Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Advertisements

11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg

HEMTJÄNST Svarsfrekvens: 62 %, 238 personer Inflytande Brukar personalen ta hänsyn till dina åsikter och önskemål om hur hjälpen ska utföras? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 90 93 86 Ibland 9 4 6 10 Sällan/nej aldrig 2 3 14

Inflytande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 64 68 63 61 Brukar du kunna påverka vid vilka tider personalen kommer? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 64 68 63 61 Ibland 20 19 18 17 Sällan/nej aldrig 16 13 22

Information 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 80 77 78 70 Brukar personalen meddela dig i förväg om tillfälliga förändringar? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 80 77 78 70 Ibland 13 11 9 Sällan/nej aldrig 7 12 17

Bemötande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 94 99 98 97 Brukar personalen bemöta dig på ett bra sätt? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 94 99 98 97 Ibland 5 1 2 Sällan/nej aldrig

Trygghet 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska tryggt 88 91 89 Hur tryggt eller otryggt känns det med stöd från hemtjänsten? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska tryggt 88 91 89 Varken tryggt eller otryggt 7 6 8 Ganska/mycket otryggt 5 2 3

Helheten 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 91 94 90 89 Hur nöjd eller missnöjd är du sammantaget med den hemtjänst du har? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 91 94 90 89 Varken nöjd eller missnöjd 7 3 6 8 Ganska missnöjd/mycket missnöjd 2 1 4

SÄRSKILT BOENDE Svar från 56 personer Inflytande Brukar personalen ta hänsyn till dina åsikter och önskemål om hur hjälpen ska utformas? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 88 87 80 Ibland 10 12 14 Sällan/nej aldrig 2 1 6

Inflytande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 54 75 67 61 Brukar du kunna påverka vid vilka tider du får hjälp? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 54 75 67 61 Ibland 23 14 21 19 Sällan/nej aldrig 11 13 20

Information 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 48 54 60 49 Brukar personalen meddela dig i förväg om tillfälliga förändringar? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 48 54 60 49 Ibland 22 17 21 20 Sällan/nej aldrig 30 29 19 31

Bemötande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 98 96 94 Ibland 3 Brukar personalen bemöta dig på ett bra sätt? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 98 96 94 Ibland 3 4 2 5 Sällan/nej aldrig 1

Trygghet 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska trygg 93 89 92 Hur tryggt eller otryggt känns det att bo på ditt äldreboende? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska trygg 93 89 92 Varken trygg eller otrygg 7 10 6 5 Ganska/mycket otrygg 1 2

Aktiviteter 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 79 64 56 Hur nöjd eller missnöjd är du med de aktiviteter som erbjuds på ditt äldreboende? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 79 64 56 63 Varken nöjd eller missnöjd 9 25 35 Ganska missnöjd/mycket missnöjd 12 11

Helheten 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 86 84 85 83 Hur nöjd eller missnöjd är du sammantaget med ditt äldreboende? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 86 84 85 83 Varken nöjd eller missnöjd 11 13 12 Ganska missnöjd/mycket missnöjd 3 2 5