tv, Tunerfish, TVCheck, TVFriend, WatchPoints, WizzChat  Övriga - Clipsync, Dijt, Fanhattan, Fanvibe, Fanwave, About Glue, i.TV, Kaibi, KickFour, Leanin, Loyalize, Numote, Philo, Screach, Social Guide, Satarling, TheChanner, TvChatter, TVTak, TvMoment, TV Tune.in, TweeYourTV, VideoLive, Vlopp, Vualla, WatchParty,Yap.tv, Bravo Now, Clicker, SocialGuide, Yap.tv, Tvguide.com Aktörer

20

21

22

23

24 www.tvontime.se

25 Peter Grufman peter.grufman@comspace.se Tele: +46 8-6620799 Mobil: +46 708-774488 www.comspace.se


Ladda ner ppt "Social TV Peter Grufman (VD Comspace).  Social TV är just nu det hetaste området på den Amerikanska venture capital marknaden  De stora aktörerna."

Liknande presentationer


Google-annonser