Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avBritta Anna-Karin Abrahamsson
1
Johan Edgren Kommunikatör, gatukontoret, Malmö stad 27 februari 2014 Kommunikation kring Citytunneln
3
201 0- 11- 12/ AM E/IN FO
6
kommunikation
7
Citytunneln 100.000-tals grannar Sex års bygge mitt i city Störningar Tunnelbygge är oroväckande Oklar finansiering Politiskt projekt Abstrakt nytta …
8
Citytunneln Mänsklig länk Inget byggprojekt
9
Citytunneln Tekniskt projekt Miljöprojekt Informationsprojekt
10
VARFÖR INFORMATION? acceptans för Citytunneln skapa en sådan inställning till projektet att det ger bästa möjliga villkor – tekniskt och ekonomiskt
11
GUIDER Informationsavdelningen INFORMATIONSCHEF INFORMATIONS- ASSISTENT REDAKTÖR UTSTÄLLNINGS- ANSVARIG BYGG- INFORMATÖR GUIDER BYGG- INFORMATÖR
12
Informationssamarbete Citytunneln Malmö stadSkånetrafiken Banverket JernhusenSJ
13
Varifrån hämtar du din kunskap om Citytunneln?
14
Media är en viktig kanal för att trovärdigt nå ut med information. Därför skall kontakter med medias representanter prioriteras. Informationsavdelningen skall alltid informeras vid kontakter med media. Ur projekthandboken:
15
Vägar till media – Malmö stad Pressmeddelande Presskonferenser Pressträffar Nyheter på hemsidan Informationsblad Tips Personliga kontakter
16
Vägar till media - Citytunneln Pressmeddelande Presskonferenser Pressträffar Nyheter på hemsidan Nyhetsbrev Tips Personliga kontakter
17
INGENJÖREN JOURNALISTEN
18
Konsult: Borstahusen Förebyggande information www.malmo.se/citytunneln Informationsbrev i brevlådan Byggskyltar Informationsmöten Personliga kontakter
21
Förebyggande information Nyhetsbrev www.citytunneln.com Informationsbrev - direkt information i brevlådan -flygblad -information vid temporär arbetsplats Anslagstavlor Byggplank, utsiktsplattformar etc. Broschyrer och liknande Informationsmöten Öppet hus Personliga kontakter Utställning, studiebesök
27
201 0- 11- 12/ AM E/IN FO Utsiktsplattformar
28
Skånska Dagbladet 2006-11-30
29
201 0- 11- 12/ AM E/IN FO Utställning i city
30
Klagomålshantering Jour med 020-nummer dygnet runt Jourpersonal tillgänglig dygnet runt Registrering av klagomål digitalt
31
Information i etapper till boende längs borrningssträckan Totalt fick 10 000 hushåll information200 meter från vardera tunnelrörTvå utskick, ett för varje borrmaskin14 dagar före ankomst Tunnelborrning nov-06 – april-08
32
Synpunkter och klagomål – Tunnelborrning – Totalt 29 inkomna synpunkter på TBM 10 synpunkter på arbetstågen Sömnsvårigheter, skakningar och vibrationer, stomljud etc. Påverkan i tid – max tre dygn Elva hotellnätter fördelade på fem personer
33
Varifrån hämtar du din kunskap om Citytunneln?
34
BOENDE VID TRIANGELN Varifrån hämtar du din kunskap om Citytunneln?
35
Får du information om vad som händer med byggandet av Citytunneln?
36
Tar du del av informationen?
37
Känner du dig informerad om det som händer kring byggandet av Citytunneln?
38
Vilket sammanfattande förtroende har du för Citytunneln?
39
Vad är din generella inställning till Citytunneln?
41
Kan du trots din inställning acceptera att Citytunneln byggs?
42
Stora infrastrukturprojekt på gång MalmöExpressen Spårvagn Malmöringen 8 Million City – höghastighetståg Oslo - Köpenhamn Öresundsmetro
43
”Sveriges bästa stadsbusslinje” MalmöExpressen
44
201 0- 11- 12/ AM E/IN FO Malmöringen Nya hållplatser
45
KÖPENHAMN-MALMÖ PÅ 15 MINUTER – AVGÅNG VAR FEMTE MINUT
46
Johan Edgren johan.edgren@malmo.se 040-34 13 20 Tack för uppmärksamheten!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.