Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Manual Sammanställning av enkätsvar
2
Gemensamt resultat för hela företaget
Om ni vill räkna ut ett gemensamt resultat för hela företaget kan ni göra på två sätt: med hjälp av verktyget (om ni är sex eller fler avdelningar) i excel (om ni är färre än sex avdelningar).
3
För sex eller fler avdelningar, grupper, enheter, gör så här:
1. Skapa en ny enkät. 2. Besvara den nya enkäten genom att ange en avdelnings sammanlagda resultat på varje fråga. 3. Upprepa steg två för varje avdelning. Namnge enkäten så att det tydligt framgår att den gäller det sammanställda resultatet för alla avdelningar.
4
För färre än sex avdelningar, grupper, enheter, gör så här:
Spara resultaten från de olika avdelningarna som excel-filer. En excel-fil för varje avdelning. Lägg samman resultaten för varje fråga. Till exempel: Fråga 1: De fyra avdelningarna har svarat = 317 Dela varje frågas summa med antalet avdelningar. Till exempel: 317/4=79,24. Avrunda till närmaste heltal. Nu har ni ett sammanslaget värde för varje fråga i enkäten.
5
Tänk på att: Spara alla mejl med länkar till respektive enkät. Prevent kan inte återskapa mejl med länkinformation. Prevent kan inte hjälpa till med att sammanställa resultat från enkäter. I sammanställningarna kommer det inte att synas om någon enskild person angett ett lägre värde än 25.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.