Demo 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning
Inhibitor Ett projekt i kursen TNM Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning
Jonas Zeitler Modellering och ljussättning Kalle Krantz Skuggor och shaders Marcus Nygren Kamera och triggers Jonas Petersson Modellering och triggers ProducentProgrammerareSkribentProjektledare 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning
1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattning Portabilitet och polygoner • IE6? • Budgetproposition: polygoner • DIY a. Kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål i. Förnuft | ii. Känsla
1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål i. Förnuft | ii. Känsla Vietnam och Windwaker
1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål i. Förnuft | ii. Känsla Vietnam och Windwaker • Hyper-orealism • Du får styra… • … men vi också!
1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Vår kravspecifikation| b. Syfte, inspiration och mål 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning
1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Bloggen:
1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar webGL Idé Kamera Arbets- fördelning VärldenThree.js Story SkuggorDemo Jobba på sin del
1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning i. JavaScript och WebGL| ii. Three.js
1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning i. JavaScript och WebGL| ii. Three.js Enkelt att använda Det mesta som förväntas finns Odokumenterat Under utveckling
i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Kamera och triggers, boilerplate, good practise, JSON, kodstruktur, o.s.v. Skuggor! “Det är inte kul om det inte är svårt”
Texturer och transparens • Wrapping • Mapping odellen • Panorama eller HDRI? Låt Photoshop • Räkna matte Skydome i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar
i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Partikelsystem Dammtuss/eldflugor
i. Sammanfattning | ii. Modeller | iii. Partikelsystem 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning 1. Demo | 2. Start | 2. Oss | 3. Idén | 4. Processen | 5. Sammanfattninga. Arbetsgång | b. Från start till mål | c. Teknologi | d. Problem och lösningar Instabila system och stabila system Demo
1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning a. Nu vs. målet| b. Frågor? Idag Mer levande miljö Utveckla världen Shaders
1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning a. Nu vs. målet| b. Frågor? Frågor? :)