Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avLars-Göran Martinsson
1
Gräscupsgeneral Ha överblicken. Leda, samordna och driva arbetet inom gräscupskommittén. Vara ansiktet utåt. Kalla till och leda Gräscupsmöten Under gräscupen skall alltid någon ur staben eller generalen finnas på plats Se till att förbereda nästa år: Sanktionering av GFF och boka Zenithgården och A-plan Säkra en ny Gräscupsgeneral för nästa år. Tävlingsledning Stödja Gräscupsgeneralen Identifiera och definera arbetspaket. Dokumentera arbetssätt (aktivitetsbeskrivningar). Tidplanera och följa upp. Ta hand om och leda/fördela alla ”småuppgifter” som faller mellan stolarna, tex: – Bjuda in sponsorer – Planera in sjukvårdare på plats Göra arbetsschemat (tidigare gjort av sekretariat) Under gräscupen skall alltid någon ur tävlingsledning eller generalen finnas på plats Intern Infodisk Intern infodisk-info till funktionärer, sambandscentral, kontrollera att funktionärer kommer. Intern infodisk, organisera tvättning av funktionärströjor löpande under cupen Intern infodisk ansvarar för att detaljerade arbetsscheman med namn finns tillgängliga varje dag. Se till att alla laguppställningar finns tillgängliga. Informera tydligt att alla funktionärer får gratis fika, kaffe, saft, smörgås etc. Ta fram matchregler och regler för åldersdispenser, mixade lag etc. Hantera eventuella åldersdispenser etc redan under anmälningstiden. Finnas tillgänglig vid sekretariat under spelhelger. Hantera protester mm. Stödja domare och övriga arrangörer. Fatta alla ”svåra beslut”, tex väder, gräs/grus, ställa in, omspel mm. Ledargruppen – Sponsring Vara kontaktperson för sponsring. Samordna sponsring. Få hyffsat rättvis balans mellan insats och exponering. Be så många som möjligt att jaga sponsorer. Identifiera platser för reklam, tex matchprogram, hemsida, välkomstbrev, skyltar mm. Egna idéer – Priser-Prisutdelning Beräkna antal medaljer och pokaler. Köpa in medaljer. Se till att vandringspriser kommer fram till cup. Iordningställa prispall och ”pokalbord”. Organisera och genomföra prisutdelningar. Tex engagera någon ”kändis” för prisutdelning. Placera prisutdelnings podiet snett mot berget för att undvika motljus vid fotografering. Inventera priser från föregående år, (ok med olika medaljer till olika klasser)
2
Ledargruppen forts. – Anmälan + Spelschema + Plannumrering Bjuda in lag till cupen. Hantera inbetalningar. Skapa lista med kontaktuppgifter till deltagande lag. Schemaläggning av alla matcher Planfördelning. Eventuellt Excelmakron för automatisk resultatberäkning. – Domare Bjuda in domare Schemalägga domare. Reservdomare Anskaffa domarutrustning, fotbollar, västar till spelare Genomföra domarutbildning. Se till att det finns en domaransvarig tillgänglig under tävlingsdagarna som kan kontaktas om det behövs extra domare, ny visselpipa etc. Definera regler för ersättning för domare – Hemsida, press Sköta hemsida Underhålla och arkivera dokumentation. Plasta in matchspel/planer (A3 format) + vattenfast penna att skriva med. Ta fram Inbjudan, välkomstbrev, informationsbrev, mm. Inkludera parkeringsbiljett till tränare Göra mailinglistor/kontaktlistor Ordna välkomstkuvert med tex fikakuponger och matbeställningslapp. Fotograf – Planbygge Planera spelplaner för båda helger. (göra plankartor) Planera alternativ vid dåligt väder (grusplaner, inomhusplaner?) Se till att det finns mål, kritmaskin, hörnflaggor, måttband mm. Organisera och arbetsleda planbyggarkvällar. (tex bestämma planstorlek, straffområdesstorlek mm.) Kontrollera ev. laga hål i näten på målen. Se till att planer är nyklippta. Vid behov leda arbetet med att bygga om planerna under cupdagarna. – Sjukvårdare Ansvara för att sjukvårdare alltid finns tillgänglig under cupen Skapa planering för sjukvårdare under cupen Se till att sjukvårdsmaterial finns på plats, allergimedel mot getingstick ska finnas i väskan. Föräldragruppen – Arbetsschema – Fördela arbetsuppgifter och tider till respektive lag – Ge tips till respektive lag om hur tisdfördelning bör ske tex inte för korta pass och de som står på viktiga platser som infodisk står minst halva dagar. – Ekonomi/Bokslut Budgetansvar för cupen, godkänner inköp Sammanställa bokslutet (Gäller för båda helgerna) Fördela ut vinsten till respektive lag & Zenith (Sammanslagning av båda helgerna)
3
Forts. Föräldragruppen – Kassaredovisning Kvittera ut växelkassa och fördela ut Insamlig av pengar flera ggr under dagen Redovisning/Station – Servering Inköp och försäljning av div. färskvaror Tillagning av smörgåsar, hamburgare odyl. Insamling av hembakta kakor Inventera och handha överblivna varor Om arbetssituationen är lugn och under kontroll, gå ut och sälj vid fotbollsplanerna. Se till att det finns färdiga smörgåsar och kaffe till alla arbetande föräldrar och ledare – Omklädningsrum + städning Städning och tillsyn av omklädningsrum Fylla på tvål, toalettpapper odyl Handha kvittensen av alla gula o gröna tröjor till resp. lag Se till att det finns papperskorgar och att de töms All utomhus städning Se till att slutstädningen är ok inomhus – Matchvärdar Säkra att domare, fotbollar finns Dokumentera resultatet i varje match Ropa in resultatet till sekretariatet – Parkering Markera ut parkeringsplatser Markera reserverade parkeringsplatser för tränare. Backup plan vid regn (Grusplaner måste kanske användas för matcher?) Använda Trulsegårdsskolans parkering och fotbollsplan? Ta betalt, lämna matchprogram och dirigera bilburna gäster – Sekretariat + extern infodisk Motta resultat från matchvärdar Ropa ut resultat och målgörare Notera alla resultat löpande i XX Sätta upp resultatlistor Extern infodisk-svara på frågor från besökare, serva lagen – Försäljning/Lotteri/Spel Besluta om vad som skall säljas under cupen Besluta om vilka lotterier och spel som skall genomföras Försäljning av lotter Insamling av vinster Inköp av lotteriatteraljer Meddela vinstnummer till sekretariatet och omr.gruppen Utlämning av vinster
4
– Forts. Föräldragruppen – Områdesplanering (vaktmästare) Se till att det finns ett tält där bla.sekretariat, stab och informatörer sitter Ström till datorer odyl Backup vid regn Områdeskartor Skyltning (kontakta övriga grupper om behov av skyltar) Beställa eller köpa papperskorgar, container etc Pappershanddukar till toaletter Skoborstar etc Starta upp och avsluta varje cupdag så att allt kommer in.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.