Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Välkomna!
2
Vänerns Pärla Cup 2016 Information om cupen Planering och organisation
Fylla organisationen Gruppledare utses från laget Funktionärsbemanning ifylld med namn, tider och ev. önskemål om var man helst vill jobba Tidsplan
3
Varför gör vi en cup…? Bra uppstart på säsongen
Mycket bra för sammanhållningen Mycket positivt för IBK Lockerud Bra för föreningens ekonomi och tillskott till lagkassorna En jättekul upplevelse för våra spelare! och ca spelare/ledare/föräldrar från andra föreningar
4
Vänerns Pärla Cup 3:e året som cupen spelas
dag 24 lag F02-F03 dagar 56 lag F02-F06 dagar 112 lag F02-F06 och P03-P07 Hög kvalitet och positivt bemötande i genomförandet är ledord!
5
VPC-koncept 2016 En helg för flickklasser och en helg för pojkklasser
Totalt 112 lag på två helger Totalt 280 matcher på två helger 2x14 min på lördag och 2x12 min på söndag, med rullande tid Fyra hallar (ICA, Dental, UWE, Tuna) Alla lag får lika många matcher (5 stycken) Gruppspel i två omgångar Cup Manager som cupstöd Övernattning med frukost på Vadsbogymnasiet Lunchservering i Vadsbogymnasiets matsal Roliga kringaktiviteter Samma upplägg alla fyra dagar Kvalitét är ett ledord!
7
Samtliga klasser fylldes redan i våras!
8
Deltagande lag från 11 distrikt…
9
Genomförande Fredag 23/9 F02-F03 dukar före
Lördag 24/9 F02-F03 genomförande F02-F03 återställer efteråt F04-F06 dukar Söndag 25/9 F04-F06 genomförande F04-F06 återställer efteråt Fredag 30/9 P03-P04 dukar före Lördag 1/10 P03-P04 genomförande P03-P04 återställer efteråt P05-P07 dukar före Söndag 2/10 P05-P06 genomförande P05-P06 återställer efteråt
10
Grovplanering av hösten inför VPC-16
VänernsPärla Cup Lördag 24/9 Söndag 25/9 Tisdag 13/9 Info till lagen 23/9 Förberedelser Föräldramöte Vecka 35 Bemanning Torsdag 9/9 Beställning lunch/logi Träningen startar för säsongen VPC-möte Måndag 10/10 Kl 18-19 Utvärdering VPC-möte Måndag 5/9 Kl Arbete VPC-möte Torsdag 24/8 Kl Uppstart/arbete VPC-möte Måndag 19/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte Måndag 12/9 Kl ”Förövning” 41 40 39 38 37 36 35 34 30/9 Förberedelser VänernsPärla Cup Lördag 1/10 Söndag 2/10 VPC-möte Måndag 26/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte
11
Läs in er på hemsidan…
12
Organisation Cupkommitté Grupper med ansvarsområden
Förbereder cupen fram t.o.m. augusti Grupper med ansvarsområden Gruppansvariga (1-3 per dag o grupp) Förbereder under september och ansvarar för genomförandet under cupdagarna Bemanning grupper (klart mitten sept) Föräldrar anger tid/önskemål. Placeras ut (i dialog) av cupkommitté
13
Sekretariat Huvud/Hall
Organisation VPC 2016 Cupkommitte Arena Sjukvård Säkerhet Vägvisning Parkering Grill Välkomst och Infocenter Sekretariat Huvud/Hall Kring- aktiviteter Lunch Logi Kiosk Media
14
Arena, säkerhet, sjukvård
Koordinering av dukning och återställande med hjälp av färdiga checklistor Hålla rent i och utanför arenan Resursgrupp
15
Vägvisning och parkering
Sätta upp och ta ned vägvisningsskyltar enligt karta Märka upp parkeringar med avspärrningsband Visa in till parkeringar Hålla angöringsvägar för utryckningsfordon fria Ordning och reda på parkeringar, före och efter
16
Grill Hämta grillar, mat och tillbehör Grilla ute och servera inne
Bemanna grill (parkeringsgrupp bemannar efter lagen har anlänt) Återställande efteråt
17
Välkomst- och infocenter
Cupens positiva ansikte utåt Ta emot deltagande lag och anhöriga Lagvärdar Välkomstkuvert Fruktpåsar Hjälpa deltagande lag och anhöriga Fördelar och skyltar omklädningsrum Bildspel till infotv Kiosk med begränsat utbud vid entré (vid högt tryck i Calles café)
18
Huvudsekretariat Planera och bemanna huvudsekretariat och hallsekretariat Ansvarar för koordinering av spelschema CupManager Presentation av resultat i arena på tavla och storbilder Kontakt med domare
19
Hallsekretariat Duka hallen enligt checklista Sköta matchur
Hålla tidsschema enligt spelprogram Rapportera matcherna i CupManager Speaker och musik i pauser Kontakt med hallens domare Utlottning av matchens tröja Återställande av hallar
20
Kringaktiviteter Speedshooting Canvaclotteriet Tipstävling
Godismålet (innebandyprickskytte) Ytterligare förslag…?
21
Lunchgruppen Hantering av matpreferenser (allergier, mm)
Lunchlista till välkomstkuvert Koordinering av lunchtider utifrån spelschema Dukning av matsalen Lunchservering Återställande efteråt
22
Logigruppen Fördelning och uppmärkning av lokaler
Mottagning och genomgång med övernattande lag Bemanning av övernattning Kiosk med begränsat utbud Kontrollera lagens återställande efteråt Eventuell städning
23
Kioskgruppen Bemanna Calles café
Förser kiosk med begränsat utbud vid entré Förser kiosk med begränsat utbud vid övernattning
24
Mediagruppen Samordna lagfoto Cupprogram Bemanna VPC:s instagramflöde
Hålla hemsidan uppdaterad under cupdagen Dokumentera cupen genom bilder och filmer
25
Grovplanering av hösten inför VPC-16
VänernsPärla Cup Lördag 24/9 Söndag 25/9 Tisdag 13/9 Info till lagen 23/9 Förberedelser Föräldramöte Vecka 35 Bemanning Torsdag 9/9 Beställning lunch/logi Träningen startar för säsongen VPC-möte Måndag 10/10 Kl 18-19 Utvärdering VPC-möte Måndag 5/9 Kl Arbete VPC-möte Torsdag 24/8 Kl Uppstart/arbete VPC-möte Måndag 19/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte Måndag 12/9 Kl ”Förövning” 41 40 39 38 37 36 35 34 30/9 Förberedelser VänernsPärla Cup Lördag 1/10 Söndag 2/10 VPC-möte Måndag 26/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte
26
Vad söker vi och vad ska de göra?
Gruppansvariga Vad söker vi och vad ska de göra? Generellt Driftiga, positiva personer Som är beredda att lägga tid i september och gärna har färdigheter som passar för en specifik grupp Samma koncept och kvalitet alla 4 dagarna! Gruppansvariga för dagarna planerar ihop
27
Gruppansvariga Behöver 2 namn per dag (inte nödvändigtvis/lag) F02/03, F04/05/06, P03/04 o P05/06/07 Särskilt söker vi… Köksutbildade till lunchgruppen Övernattande till logigruppen Fotografering, cupprogram, instagram/web. (Mediagruppen)
28
Organisation 2016
29
Funktionärsbemanning
Samtliga lag föräldramöte v 35 Listor med funktionärer Ange när man kan arbeta och önskemål om placering i grupp Helst heldagsfunktionärer!...men all hjälp är välkommen! Cupgruppen gör sedan slutligt bemanningsschema för alla dagar
30
Bemanningsbehov
31
Funktionärsanmälan All hjälp är välkommen – alla kan bidra!
Syskon funkar t.ex. utmärkt vid kringaktiviteterna med vuxenstöd.
32
Summering Har vårt lag utsett gruppansvariga?
Har vårt lag bemannat enligt behov? Hur ser funktionärsbemanningen ut? Ytterligare föräldrar, syskon, anhöriga, vänner att fråga? Ytterligare bemanningsbesked, ges till vem…? Idéer, medskick, olika typer av ”sponsring” mottages tacksamt!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.