Kvalitetsbarometern LSS 2017 Nacka Kommun Kvalitetsbarometern LSS 2017 Gruppboenden totalt
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Om undersökningen Syfte Syftet med brukarundersökningarna är att ge nacka kommun kunskap om brukarnas uppfattning om kvaliteten på insatserna. Ge verksamhetsövergripande bilder av brukarna och de närståendes upplevelser av kvalitet inom bostäder med särskild service och daglig verksamhet i Nacka kommun. Målgrupp och Metod Målgruppen för undersökningen är 91 personer/brukare med funktionsnedsättning boende i gruppboende. Undersökningen har genomförts på plats i respektive boende mellan vecka 39-42, 2017 (Surfplatta eller Pictogram/papper). I det fall personen inte varit närvarande eller inte haft möjlighet att svara helt själv har enkäten skickats till anhörig/god man med en instruktion om att gärna besvara enkäten tillsammans med brukaren. Totalt besvarades undersökningen av 66 personer vilket ger en svarsfrekvens på 73 procent. 2017 års undersökning är en anpassning till motsvarande undersökningar som genomförs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Resultaten saknar därför jämförelsevärden mot tidigare år i 2017 års rapporter. För att ett resultat ska tas fram krävs minst 5 svar. Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Resultat Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Sammanfattning I stort positiva resultat där de allra flesta trivs på sitt boende Resultaten visar på en viss tveksamhet om alla i personalen pratar så att brukaren förstår vad de menar Det finns hos en del en känsla av att inte alltid känna sig trygg med personalen En inte obetydlig andel uppger också att de ibland är rädda för något hemma Svaren mellan olika boenden varierar Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS 2017 Nacka Kommun Kvalitetsbarometern LSS 2017 Serviceboenden totalt
Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende Resultat Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende
Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende
Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende
Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende
Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende
Kvalitetsbarometern LSS. Serviceboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Sammanfattning I stort positiva resultat där de allra flesta trivs på sitt boende Resultaten visar på en viss tveksamhet om alla i personalen pratar så att brukaren förstår vad de menar En inte obetydlig andel uppger också att de ibland är rädda för något hemma Stora likheter med gruppboenden Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS 2017 Nacka Kommun Kvalitetsbarometern LSS 2017 Daglig verksamhet totalt
Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet Sammanfattning Målgrupp och Metod Målgruppen för undersökningen är 176 personer/brukare med funktionsnedsättning som deltar i daglig verksamhet som de får som stöd inom ramen för LSS. Undersökningen har genomförts på plats i den dagliga verksamheten. I det fall personen inte varit närvarande eller inte haft möjlighet att svara helt själv har enkäten skickats till anhörig/god man med en instruktion om att gärna besvara enkäten tillsammans med brukaren. Totalt besvarades undersökningen av 115 personer vilket ger en svarsfrekvens på 65 procent. 2017 års undersökning är en anpassning till motsvarande undersökning som genomförs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Resultaten saknar därför jämförelsevärden mot tidigare år i 2017 års rapporter. För att ett resultat ska tas fram krävs minst 5 svar Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet
Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet
Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet
Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet
Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet
Kvalitetsbarometern LSS. Daglig verksamhet
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Sammanfattning I stort positiva resultat där de allra flesta trivs på sin dagliga verksamhet Något fler känner sig trygga med personalen och upplever att personalen pratar med dem så att de förstår vad de menar En inte obetydlig andel uppger även här att de ibland är rädda för något (på den dagliga verksamheten) Resultaten varierar mellan dagliga verksamheter Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende
Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende Kontakt Markör För frågor kontakta: Peter Linsér peter.linser@markor.se 070-697 85 05 Kvalitetsbarometern LSS. Gruppboende