Demo 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
Advertisements

Vem är jag? Rektor Kastalskolan Lärare svenska engelska i Umeå
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
~ Den första mobiltelefonen ~
Följ med oss på resan in i Det nya arbetslivet
A 3D racing game with network support. Team •Jonas Gustafsson •Lin Loi •Fredrik Norén •Michael Sandén •Patrik Sjölin.
Att söka och förvalta kunskap
Vi är den lilla skolan mitt i city med nära till allt!
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
A 3D racing game with network support. Team •Jonas Gustafsson •Lin Loi •Fredrik Norén •Michael Sandén •Patrik Sjölin.
Datavetenskapens roll. Datavetenskap •Vad är datavetenskapens roll i kognitionsvetenskapen?
Projektledning är död, länge leve smidig systemförvaltning
Hur använder vi Internet ?. • till att få kontakt med andra.
Flödesmodellen & Tillgänglighet Landstinget Blekinge
Avslutning Lärare förädlar Sveriges viktigaste naturprodukt!
INFINITE96BLOG PRESENTATION. ÄGARE JAG HETER DEMAN JAG HAR EN PASSION FÖR SKÖNHET OCH VILL HJÄLPA ANDRA NÅ SINA FULLA SKÖNHET POTENTIAL. DÄRFÖR ÖPPNADE.
Fortsättningskurs i Programmering lektion 3 Johan Hjerling
Ta en bild Ta en bild Så här enkelt är det:: - Sitt ner framför monitorn. - Titta rakt in i kamerans lins. Ta en bild “ - Tryck “ Ta en bild “. -!!! SITT.
Information om I-ks Linus Lund. Varför valde jag ks?  Lät som intressanta kurser  Verkade vara svårt – ville ha en utmaning.
IT i Sverige 2009 Kort introduktion
Näringslivet och universitetet Erfarenhet från samarbete med lokala företag och Compare Johan Eklund.
Hur kan man bestämma kön på fåglar? Fram till nu har detta varit ett svårt problem. I många fall har endoskopi varit den enda säkra metoden.
Jämförelse av 3D-möjligheter för HTML5 Rasmus Saxén.
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
ArgumentationsanalysI 1. Semantiken erbjuder oss verktyg med vars hjälp vi kan: (i) uttrycka oss tydligare (när situationen så kräver), (ii) undvika missförstånd.
Välkomna till Högskolan på Åland SEMINARIUM om Läs- och skrivovana MÅLET är att utbyta kunskaper, erfarenheter, idéer och glädjeämnen TID: den 27 – 28.
Och annat runt omkring det!
Grafiken: En del av spelet Rickard ArvedalFredrik Andersson.
Utbildarutbildning Ny organisation fr o m 1/ IdrottOnline (5 personer) IT/Drift (5 personer)
Sjöfart och teknikmuseet Projekt i samarbete mellan museet och Sege Parks förskola.
Etik Religionskunskap, åk 9.
Idén -nära dialog i en liten kommun Uppdraget Kulturstrategi och Kulturplan för Bengtsfors kommun.
1. Har du en idé? 2. LeaderGotland har projektpengar! 3. Är du under 25? 4. Vi hjälper dig till Triggerpengen!
Fotografi. Kompaktkamera Allt i ett Systemkamera utbytbar teknik.
Mervärden och aha-upplevelser
Malmö stads projekt kring dokument och ärendehantering
Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag
Hur vi sätter mål och förankrar till vårat undermedvetna
Områdesmöte Vårterminen Agenda Del 1: Status upphandling och tidsplan Områdesmöte Grundidé Diskussion Del 2: Arbete i resp. grupp.
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
GULDÅLDERN I FINLÄNDSK KONST
”Vi måste göra om intranätet
7 1 Programmerare vs. Designers Sus Lundgren. 7 2 Programmerare vs. Designers Sus Lundgren.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
Medveten nävaro Du kan öka din förmåga att göra det bästa av varje situation. Du minskar ditt automatiserade sätt att reagera och ökar din valfrihet och.
Projekt i Projektledningskursen och Introduktion till Projektbaserad produktutveckling (“IPP-kursen”
Design av autonoma mobila robotar TNE076 Kursen startar i januari 2004, 5p Finns nu som valbar för ED men andra kan också välja Går över två perioder Institutionen.
Tekis FDO-läsare Topobase årsmöte 2009 Mats Norberg.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
===== 15 Minutes ===== 45 Minutes Förbättra livet genom en ökad kunskap om de omedvetna livsmönstren.
Möjligheter och konsekvenser Jonas Mellin. Framtiden (allmänt) Framtiden (allmänt) –Teknikhistoriskt perspektiv, en brasklapp –Vad som skymtar i framtiden.
Lektionsupplägg Elevkommentarer Länkar och namn. Lektionens arbetsgång Uppvärmning Säger tal-eleven lägger och skriver Se talgestalter- eleven lägger,
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Framtidskartläggning
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
Det Globala Energisystemet Mikael Höök, teknologie doktor Globala Energisystem, Uppsala Universitet Kursinformation för sommarkursen Ångströmlaboratoriet,
Entreprenörskap i Huddinge – Från förskoleklass till åk 9, och gymnasiet.
Fotografi. Kompaktkamera Allt i ett Systemkamera utbytbar teknik.
Ett integrerat lärande landskap Jonas Nordquist Medical Case Centre Karolinska Institutet.
Rädda klassrummet.
Kreativa verktyg och metoder
Christina Nygren-Landgärds
[Förbättringsprojekt]
Det Antika Grekland.
Synliggör synsätt som styr och stör - Fördjupning
Rädda klassrummet SLÖJD.
Förslag: Projekt ”utveckla forum för samråd” sektor utbildning – process, systematik, röd tråd, fokus, lokalt-centralt ”So-undervisning mitt ibland oss”
Presentationens avskrift:

Demo 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning

Inhibitor Ett projekt i kursen TNM Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning

Jonas Zeitler Modellering och ljussättning Kalle Krantz Skuggor och shaders Marcus Nygren Kamera och triggers Jonas Petersson Modellering och triggers ProducentProgrammerareSkribentProjektledare 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning

1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattning Portabilitet och polygoner • IE6? • Budgetproposition: polygoner • DIY a. Kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål i. Förnuft | ii. Känsla

1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål i. Förnuft | ii. Känsla Vietnam och Windwaker

1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål i. Förnuft | ii. Känsla Vietnam och Windwaker • Hyper-orealism • Du får styra… • … men vi också!

1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Vår kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning

1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Bloggen:

1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar webGL Idé Kamera Arbets- fördelning VärldenThree.js Story SkuggorDemo Jobba på sin del

1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning i. JavaScript och WebGL| ii. Three.js

1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning i. JavaScript och WebGL| ii. Three.js Enkelt att använda Det mesta som förväntas finns Odokumenterat Under utveckling

i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Kamera och triggers, boilerplate, good practise, JSON, kodstruktur, o.s.v. Skuggor! “Det är inte kul om det inte är svårt”

Texturer och transparens • Wrapping • Mapping odellen • Panorama eller HDRI? Låt Photoshop • Räkna matte Skydome i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar

i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Partikelsystem Dammtuss/eldflugor

i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Instabila system och stabila system Demo

1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning a. Nu vs. målet| b. Frågor? Idag Mer levande miljö Utveckla världen Shaders

1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning a. Nu vs. målet| b. Frågor? Frågor? :)