Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Sammanfattning: Kedjornas nyckeltal 2016, och utveckling 2015.
Penetration Frekvens Värde per ink.tillfälle ICA 94,9 +0,5% 57,4 -5,1% 284,8 -0,7% Coop 75,7 -2,1% 32,8 -5,2% 253,6 +0,2% Axfood 77,1 -0,5% 33,7 -0,5% 237,0 -2,0% Bergendahls 43,2 +4,6% 14,5 -5,3% 311,6 -4,6% Lidl 45,5 +3,6% 18,5 +0,7% 167,1 -1,8% Netto 28,9 +2,1% 16, ,2% 165,9 -5,0%
2
Sammanfattning: Penetration 2016, och utveckling mot 2015
Autor / Thema der Präsentation Sammanfattning: Penetration 2016, och utveckling mot 2015 Topp 15 kategorier Topp 15 utveckling Matfett 98,2 Matbröd 97,9 Mjölk 97,6 Gräddprodukter 96,4 Frukt & Grönt 95,8 Hårdost 95,0 Yoghurt 91,5 Dessertost 91,3 Pasta 91,0 Korv 90,8 Skivad smörgåsmat 89,9 Fäskat kött/färs 89,9 Kryddor 89,4 Läsk/must 89,0 Såser 88,5 Akoholfri Öl ,7% Ölkorv ,0% Solprodukter ,3% Sportdryck ,9% Blöjor ,0% Kyld färdig deg ,8% Df Vegetariska produkter +9,4% Färsk kyckling ,8% Iste/Iskaffe ,5% Flerpacksglass ,2% Drageer ,2% Matgryner ,2% Dressing ,9% DF Snabbmat ,7% Tacoprodukter ,5% Penetration (Andel hushåll som köper kategorin) I utveckling ingår endast kategorier som mätts båda perioderna
3
Sammanfattning: Frekvens 2016, och utveckling mot 2015
Autor / Thema der Präsentation Sammanfattning: Frekvens 2016, och utveckling mot 2015 Topp 15 kategorier Topp 15 utveckling Frukt&Grönt 74,4 Mjölk 51,2 Matbröd 39,5 Gräddprodukter 30,7 Yoghurt 25,0 Matfett 23,9 Filmjölk 21,5 Kattmat 21,0 Färskt Kött/Färs 20,3 Hårdost 18,1 Juice 17,6 Smörgåspålägg 17,3 Korv 17,1 Läsk/Must 16,7 Dessertost 14,0 Alkoholfri Öl ,7% Solprodukter ,5% Kyld färdig deg ,6% Syltor/Aladaber ,7% DF Färdigmat ,7% Skumgodis ,5% Matgryner ,4% Färsk Kyckling ,3% Pepparkakor ,3% Drageer ,2% Nektar ,1% Hundmat ,1% Lakrits ,7% WC-block ,5% Majonnäs ,5% Frekvens (Hur ofta köper man kategorin)
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.