Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avBritta Jonsson
2
Vad är storyn bakom brandet? ▪Oatly är en svensk tillverkare av havre baserad mat och dryck ▪Idén till Oatly föddes i slutet av 1980-talet. 2001 lanserades varumärket Oatly. 2006 bytte företaget namn till Oatly AB. ▪Litet företag med stor ambitioner ▪Hållbarhet och hälsa ▪De bryr sej om planeten. Att byta från komjölk till havremjölk minskar växthuseffekten med 69%
3
VAD ALLT HITTAR DU? ▪Hemsida ▪Videon ▪Instagram ▪Twitter ▪Förpackningar ▪Reklambyrå som gjort Oatlys rebranding + kampanjer ( http://www.fb.se/work/oatly/rebranding ) http://www.fb.se/work/oatly/rebranding ▪Kampnajer (t.ex. http://www.72hrs.se/wow/ )http://www.72hrs.se/wow/
4
VAD ALLT HITTAR DU?
6
▪OATLYS REBRANDING (2014) ▪FORSMAN&BODENFORS (F&B) “The only problem is that their media budget is, to put it mildly, limited. Which is why we decided to treat the packaging as Oatlys main media channel, as an advertising space in itself.”
7
VILKET ÄR BUDSKAPET SOM FÖRMEDLAS AV ALLT DET MATERIAL DU HITTAR? ▪Hälsosamt och ”ekologiskt” intryck ▪Allt förmedlas på ett roligt sätt ▪Starkt budskap ▪Personligt ▪Mjölk är dåligt - drick havremjölk istället
10
VILKA KÄNSLOR OCH BEGÄR VÄCKER BRANDET? ▪Målgrupp: unga vuxna, tjejer? ▪JÄTTE FINA FÖRPACKNINGAR (vill rama in dem och hänga upp på väggen) ▪Underhållande ▪Väldigt svensk design ▪Skeptisk (de försöker övertala mej att mjölk är dåligt :’( ) ▪Dyrt ▪Oboy begär
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.