Kvalitetsbarometern LSS 2017

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Advertisements

11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Haparanda stad Invånarenkät 2015 Haparanda stad – Invånarenkät
Genomföra - brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar hur våra brukare.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Anhörigvårdare Spånga-Tensta.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Stadsledningskontoret Brukarundersökning 2010 Vård och omsorgsboende Östermalms stadsdel Kampementets äldreboende.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
SKLs nationella brukarundersökning 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resultat nationella brukarundersökningen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Kvalitetsbarometern LSS 2017 Nacka Kommun Kvalitetsbarometern LSS 2017 Gruppboenden totalt

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Om undersökningen Syfte Syftet med brukarundersökningarna är att ge nacka kommun kunskap om brukarnas uppfattning om kvaliteten på insatserna. Ge verksamhetsövergripande bilder av brukarna och de närståendes upplevelser av kvalitet inom bostäder med särskild service och daglig verksamhet i Nacka kommun. Målgrupp och Metod Målgruppen för undersökningen är 91 personer/brukare med funktionsnedsättning boende i gruppboende. Undersökningen har genomförts på plats i respektive boende mellan vecka 39-42, 2017 (Surfplatta eller Pictogram/papper). I det fall personen inte varit närvarande eller inte haft möjlighet att svara helt själv har enkäten skickats till anhörig/god man med en instruktion om att gärna besvara enkäten tillsammans med brukaren. Totalt besvarades undersökningen av 66 personer vilket ger en svarsfrekvens på 73 procent. 2017 års undersökning är en anpassning till motsvarande undersökningar som genomförs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Resultaten saknar därför jämförelsevärden mot tidigare år i 2017 års rapporter. För att ett resultat ska tas fram krävs minst 5 svar. Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Resultat Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Sammanfattning I stort positiva resultat där de allra flesta trivs på sitt boende Resultaten visar på en viss tveksamhet om alla i personalen pratar så att brukaren förstår vad de menar Det finns hos en del en känsla av att inte alltid känna sig trygg med personalen En inte obetydlig andel uppger också att de ibland är rädda för något hemma Svaren mellan olika boenden varierar Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS 2017 Nacka Kommun Kvalitetsbarometern LSS 2017 Serviceboenden totalt

Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende Resultat Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende

Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende

Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende

Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende

Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende

Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Sammanfattning I stort positiva resultat där de allra flesta trivs på sitt boende Resultaten visar på en viss tveksamhet om alla i personalen pratar så att brukaren förstår vad de menar En inte obetydlig andel uppger också att de ibland är rädda för något hemma Stora likheter med gruppboenden Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS 2017 Nacka Kommun Kvalitetsbarometern LSS 2017 Daglig verksamhet totalt

Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet Sammanfattning Målgrupp och Metod Målgruppen för undersökningen är 176 personer/brukare med funktionsnedsättning som deltar i daglig verksamhet som de får som stöd inom ramen för LSS. Undersökningen har genomförts på plats i den dagliga verksamheten. I det fall personen inte varit närvarande eller inte haft möjlighet att svara helt själv har enkäten skickats till anhörig/god man med en instruktion om att gärna besvara enkäten tillsammans med brukaren. Totalt besvarades undersökningen av 115 personer vilket ger en svarsfrekvens på 65 procent. 2017 års undersökning är en anpassning till motsvarande undersökning som genomförs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Resultaten saknar därför jämförelsevärden mot tidigare år i 2017 års rapporter. För att ett resultat ska tas fram krävs minst 5 svar Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet

Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet

Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet

Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet

Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet

Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Sammanfattning I stort positiva resultat där de allra flesta trivs på sin dagliga verksamhet Något fler känner sig trygga med personalen och upplever att personalen pratar med dem så att de förstår vad de menar En inte obetydlig andel uppger även här att de ibland är rädda för något (på den dagliga verksamheten) Resultaten varierar mellan dagliga verksamheter Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende

Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Kontakt Markör För frågor kontakta: Peter Linsér peter.linser@markor.se 070-697 85 05 Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende