Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkomna! Värmdö IF:s Administrationsutbildning 2010-10-07.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkomna! Värmdö IF:s Administrationsutbildning 2010-10-07."— Presentationens avskrift:

1 Välkomna! Värmdö IF:s Administrationsutbildning 2010-10-07

2 Agenda ?

3 o Värmdö IF:s organisation o Sportnik – Närvarorapportering o SISU o Rutiner kring materialbeställningar o Rutiner för bokningar av möteslokaler, fotbollsplaner och sporthallar o Värmdö Kommuns nya bokningssystem o Övrigt

4 Värmdö IF:s organisation HUVUDSTYRELSEN Bengt Engelberg, ordförande FOTBOLL Michael Lövgren ordförandeINNEBANDY Vakant ordförandeBASKET Niclas Tjeder ordförandeFRIIDROTT Helena S Laurin ordförandeHANDBOLL Johan Holmqvist ordförande KANSLI Niklas Mattsson, Kanslichef Kicki Parsmann, Administration Jessica Fredlund, Ekonomi Värmdövallen AB Lennart Harderud, VD

5 Närvarorapportering För varje aktivitet(träning/match) ger kommunen ett fast bidrag på 10kr + 8kr per deltagare och Riksidrottsförbundet ett fast bidrag på 24kr + 8kr per deltagare. Det innebär att en träning med 25 killar/tjejer ger ett bidrag på 10kr+24kr+(8*25)+(8*25) = 434kr! Alla mellan 7-20 år är bidragsberättigade Ett tillfälle = min 60min Max ett tillfälle per dag Hur gör man då närvarorapporteringen i Sportnik?

6 SISU Fyll i närvarorapport vid ex. varje ledarträff (vuxna) Föräldramöte OK om det är ett ”diskussionsmöte”, policyfrågor, värdegrund etc. Varje deltagartillfälle ger ett bidrag tillbaka till föreningen i form av utbildningar och utbildningsmaterial 35kr tim ledarträff, minst tre personer á 45 min 20kr tim möte med aktiva, teoripass Redovisningsblanketter finns på kansliet Viktigt att samtliga uppgifter fylls i på blanketten (låt den gå runt) Lämna ifylld redovisningsblankett till kansliet alt. skicka den direkt till SISU

7 Materialbeställningar Allmän information och regler kring föreningens materialutbud finns på www.varmdoif.se (där hittar ni även hela utbudet i bilder) www.varmdoif.se Beställningsblankett Alla overallbeställningar går via kansliet Egna sponsorer är tillåtet på overaller, träningskläder etc. Kansliet är behjälpliga med fakturering av sponsorer Material till laget (bollar, konor, västar etc.) beställs 1 ggr/år (inventering/önskemål) Påfyllnad av material görs via föreningens materialansvarige, Agge, efter godkännande av sektionsstyrelsen Idag har vi avtal med Stadium/Adidas

8 Bokning av planer och lokaler Värmdö IF har blocktider på Värmdövallen, Hemmesta Sporthall, idrottshallen åk F-5 och Viks Idrottshall. Strötider i Ösby Sporthall, Doctus och Munkmora Alla träningstider läggs utav respektive sektionsstyrelse innan säsong Alla extra bokningar, matchflyttar etc. görs via Värmdö IF:s kansli Vid ev. matchflyttar åligger det lagledaren att kontakta motståndare/domare Ledare- och föräldramöten kan hållas på Värmdö IF:s kansli, Hemmestaskolans matsal, sal 168 i Hemmestaskolan. Bokningar av möteslokaler sker via kansliet Värmdö Kommun är ”ägare” av alla fotbollsplaner, sporthallar och möteslokaler vilket innebär att Värmdö IF inte har ensamrätt på anläggningen

9 Nytt bokningssystem Värmdö kommun har (äntligen) infört ett nytt webbaserat bokningssystem http://boka.varmdo.se

10 Övriga frågor ? Värmdö IF:s Kansli Öppettider: Måndag-fredag 09:00-17:00 (Torsdagar kvällsöppet till ca 19:30) 08-570 220 10 alt. kansliet@varmdoif.sekansliet@varmdoif.se


Ladda ner ppt "Välkomna! Värmdö IF:s Administrationsutbildning 2010-10-07."

Liknande presentationer


Google-annonser