Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldramöte 06:or 20141124.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldramöte 06:or 20141124."— Presentationens avskrift:

1 Föräldramöte 06:or

2 Agenda Laget – Team 06 Lidingö Vikings HC Avsiktsförklaringen laget.se
Trivselregler Ordningsregler Träningar Matcher Sammanfattning

3 Lidingö Vikings 06 är: 34 st hockeyspelare
2 st huvudtränare – Mattias W, Nisse L 3 st assisterande tränare – Nicklas F, Josef B, Tomas A 1 st lagledare – Johan Bryvall 1 st lagledare/kassör – Niklas Hallner 1 st materialare – Johan Bihl 1 st sekretariatansvarig – Per Anberg Sponsoransvarig - Vakant Föräldraråd – Vakant Fler vakanser… Över 60 andra föräldrar

4 LVHC - Målsättning Lidingö Vikings har som mål att utveckla ishockeyglädje och ishockeykunnande genom god utbildning i stora årskullar av unga ishockeyspelare som behåller sitt ishockeyintresse långt upp i åldrarna. Målet är att få fram många duktiga ishockeyspelare. Klubbens framgång ska inte mätas i antal vunna matcher i barn och ungdomsår utan i hur många spelare vi får med oss hela vägen från knatteåren till senioråldern. Efter den aktiva karriären skall det vara naturligt och lockande att fortsätta i Lidingö Vikings som ledare.

5 LVHC - Kärnvärden Lidingö Vikings skall kännetecknas av följande kärnvärden som vi vill att alla spelare, ledare och föräldrar skall känna till och dela: Glädje Utveckling i alla åldrar och alla nivåer Respekt på och av isen Klubb- och laganda Ansvar

6 Avsiktsförklaringen Föreningarna (alla i distriktet) är ense om att barn och ungdomsspelares utveckling normalt främjas av att de företrädesvis spelar i sin moderförening och i lokal närhet till och med åldersgrupp U16. Inga aktiva värvningar får ske i ungdomsishockeyn genom att någon förening eller någon som är involverad i ett lag, såväl ledare som spelarförälder eller dylik tar kontakt med spelare eller föräldrar i andra föreningar med erbjudande om övergång. Efter U16 är det naturligt att spelare med elitambitioner söker sig till klubbar med sådan nivå.

7 laget.se All kommunikation kommer att gå via laget .se
Svara på kallelser. Där förväntat svar är fler från familjen, skriv antal utöver barnet. Kallelser till match kommer att låsas en tid före så andra kan kallas in.

8 Trivselregler Nolltolerarans vad gäller mobbing eller nedsättande kommentarer Alla ska känna att det är kul att komma till träningen Respektera varandra Lyssna när tränarna pratar Kom i tid till träning och match Byt om i hallen för att skapa bättre kontakt mellan spelare, om möjligt Svara på kallelser så snart som möjligt Inga föräldrar i omklädningsrummet, om möjligt.

9 Ordningsregler Inga föräldrar i omklädningsrummet, om möjligt. Ökar barnens ansvar och gemenskap. Inga föräldrar i båset. Klubborna utanför omklädningsrummet. Båda matcttröjorna med till match + matchdamasker. Inga matchtröjor på träning. (helst inte matchdamasker)

10 Träningar Syfte: Hur gör vi detta? Tillfällen
Att stärka grunderna hos alla spelare, dvs stark betoning på skridsko- och klubbteknik Utveckla var och en från sin nivå Ha roligt Hur gör vi detta? Många vuxna på isen Inga köer Samsyn bland vuxna runt laget Tillfällen 2-3 ggr/v Slipning

11 Matcher 3 lag anmälda i serien, Stockholm Hockey Cup, nya lag varje omgång 9 st spelare/match Kallelse via laget.se Viktigt att svara Hemmamatcher Sargbygge Domare Speakerbåset

12 Matcher forts Syftet med matcher Inspireras av andras kunskaper
Lyftas av eget ansvar Lära sig lagspel och att vinna/förlora

13 Att tänka på Samling 45 minuter innan match
Samling 30 min innan träning Färre föräldrar i omklädningsrummet Båda matchtröjorna packas ner till match Ordning och reda i omklädningsrummet Använd läktaren, grus i båset förstör slipningen Inga klubbor inne i omklädningsrummet

14 Sammanfattning En jättehärlig, stor grupp som vi skall göra allt för att behålla Stor spridning kunskapsmässigt Stor ledarstab, framförallt ledare på isen Stor grupp behöver många ledare VI BEHÖVER BLI FLER (som hjälper till)


Ladda ner ppt "Föräldramöte 06:or 20141124."

Liknande presentationer


Google-annonser