Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Bohus Cup - Hallansvarig

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Bohus Cup - Hallansvarig"— Presentationens avskrift:

1 Bohus Cup - Hallansvarig
Ni är huvudansvariga i respektive anläggning. Cupens ansikte utåt i hallen. Arbetsuppgifter: Kolla av med ansvarig för cafeteria och sekretariat att all personal finns på plats Se till att protokoll finns i sekretariaten Kolla av så att lagen finns på plats Kolla av så att domare finns på plats Ha koll på att matchscheman följs, så att det inte blir förseningar Se till att allting fungerar i anläggningen Huvudansvariga för att matchresultaten rapporteras in Se till att det ser fint ut i hallen/omklädningsrum. Sekretariat: Det kommer att vara bemannat av föräldrar under hela helgen. Uppgiften de har som sitter i sekretariatet är att sköta klockan, liverapporteringen och fylla i matchprotokollen. Er uppgift som hallansvarig är att se till att detta fungerar. Streaming: I varje hall skall alla matcher streamas. Kontrollera att personal finns på plats.  Protesthantering: Om något lag vill lämna in en protest, så tar ni emot denna ihop med protestavgiften på 500 kr. Därefter kontaktar ni cupledningen, som tar över ansvaret för ärendet. Städ: Förutsättningarna för städet är olika från hall till hall. Sätt er in i vad som gäller för er hall. Grundförutsättningarna är att städet utförs av anställd personal i hallarna, eller av våra föräldragrupper/cafépersonal. Ni som hallansvariga kan dock hålla ett vakande öga över hur det ser ut i anläggningen och sedan meddela respektive grupp vad som behöver göras. Man skall titta till omklädningsrummen regelbundet för att tömma sopor, titta efter om något har gått sönder och om det ser bra ut för nästa lag som kommer in.  I vissa hallar behöver de som har sista passet torka av. Man skall göra en grundkoll på och runt golvet om något har gått sönder eller kan vara farligt för spelarna under matcherna.  Läktaren skall hållas under kontroll. Efter sista passet så skall läktare sopas och ev. våttorkas så allt ser ut som de gjorde när vi kom. I vissa hallar städar personal på plats. I varje hall finns det framställt städutrustning för den städning som skall utföras. Tält: Utanför vissa hallar finns tält uppsatta.  Varje morgon skall tälten öppnas vid bra väder. Annars skall de öppnas så det blir till en ingång. På kvällen skall tälten stängas igen helt och så skall det städas i och utanför tälten. Detta skall föräldrarna göra, viktigt att ni kollar till tältet när ni skall stänga. Låsning: När allt är klart med städning och ni skall lämna hallen så skall ni hallansvarige vara med och låsa hallen. Detta sker på olika sätt i varje hall.

2 Bohus Cup - Seketariat Resultatrapportering Samtliga resultat skall rapporteras direkt efter varje avslutad match till resultat-service. Vid liverapportering sker detta automatiskt.  Matchprotokollen  ·  Matchprotokollen fylls i enligt de anvisningar som finns i sekretariatspärmen eller i appen. ·  Matchresultaten skall fyllas i på respektive protokoll. ·  En ledare från varje lag, samt domaren skall signera protokollen efter slut-signalen. ·  Protokollen skall förvaras i pärmen.  Till resultatservice: Vid eventuella problem med liverapporteringen, så kan ni ringa till resultatservice:  Vi som finns i resultatservice under Cupen är: Annika Jansson Josefin Strömblad   Bollar: Varje lag står för matchboll.  Domarna har ansvar för att matcherna spelas med rätt boll.  Västar: I nödfall om lagen har glömt bortaställ, så kommer sekretariatet att ha västar att låna ut. Det är viktigt att de kommer tillbaka efter utlåning.  Handdukar: Handdukar finns i lådan om det skulle behöva torkas under eller mellan matcherna.

3 Bohus Cup – Seketariat - Resultat

4 Bohus Cup – Seketariat - Resultat

5 Bohus Cup – Seketariat - Resultat

6 Bohus Cup – Seketariat - Matchklockan
1.  Tryck New Match => Yes. Nu kommer det att stå ”Vänta…handboll” i den gröna rutan. Det tar lite tid så bara vänta. När man får välja ”tidtagningssätt”, välj nedräkning.  2.  Sätt matchtid om den inte sätts automatiskt. Tryck Start när domaren blåser. För ens egen skull kan det vara bar att föra målen manuell med papper och penna bredvid. Tänk på att bestämma dig innan om du skall föra upp målen när domaren blåser för mål eller när hen blåser för spel vid mittlinjen.  3.  Vid ”halv”-halvlek Det skall pipa efter 10 minuter. Tryck Period => Halvlek => tryck 1 eftersom det fortfarande är 1:a halvlek. Nollställ tid => Yes = Klart  Gör en egen notering om vilken ”halvlek” det är: 11, 12, 21 eller 22  4.  Vid halvlek Tryck Period => Nollställ => Halvlek 2 visas => Yes = Klart  Ha koll på halvtidsresultatet, domaren kan vilja ha reda på det. 5.  Om domaren blåser och vill stoppa klockan tryck Stop och sedan Start igen 

7 Bohus Cup – Cafeterian Innan cupen startar  Varor till cafeterian kommer att levereras under torsdagen eller fredagen. Exakt tid kommer att meddelas veckan innan cupen. Representanter från respektive föräldragrupp skall då finnas på plats för att ta emot varorna och förbereda cafeterian. Under cupen Öppna inte förpackningar i onödan. Det som inte är öppnat går att lämna tillbaka om det blir över.  Utse en ansvarig som på sista passet på fredag och lördag ringer in för en avstämning av varor i lager så att vi skall kunna fylla på lager i resp. cafeteria.  Tänk på att separera pengahantering och färska livsmedel. Använd plasthandskar.  Efter cupen På söndagen stänger cafeteriorna efter att sista matchens spelare har duschat och överblivna varor hämtats. Kaffekompaniets termosar och kaffebryggare hämtas separat.  Kartongen med inventarier skall packas. Den skickas sedan samtidigt med överblivna varor på söndagen. Pricka av på den medskickade inventarielistan. Observera att inventarierna skall vara diskade och iordninggjorda.  Städning  Det är även cafeteriapersonalens uppgift att grovstäda hallen under helgen. Städutrustning finns i varje hall.  För sophanteringen kontakta vaktmästare eller hallansvarig. Ni skall kontinuerligt kolla av hur det ser ut i omklädningsrum och toaletter, så att standarden är ok. Kolla av toapapper.  Ta en sväng på läktaren emellanåt och plocka upp skräp. Självfallet håller vi cafeterian i ett fint skick.  Swishbetalning I alla hallar kommer man att kunna betala med Swish. Kunden kommer att göra sin betalning och sedan visa er telefonen som ett kvitto på att dom har betalat.  Swishnumret kommer att finnas i lådan som skall är utskickat av cafégruppen.  Det kommer att finnas ett klistermärke och 4 st A4 papper med numret på som skall sättas upp tydligt i hallarna. Viktigt att kolla under betalning Kolla tid och datum på kvittot, eller rör på skärmen, detta för att dom inte skall kunna använda samma kvitto flera gånger. Kolla att rätt belopp är inslaget. Kolla så att det är rätt Swish-nummer inslaget

8 Bohus Cup – Grill ·Grill finns på plats när ni kommer. ·All utrustning för grillen finns att hämta ut i lådorna cafeterian. ·På fredag behöver ni tända grillen omgående för att kunna servera så snabbt som möjligt. På lördag och söndag behöver ni börja tända grillen vid 9-tiden. Vid 10:00 skall det vara klart att senast kunna börja sälja mat. ·Prisskylt sätts upp på lämpligt ställe. ·Grönsaker och lök finns i kylskåpet i cafeterian.  ·Förvara grönsakerna i de burkar ni har (3 st) med tillhörande lock. ·Köttvarorna, samt bröden hämtar ni ut efterhand från cafeterian. Vid varmt väder, får ni se till att inte förvara köttet för länge i värmen, utan springa och hämta från kylen oftare. ·Grilla upp köttvarorna efterhand, så att det hela tiden är fräscht. Värmehåll inte hamburgare för länge, eftersom de är färdigstekta så är grillen mest för att värma dem. Vid värmehållning använd de plåtbläck och aluminiumfolie som finns med ·Betalning för grillad mat sker vid grillen. Midjeväska med växel finns i caféet. Swich-betalning fungerar också, se separat beskrivning. På kvällen när ni stänger ·Grillarna skall vara igång tills det märkbart minskar med folk detta gäller både fredag och lördag. Dock skall sista lagen få en möjlighet att köpa hamburgare efter match. ·På söndag stänger ni grillen en halvtimma efter sista matchen är slut. ·Gör rent galler löpande med de grillgallerborstar som finns i lådan. ·När ni grillat färdigt, så vattendränker ni grillen så att det inte finns någon glöd kvar. När ni är helt säkra på att det inte finns någon glöd, så häller ni över resterna av kolen i speciellt kärl och placerar grillen och kärl inomhus på de för grillen avsedda skivor.  ·På söndag efter sista passet, kommer en bil och hämtar grill och övrig utrustning i samband med varorna. Swishbetalning I alla hallar kommer man att kunna betala med Swish. Kunden kommer att göra sin betalning och sedan visa er telefonen som ett kvitto på att dom har betalat.  Swishnumret kommer att finnas i lådan som skall är utskickat av cafégruppen.  Det kommer att finnas ett klistermärke och 4 st A4 papper med numret på som skall sättas upp tydligt i hallarna. Viktigt att kolla under betalning Kolla tid och datum på kvittot, eller rör på skärmen, detta för att dom inte skall kunna använda samma kvitto flera gånger. Kolla att rätt belopp är inslaget. Kolla så att det är rätt Swish-nummer inslaget

9 Bohus Cup – Cuporganisation
Tävlingsansvariga: Mats Bengtsson  Pontus Ward Wiklund Hallansvariga: Luisa Bengtsson Caféansvariga: Kacka Alström Jannike Larsson   Domaransvariga: Thomas Willram Transportansvarig: Peter Pennebratt Mattransporter: Magnus Sjöstrand  Busslinjer: Torbjörn Falk  Resultatansvarig:  Annika Jansson Josefine Strömblad Streaming: Munever Alic Patric Liljeroth


Ladda ner ppt "Bohus Cup - Hallansvarig"

Liknande presentationer


Google-annonser